Werdykt pierwszego etapu „The Best Off”
Werdykt pierwszego etapu 4. Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”
GIOVANNY 1979-2020
Kto znał Giovę, po pierwsze znał jego śmiech. Głośny, radosny i piekielnie zaraźliwy.
Stanowisko SDT, UPT i GPRiRT
Jako trzy organizacje środowiskowe, zrzeszające ludzi teatrów i oper z całej Polski, informujemy, że Rekomendacje nie dają teatrom narzędzi do uruchomienia ich pracy.
List GPRiRT do samorządów
Od początku pandemii COVID-19 Związek Zawodowy Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych włączył się w prace związanie z przeciwdziałaniem skutkom kryzysu.
List otwarty studentek i studentów reżyserii i dramaturgii Akademii Teatralnych w Polsce do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Jako studenci i studentki szkół teatralnych z ogromnym niepokojem obserwujemy podejmowane w ostatnim czasie decyzje dotyczące kultury w naszym kraju.
Witold Gombrowicz we własnej hi§tory
W bieżącym roku, ogłoszonym w Polsce Rokiem Gombrowicza, odbywa się szturm pisarza na operę.
Sfajdać się czy umrzeć?
Dwadzieścia lat od premiery Nart Ojca Świętego w reżyserii Piotra Cieplaka, po Inne rozkosze sięga dziś Jacek Głomb.
To robi ciary
Rozmowa z Ewą Hevelke i Michałem Januszańcem – o filmie Dziady. Tytuł roboczy.
W każdej kulturze są teksty, o których wszystko powiedziano, a mimo to wciąż chcemy o nich mówić; które są kanoniczne, pozostają w obiegu i ciągle z nimi pracujemy. Dziady Adama Mickiewicza są takim tekstem, ale Dziady Dejmka także. To najbardziej znany spektakl w historii polskiego teatru.
Jeszcze jedna zima
W centrum najnowszego spektaklu Wrocławskiego Teatru Tańca oraz u podstaw całej jego konstrukcji znajduje się poezja. Precyzując: poezja Czesława Miłosza.