Oświadczenie ws. spektaklu „Klątwa” w reż. Olivera Frljicia
W związku z kontrowersjami wokół spektaklu Klątwa w reżyserii Olivera Frljicia oraz manipulacjami medialnymi i licznymi wypowiedziami osób, które nie widziały spektaklu, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie apeluje o zaprzestanie medialnych manipulacji i mowy nienawiści.
Apel wrocławian
My, wrocławianki i wrocławianie, pragniemy usilnie poprzeć znaczną część zespołu Teatru Polskiego, która nie zgadza się z koncepcją dalszego funkcjonowania tej instytucji, narzucaną przez jej obecną dyrekcję.
List przedstawicieli świata mediów i kultury w sprawie represjonowanych w Turcji
My, przedstawiciele świata mediów i kultury, wzywamy wszystkich przedstawicieli ds. europejskiej polityki zagranicznej do podjęcia zdecydowanych działań dyplomatycznych w odpowiedzi na ustawiczne naruszanie praw człowieka w Turcji.
Co tam, panie, w teatrze (Polskim we Wrocławiu), czyli Urzędnicy (marszałkowscy) na wakacjach
Polemika z tezami zawartymi w rozmowie Jolanty Kowalskiej z urzędnikami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Dwa Teatry Sopot 2016 - protest
TEATROTEKA została wyrugowana z festiwalu i konkursu DWA TEATRY SOPOT 2016. Utwory TEATROTEKI emitowane w Studiu Teatralnym Dwójki zostały decyzją administracyjną pominięte.
List otwarty w sprawie wyboru nowego dyrektora Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi
Z dużym niepokojem śledzimy działania Urzędu Miasta Łodzi i wypowiedzi jego pracowników dotyczące wyboru nowego dyrektora Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi.
List otwarty do Prezesa TVP Pana Jacka Kurskiego
My, twórcy i realizatorzy cyklu „Teatroteka”, wyrażamy swoje zaskoczenie i zaniepokojenie faktem, że dyrektor organizacyjno-artystyczny festiwalu „Dwa teatry”, pani Ewa Millies Lacroix nie dopuściła trzech produkcji WFDiF z tego cyklu do udziału w konkursie festiwalowym.
Orędzie na Międzynarodowy Dzień Teatru 2015
Mistrzów dla teatru najłatwiej znaleźć z dala od teatru. To zwykle ci, których nie zajmuje teatr jako machina do reprodukowania klisz i konwencji.
Werdykt pierwszego etapu „The Best Off”
Werdykt pierwszego etapu 4. Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”