K/380: ChatGPT i ja

Tak, blisko jest już dzień, w którym krytyka teatralna z AI będzie bardzo podobna do krytyki analogowej.

K/379: Henryku! Henryku! Odpowiedź Waldemarowi Raźniakowi

Rozstrzygnięty w maju konkurs na nową dyrekcję przyniósł ważną zmianę nie tylko w Starym, ale i w całym polskim systemie teatralnym.

K/378: Waldemar Raźniak: Moje zasługi, moje zasługi

Od chwili ogłoszenia przez ministerstwo konkursu na nowe kierownictwo krakowskiej i narodowej sceny, a zwłaszcza już po jego rozstrzygnięciu, zapadła wokół teatru zdumiewająca cisza.

K/377: Same dobre opcje w sytuacji bez wyjścia

Konkurs w Dramatycznym nie przyniósł rozstrzygnięcia. Miasto zarzekało się, że w ciągu czterech-pięciu dni powie, co dalej.

K/376: Konkursy podwyższonego ryzyka

Nie wiem, kto wygra dyrekcję w warszawskim Teatrze Dramatycznym, nie wiem, kto zostanie nowym dyrektorem Narodowego Starego Teatru w Krakowie.

K/375: Kołonotatnik powrotny

Znikanie niekoniecznie jest wymazywaniem. I na pewno nie jest śmiercią cywilną.

K/374: Miotła niejedno ma imię

Nowa sytuacja w Teatrze Dramatycznym, z przywróconymi na etaty zwolnionymi pracownikami, to nie zwycięstwo ideologii, to zwycięstwo przyzwoitości.

K/373: Frljić i zwierzęta sceniczne

To nie Gregor Samsa został robakiem, to my zawsze byliśmy insektami.

K/94: Sztuka bycia fajnym

Przesilenie następuje, kiedy artysta jest na samym szczycie albo tylko ciągle wydaje mu się, że na nim jest, że wszyscy go kochają, rozumieją, czekają na jego kolejne dzieła i myśli z taką samą intensywnością. I nagle – coś nie zadziałało tak jak trzeba.