Czego zabraknie w warszawskim tańcu w 2020 roku?

Cała praca i nasza, i środowiska została zignorowana. Bez długofalowego dofinansowania CST przepadnie. Nawet jeśli wymyślimy jakąś formę kontynuacji, to nie ma mowy o takim rozmachu jak dotąd. Rozmowa z Pauliną Święcańską i Agatą Życzkowską, dyrektorkami Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w latach 2017-2019

Jeśli wygramy w sądzie, to nie z dyrektorem, ale z sobą

Warto pracować nad zmianą świadomości – pracowników i pracodawców. Dla wszystkich powinno być jasne, co mogą zrobić w sytuacji molestowania czy mobbingu. Rozmowa z Patrycją Babicką, pracowniczką Teatru Bagatela w Krakowie

Teatr na zmarszczki

Na pewno pomysł powrotu do Zakładu Krawieckiego wziął się z sentymentu. Rozmowa z Magdą Skibą, Zuzą Motorniuk, Rafałem Cieluchem, Pawłem Palcatem, Robertem Gulaczykiem – twórcami z grupy Zakład Krawiecki.

Świat tradycji i nowy teatr

Zawsze staram się przekonywać publiczność, nikogo nie prowokując. Rozmowa z Janem Nowarą, Dyrektorem Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie

Nie zamykam się w bańce

Wciąż widzimy świat czarno-biało. „My” jest zawsze dobre, „wy” zawsze złe – takie plemienne myślenie. Rozmowa z Katarzyną Dudzic-Grabińską, tłumaczką i reżyserką

Witajcie w Klubie Anonimowych Rasistów

Gdyby rasizm był marginalnym zjawiskiem, gdybyśmy mieli do czynienia z pojedynczymi aktami wandalizmu, brutalności, nie byłoby o czym rozmawiać. Rozmowa z Wiktorem Bagińskim, studentem Wydziału Reżyserii AST w Krakowie

Utracony raj w nas pracuje

Być może ludzkość nie dojrzała do tego, żeby odważniej pomyśleć o konstruowaniu czegoś lepszego od demokracji. Rozmowa z Krystianem Lupą, reżyserem, scenografem, dramaturgiem.

Środowisko się rozrasta

Zastanawiam się, co to tak naprawdę znaczy, że ktoś jest artystą queerowym? Rozmowa z Wojciechem Grudzińskim, tancerzem i choreografem.

Dwadzieścia lat na scenie

Chciałam sytuację, która dzieje się daleko od Polski, przenieść na scenę po to, żeby znalazła się bliżej widzów, żeby łatwiej było im się utożsamić, dostrzec realne człowieczeństwo osób oglądanych na zdjęciach czy w filmach. Rozmowa z Aurorą Lubos, tancerką i choreografką.

Czas swingujących wspólnot

Wydaje mi się, że przedstawienia Platela, które pokażemy, czy spektakl MDLSX Enrico Casagrande i Danieli Nicolo mają taką moc, by zbudować emocjonalną więź ponad podziałami. Rozmowa z Tomaszem Kireńczukiem, kierownikiem artystycznym Festiwalu Dialog we Wrocławiu.