Hydra złożona z różnych głów

Dla mnie Hamlet nie jest złotą postacią. Można powiedzieć, że na końcu pogodzony z losem czuje się silniejszy niż sam los. Rozmowa z Krzysztofem Szczepaniakiem, aktorem Teatru Dramatycznego w Warszawie.

Sample z Wyspiańskiego, covery z Różewicza

Gdyby nie adaptacje, po niektóre teksty nikt by dziś nie sięgał. Dlatego dziwią mnie zarzuty padające z pozycji konserwatywnych. Rozmowa z Agnieszką Wolny-Hamkało, poetką i dramaturżką.

Wybieram samotność

Urodziłam się wśród elity, wychowałam i mnie to nie pociąga. A nawet odpycha. Rozmowa z Joanną Szczepkowską, aktorką, poetką, pisarką i felietonistką.

Ja, artystka, ja, obywatelka

Część mężczyzn, którym udało się zdobyć jakąś pozycję w teatrze, ma problem z wybujałym ego. Rozmowa z wokalistką, aktorką i aktywistką Karoliną Micułą.

Kazio daje wolność

Pilnuję tego, żeby w swoim show Kazio był uniwersalny. Żeby nie opowiadał się po żadnej stronie tego sporu, który podzielił Polskę. Rozmowa z aktorką i lalkarką Anną Makowską-Kowalczyk.

Grzebię w historii

Mój Popiół i diament. Zagadka nieśmiertelności, który zrobiłem w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy, jest głosem przeciwko nachalnej polityce historycznej, manipulacji faktami i rozmaitym szantażom, jakie wobec nas stosuje władza. Rozmowa z reżyserem Marcinem Liberem.

Mam dość uproszczeń

Sztuka społecznie zaangażowana potrzebuje ciągle nowych narzędzi, wyprzedzających rzeczywistość. Rozmowa z Wiktorem Rubinem, reżyserem teatralnym.

Musical musi być ucztą dla oczu

W Polsce musical dochodzi już do tego momentu, w którym próbujemy się przymierzać do rzeczy mniej oczywistych i mam nadzieję, że uda nam się także pod tym względem dogonić Broadway czy West End. Rozmowa z Jackiem Mikołajczykiem, dyrektorem Teatru Syrena.

Fuzja sztuk

Teatr współczesny bardzo dynamicznie się zmienia, a ja chciałbym, żeby Przegląd nie był na te zmiany obojętny. Rozmowa z Cezarym Studniakiem, dyrektorem artystycznym Przeglądu Piosenki Aktorskiej.

Kobiece ciało w miejscu pracy

Podstawą strategii krytycznej powinno być założenie, że zawsze stoję po stronie słabych i skrzywdzonych, bronię tego, co jest niepopularne, patrzę na ręce władzy, badam mechanizmy jej sprawowania. Rozmowa z Weroniką Szczawińską, reżyserką i dramaturżką.

Drużyna Modrzejewskiej

Teatr można zabić na wiele sposobów – nieprzemyślanymi zmianami kadrowymi, rozwalaniem zespołu, ale można też dać mu się powolnie wykrwawić, odcinając fundusze. Rozmowa z Jackiem Głombem, reżyserem, dyrektorem Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.