Sample z Wyspiańskiego, covery z Różewicza
Gdyby nie adaptacje, po niektóre teksty nikt by dziś nie sięgał. Dlatego dziwią mnie zarzuty padające z pozycji konserwatywnych. Rozmowa z Agnieszką Wolny-Hamkało, poetką i dramaturżką.
Wybieram samotność
Urodziłam się wśród elity, wychowałam i mnie to nie pociąga. A nawet odpycha. Rozmowa z Joanną Szczepkowską, aktorką, poetką, pisarką i felietonistką.
Ja, artystka, ja, obywatelka
Część mężczyzn, którym udało się zdobyć jakąś pozycję w teatrze, ma problem z wybujałym ego. Rozmowa z wokalistką, aktorką i aktywistką Karoliną Micułą.
Kazio daje wolność
Pilnuję tego, żeby w swoim show Kazio był uniwersalny. Żeby nie opowiadał się po żadnej stronie tego sporu, który podzielił Polskę. Rozmowa z aktorką i lalkarką Anną Makowską-Kowalczyk.
Grzebię w historii
Mój Popiół i diament. Zagadka nieśmiertelności, który zrobiłem w Teatrze Modrzejewskiej w Legnicy, jest głosem przeciwko nachalnej polityce historycznej, manipulacji faktami i rozmaitym szantażom, jakie wobec nas stosuje władza. Rozmowa z reżyserem Marcinem Liberem.
Mam dość uproszczeń
Sztuka społecznie zaangażowana potrzebuje ciągle nowych narzędzi, wyprzedzających rzeczywistość. Rozmowa z Wiktorem Rubinem, reżyserem teatralnym.
Musical musi być ucztą dla oczu
W Polsce musical dochodzi już do tego momentu, w którym próbujemy się przymierzać do rzeczy mniej oczywistych i mam nadzieję, że uda nam się także pod tym względem dogonić Broadway czy West End. Rozmowa z Jackiem Mikołajczykiem, dyrektorem Teatru Syrena.
Bądźmy bezczelni do końca
Postanowiłem chociaż raz wziąć sprawy w swoje ręce i powiedzieć o czymś, co interesuje nie Jerzego Jarockiego czy Jerzego Grzegorzewskiego, tylko o czymś, co interesuje mnie, Grzegorza Małeckiego. Rozmowa z Grzegorzem Małeckim, aktorem Teatru Narodowego w Warszawie.
Przesuwanie świata
Rozmawiałem o tym z grupą i dyrektorem teatru podczas pracy nad Nastią. Na ile te działania naprawdę mogą być pomocne, ile osób może je zobaczyć, czy nie bawimy się sami sobie? Rozmowa z aktorem Artemem Manuilovem.
Serce na języku
Ślązacy ciągle chcą głośno opowiadać o swojej historii, nadal są zachwyceni faktem, że o tym przysłowiowym dziadku z Wehrmachtu opowiada Szczepan Twardoch, międzynarodowa (ale od nas) gwiazda literacka. Rozmowa z reżyserem Robertem Talarczykiem.
Wspólnota w niepewności
Wierzę, że teatr ma sens. Że może wywoływać żywe reakcje, moderować spory. Rozmowa z reżyserem Szymonem Kaczmarkiem.
Wojna to nie czas na teatr
Kiedy Putin wraz z narodem rosyjskim dokonuje aktu terroru wobec Ukrainy, nic nie poradzę: to wygląda jak walka dobra ze złem i dopóki wojna trwa, tak to trzeba nazywać. Rozmowa z reżyserką Oleną Apczel.