Wyciągam demony z szafy
Pewnie da się rozmawiać o teatrze, nie rozmawiając o Polsce, ale nie wiem, czy ja potrafię to robić. Rozmowa z reżyserem Jakubem Skrzywankiem.
Szukałam swojej drogi po omacku
Przy każdym spektaklu była i jest dla mnie bardzo istotna praca nad jakością ruchu. Rozmowa z Magdaleną Jędrą, choreografką i tancerką.
Czekam na ojcobójców
Mam wrażenie, że teatr zatrzymał się w swoim pędzie, tak jakbyśmy doszli do ściany i zabrakło nam pomysłu, w którą stronę ruszyć. Rozmowa z Sebastianem Majewskim, dyrektorem artystycznym Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Perspektywy przyszłości
Widza trzeba zaciekawić, nie atakować. Trzeba go wprowadzić w rozmowę, jakby się samemu na bieżąco ją prowadziło. Rozmowa z Tomaszem Rodowiczem, reżyserem i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy.
Formatowanie mi nie służy
Rzadko widzę nowe propozycje, świeżość, alternatywę. To jeden z powodów mojego zainteresowania teatrem, który potrafi otworzyć się na performerów. Rozmowa z Artim Grabowskim, performerem i artystą interdyscyplinarnym.
Z wiadrem i pierzem
Chciałabym, żeby w tańcu podobnie jak w muzyce ludzie mieli naprawdę duży wybór i żeby klasyfikacje nie były takie ważne. Rozmowa z Aleksandrą Bożek-Muszyńską, tancerką i choreografką
Chcę zniknąć
Sam jestem aktywny politycznie. Chcę dyskutować na temat przyszłości, prawa, społeczeństwa. Rozmowa z Janem Lauwersem, kuratorem idiomu „Skok w wiarę” podczas Malta Festival Poznań 2018
Między offem a nie-offem
Kontrapunkt to nie festiwal festiwali, na który trafiają najbardziej atrakcyjne propozycje teatralne. Rozmowa z Markiem Sztarkiem, dyrektorem Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt.
Przesuwanie świata
Rozmawiałem o tym z grupą i dyrektorem teatru podczas pracy nad Nastią. Na ile te działania naprawdę mogą być pomocne, ile osób może je zobaczyć, czy nie bawimy się sami sobie? Rozmowa z aktorem Artemem Manuilovem.
Serce na języku
Ślązacy ciągle chcą głośno opowiadać o swojej historii, nadal są zachwyceni faktem, że o tym przysłowiowym dziadku z Wehrmachtu opowiada Szczepan Twardoch, międzynarodowa (ale od nas) gwiazda literacka. Rozmowa z reżyserem Robertem Talarczykiem.
Wspólnota w niepewności
Wierzę, że teatr ma sens. Że może wywoływać żywe reakcje, moderować spory. Rozmowa z reżyserem Szymonem Kaczmarkiem.
Wojna to nie czas na teatr
Kiedy Putin wraz z narodem rosyjskim dokonuje aktu terroru wobec Ukrainy, nic nie poradzę: to wygląda jak walka dobra ze złem i dopóki wojna trwa, tak to trzeba nazywać. Rozmowa z reżyserką Oleną Apczel.