Bliskie sobie światy

Obserwacja Patrycji i uczestników warsztatów w pracy z PJM i zdobycie wiedzy o tym, jaką wagę kulturową ma używanie języka migowego dla osób głuchych, wpłynęło na moją decyzję, że będzie on obecny w spektaklu. Rozmowa z twórcami spektaklu Translacje: Erykiem Makohonemi Patrycją Jarosińską oraz producentką Izabelą Zawadzką.

Robimy chamskie ustawienia

Moc dzieli się na przemoc i pomoc. Nasze Chamstwo rezygnuje z przemocy, nie chcemy jej reprodukować. Skupiamy się na pomocy. Próbujemy dla męskości odzyskać wrażliwość i braterstwo — pomimo państwa i bez państwa. Rozmowa z Agnieszką Jakimiak i Mateuszem Atmanem.

Wolność i matrycowanie

Bardzo ważne jest dla mnie wychodzenie z wszelkiego rodzaju upraszczających dychotomii i polaryzacji. Interesuje mnie podnoszenie wątpliwości, rozpoznawanie mielizn i pęknięć narracji. Rozmowa z reżyserem Wojciechem Farugą.

Rytuały fairtrade

Proces twórczy to moja aktualna obsesja. Żyjemy w kulturze zorientowanej na cel, na dojście i osiągnięcie. W związku z tym lekceważymy drogę. Rozmowa z Moniką Strzępką dyrektorką Teatru Dramatycznego w Warszawie.

Pokolenie yolo

Nie ma czegoś takiego jak #pokolenieyolo, to żart ukuty przeze mnie i krąg moich znajomych, ale może yolo jest wyrazem jakiegoś dystansu do tego, co robimy? Rozmowa z Pawłem Sakowiczem, tancerzem i choreografem

Szukam balansu

Długo zastanawialiśmy się, jak nazwać nasz zespół. Decydująca okazała się nasza fascynacja tradycją funeralną, którą odzwierciedla nazwa: Teatr ZAR. Rozmowa z Kamilą Klamut, aktorką, współtwórczynią Teatru ZAR.

Coś się musi stać

Pan Morawski jest niestety tylko skutkiem kryzysu. Jego przyczyna leży w przedmiotowym traktowaniu kultury przez polityków. Rozmowa z Igorem Kujawskim i Tomaszem Lulkiem, aktorami Teatru Polskiego w Podziemiu.