Rzeczywistość (nie)sformatowana
Sztuka jest po to, żeby zmieniać świat. Rozmowa z Pawłem Łysakiem i Pawłem Sztarbowskim po 12. edycji Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy.
Dojrzeć do mądrości natury
Mam głębokie poczucie, że Chłopi tak bardzo wprost mówią o Polsce współczesnej, że jakakolwiek próba reinterpretowania ich byłaby już niepotrzebnym naddatkiem. Wojciech Kościelniak w rozmowie z Joanną Puzyną-Chojką.
Dialog to nie pokaz fajerwerków
Nie traktuję Dialogu jako pokazu fajerwerków teatralnych, które mogą sprawić przyjemność publiczności. Rozmowa z Krystyną Meissner o Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Dialog – Wrocław.
Zderzenie z niezrozumiałością
Milczenie o Hiobie ma dla mnie ogromne znaczenie. Rozmowa z Piotrem Cieplakiem przed premierą w Teatrze Narodowym w Warszawie.
Duet (nie)istniejący
Ten obecny etap, bycia z samą sobą, jest dla mnie bardzo dobry, ciekawy i potrzebny. Rozmowa z choreografką Katarzyną Chmielewską.
Dyrektorzy są na chwilę
Dyrektorzy przychodzą z pomysłami, które albo rozwijają, albo degradują teatr, a ich następcy te wizje kontynuują lub odbudowują to, co zostało zburzone. Rozmowa z Danielem Salmanem, aktorem Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
Siła dziewczyn z Kalambura
O tym jest też ta książka – jak dziewczyny z Kalambura radziły sobie z życiem codziennym w niełatwych przecież czasach. Rozmowa z Olgą Szelc, autorką książki My, kobiety z Teatru Kalambur. Herstorie.
Nie oddamy Skiby
Ministerstwo zarzuca nam, że formuła kształcenia w naszej szkole się wyczerpała. Inne opinie docierają do nas z rynku pracy. Rozmowa z Ewą Kaczmarczyk, koordynatorką projektów i współpracy z instytucjami kultury Policealnego Studium Animatorów Kultury „SKiBA”.