Delikatność ciała i mobilność prekariatu
Grupa osób na umowach śmieciowych to nie są śmieciowi ludzie, a osoby ciężko pracujące, na wiele, wiele frontów. I powinny być zabezpieczone. Rozmowa z Agnieszką Kryst, tancerką i choreografką.
To nie teatr zmieni świat
My dajemy wolną rękę artystom i artystkom. Uwalniamy spod presji i rygoru instytucji. Rozmowa z reżyserem Grzegorzem Laszukiem.
Autor się boi, niedobrze
W teatrze w sieci widzę szansę na samotne, intymne spotkanie z widzem. Rozmowa z Magdaleną Drab, aktorką, dramatopisarką, reżyserką.
Delikatne burzenie
Poszukiwanie innego języka, czy choreograficznego, czy dramaturgicznego, wiąże się w moim przypadku z pracą kolektywną, a nie wizją jednego człowieka. Rozmowa z reżyserem Dawidem Żakowskim.
Czy jest potrzeba, żeby sztuka przetrwała?
Jak długo można wspierać system, który liczy na to, że czy z pieniędzmi, czy bez, jednostki będą tworzyć? Rozmowa z Katarzyną Kanią, tancerką i choreografką.
Wyłowić to, co najistotniejsze
Jednym z głównych celów i istotą naszego festiwalu jest spotkanie. Rozmowa z Piotrem Seweryńskim, Dziekanem Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.
Nie ma się czego bać
Objęłam wydział, mając w głowie jedno słowo: „kreacja”, a w efekcie moja działalność w mijającym roku sprowadziła się do ratowania szkoły i studentów. Rozmowa z Eweliną Ciszewską, Dziekanką Wydziału Lalkarskiego Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu.
Co zostało ujrzane przez ciało
Butoh jest trudne do przełożenia na język i słowa. Być może ma to związek, z tym, że taniec powstał w japońskiej kulturze, tak innej, w jakiś sposób nieprzekładalnej. Rozmowa z tancerką butoh i choreografką TO-EN.
Sample z Wyspiańskiego, covery z Różewicza
Gdyby nie adaptacje, po niektóre teksty nikt by dziś nie sięgał. Dlatego dziwią mnie zarzuty padające z pozycji konserwatywnych. Rozmowa z Agnieszką Wolny-Hamkało, poetką i dramaturżką.
Wybieram samotność
Urodziłam się wśród elity, wychowałam i mnie to nie pociąga. A nawet odpycha. Rozmowa z Joanną Szczepkowską, aktorką, poetką, pisarką i felietonistką.
Ja, artystka, ja, obywatelka
Część mężczyzn, którym udało się zdobyć jakąś pozycję w teatrze, ma problem z wybujałym ego. Rozmowa z wokalistką, aktorką i aktywistką Karoliną Micułą.
Kazio daje wolność
Pilnuję tego, żeby w swoim show Kazio był uniwersalny. Żeby nie opowiadał się po żadnej stronie tego sporu, który podzielił Polskę. Rozmowa z aktorką i lalkarką Anną Makowską-Kowalczyk.