Zorro, reż. Jacek Bończyk, Teatr Rozrywki w Chorzowie Magdalena TarnowskaRecenzjeNowy, bajkowy, kolorowyTwórcy chorzowskiego Zorro wygrywają pojedynek, a widz dostaje dokładnie to, po co przyszedł – znakomitą rozrywkę i mądre przesłanie.
Karolcia, reż. Judyta Berłowska, Teatr Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w BędzinieMagdalena TarnowskaRecenzjeMarzenia się spełniająBędzińska Karolcia otwiera dyskusję, zaprasza najmłodszych do dialogu na temat wartości w świecie, któremu rytm nadają migające ekrany smartfonów i niehandlowe niedziele.
Magda PiekarskaRozmowyWyciągam demony z szafyPewnie da się rozmawiać o teatrze, nie rozmawiając o Polsce, ale nie wiem, czy ja potrafię to robić. Rozmowa z reżyserem Jakubem Skrzywankiem.
Rzekoma ogrodniczka, reż. André Heller-Lopes, Opera Śląska w Bytomiu i Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w KatowicachMagdalena Figzał-JanikowskaRecenzjeKryminalne zagadki operyRzekoma ogrodniczka to swoisty kryminał, w którym sprawa niedoszłego morderstwa wysuwa się na plan pierwszy.
Stańczyk. Musical, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Rozrywki w ChorzowieMagdalena TarnowskaRecenzjePustka na biało-czerwonym tleStańczyk. Musical łączy przeszłość z teraźniejszością także na płaszczyźnie wizualnej.
Łukasz DrewniakOpinieK/192: Kleczewska: kobieta i wahadło Póki co nie sklejają mi się w żadną całość te dwie premiery, a przecież wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że są całością.
Żywoty świętych osiedlowych, reż. Karolina Kirsz, Teatr Rozrywki w ChorzowieMagdalena Figzał-JanikowskaRecenzjeŚwięci z blokowiskaChorzowski spektakl Karoliny Kirsz czerpie obficie z kabaretu, recitalu i monodramu.
Himalaje, reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski w KatowicachPiotr OlkuszRecenzjeZgiełk panuje na szczytachRobert Talarczyk opowiedział w pierwszej kolejności o masowym i medialnym wyobrażeniu na temat Jerzego Kukuczki.
Dziennik Anny Frank, reż. Krzysztof Prus, Teatr Nowy w ZabrzuJoanna OstrowskaRecenzjeFarsa mieszczańskaPo co sięgnięto teraz, w marcu 2018 roku, w brunatniejącej Polsce po pamiętniki żydowskiej nastolatki, która zginęła w obozie koncentracyjnym?
Spójrz na mnie, reż. Adam Ziajski, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w KatowicachMagdalena Figzał-JanikowskaRecenzjeSfery widzialnościWyjątkowość spektaklu Spójrz na mnie polega na tym, że nie wytwarza on opozycji między sferą widzących i niewidomych.