Werdykt pierwszego etapu „The Best Off”
Werdykt pierwszego etapu 4. Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”
GIOVANNY 1979-2020
Kto znał Giovę, po pierwsze znał jego śmiech. Głośny, radosny i piekielnie zaraźliwy.
Stanowisko SDT, UPT i GPRiRT
Jako trzy organizacje środowiskowe, zrzeszające ludzi teatrów i oper z całej Polski, informujemy, że Rekomendacje nie dają teatrom narzędzi do uruchomienia ich pracy.
List GPRiRT do samorządów
Od początku pandemii COVID-19 Związek Zawodowy Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych włączył się w prace związanie z przeciwdziałaniem skutkom kryzysu.
List otwarty studentek i studentów reżyserii i dramaturgii Akademii Teatralnych w Polsce do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Jako studenci i studentki szkół teatralnych z ogromnym niepokojem obserwujemy podejmowane w ostatnim czasie decyzje dotyczące kultury w naszym kraju.
Oto Człowiek
Po kilku latach artystycznego milczenia Marek Fiedor, dyrektor Wrocławskiego Teatru Współczesnego, wyreżyserował kameralny spektakl Czekając na barbarzyńców.
Aktorstwo, drag i tańca tyle, żeby nie przesadzić
Zajmując się dragiem, podważam normę poprzez oświetlanie jej. Z Maciejem „Gąsiem” Gośniowskim rozmawia Hanna Raszewska-Kursa.
Bynajmniej samograj
Jasne jest, że teksty Młynarskiego wybronią się w każdym wykonaniu, niemniej ich sceniczna oprawa może im sprzyjać bądź przeszkadzać.
Piosenki dla dziadka
Najnowsza premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy, zatytułowana intrygująco STADO. w środku jesteśmy baśnią, świetnie wygląda na fotografiach, na żywo niestety rozczarowuje.