Wyjść z zony komfortu
Hamlet siedzi w nas wszystkich: być – nie być; robić – nie robić. To pytania, które prowokują ruch. Rozmowa z aktorem Romanem Lutskiym
Sara wychodzi z szafy
Na konferencji prasowej przed legnicką premierą dziennikarze pytali nas, czy się nie boimy mówić o Jedwabnem. Mam poczucie, że mówienie o tym w teatrze jest najwłaściwsze. Rozmowa z reżyserem Pawłem Passinim.
Teatr mój widzę nieposkromiony
Pomyślałam, że jest jakaś wartość w tym, że pracując nad Poskromieniem, mieliśmy odwagę dotkliwie i wprost mówić o tym, co czujemy. Rozmowa z reżyserką Moniką Pęcikiewicz
Lalki to nie dramat
Studenci Wydziału Lalkarskiego nie czują się gorsi na starcie, ale szybko dowiadują się, że powinni się tak czuć. Rozmowa z reżyserką Martyną Majewską
Tiul, usta i fusy od kawy
Najważniejszy jest sam teatr, ale taki, w którym mogłabym mówić swoim głosem. Rozmowa z aktorką Ireną Jun.
Piosenka bez granic
Konstruując repertuar każdej kolejnej edycji PPA, nie narzucam nikomu tematów. Rozmowa z Cezarym Studniakiem, dyrektorem Przeglądu Piosenki Aktorskiej.
Muzyka, taniec, nauka o tańcu, muzyka
Nauka jest dla mnie tworzeniem wielowarstwowego kontekstu dla poszczególnych działań artystycznych. Rozmowa z Wojciechem Klimczykiem społecznym historykiem tańca, dramaturgiem, reżyserem i wokalistą.
Hydra złożona z różnych głów
Dla mnie Hamlet nie jest złotą postacią. Można powiedzieć, że na końcu pogodzony z losem czuje się silniejszy niż sam los. Rozmowa z Krzysztofem Szczepaniakiem, aktorem Teatru Dramatycznego w Warszawie.
Teatr to maraton
Kiedy ogłasza się konkurs na dyrektora teatru, zaczynają się wyścigi. A teatr to nie sprint, tylko maraton. Rozmowa z Anną Augustynowicz i Jakubem Skrzywankiem.
Teatr zza krat
W męskiej celi panuje kult siły i mięśni. Panowie mają dostęp do siłowni, całe emocje są pakowane w bicepsy. Rozmowa z Agnieszką Bresler, współtwórczynią Kolektywu Kobietostan.
Wyłącznie dla wszystkich
W teatrach lalkowych coraz częściej rządzi żywy plan, wypierając lalkę. Rozmowa z Jarosławem Kilianem, dyrektorem Teatru Lalka w Warszawie.
Zamieniam atak w rozmowę
Moim moralnym obowiązkiem jest głośno trąbić o tym, co się dzieje. I robić to przy każdej okazji, bo każda godzina, doba, stopień w dół skali Celsjusza zmniejszają szanse uchodźców na przeżycie. Rozmowa z Aleksandrą Listwan, aktorką Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.