Interart
Z jednej strony boję się włożyć siebie w jakąś kategorię, z drugiej wiem, że to jest dla wielu potrzebne. Rozmowa z Kayą Kołodziejczyk, tancerką i choreografką.
Teatr jest radością
Jeżeli reżyser wie, co chce robić, to zapraszam do współpracy, ale jeżeli jeszcze poszukuje, to znaczy, że musi iść gdzieś indziej. Rozmowa z Krystyną Jandą, aktorką i dyrektorką artystyczną Teatru Polonia i Och-Teatru.
Rozmowa z Łukaszem Czujem, reżyserem teatralnym, dyrektorem artystycznym Teatru Miejskiego w Gliwicach
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/67929b4f77b070543a7ba4bf_1597.avif)
Stawiam na różnorodność
Chciałbym, aby rola gliwickiego teatru nie ograniczała się jedynie do funkcji rozrywkowej, choć oczywiście nie zamierzamy całkowicie z niej zrezygnować. Rozmowa z Łukaszem Czujem, reżyserem teatralnym, dyrektorem artystycznym Teatru Miejskiego w Gliwicach.
Póki teatr żyje
Polski teatr mocno odbija to, co dzieje się na ulicy, w przestrzeni publicznej – stara się to wyrażać, naświetlać, interpretować. Rozmowa z Bartoszem Szydłowskim, dyrektorem artystyczny Festiwalu Boska Komedia.
Bronię się przed dojrzałością
Teatr jest dziś w trudnej sytuacji, musi walczyć o widza i o własną autonomię, więc potrzebne są radykalizacje, ale to nie powinno prowadzić do barykadowania się na określonych pozycjach. Rozmowa z reżyserem Pawłem Miśkiewiczem.
Nietrudno być prorokiem
Pokazujemy, że ludzie teatru to nie są jacyś krezusi ani celebryci. Mam dosyć czytania forów, gdzie artyści są wyzywani od najgorszych. Rozmowa z Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim.
Wyznanie wiary
Olimpiada Teatralna mogła być momentem formacyjnym i służyć nie tylko zapamiętaniu tego, że coś było przed Olimpiadą, a coś po niej, ale także znalezieniu odpowiedzi na pytania o to, po co w ogóle uprawiamy teatr, po co chodzimy do teatru i jak wydolny jest teatralny język? Rozmowa z Jarosławem Fretem, dyrektorem artystycznym Olimpiady Teatralnej Wrocław 2016.
Czy ktoś na mnie patrzy? Czy ktoś mnie słucha?
Chcemy, żeby ktoś poświęcił nam swój czas. Tak rozumiem dar publiczności. I wtedy rzeczywiście teatr staje się w pełnym znaczeniu tego słowa spotkaniem. Rozmowa z reżyserką Iwoną Kempą.
Poszukiwania, odkrycia, wykluczenia
Jak powiedziała Joanna Synowiec, kuratorka wspaniałej wystawy „Matka Ziemia”, „macierzyństwo nie jest sexy”. Rozmowa z Anną Wańtuch, tancerką i choreografką.
Jestem teatrem
Kiedy przyjeżdżam na próby, dzieje się coś takiego, co można traktować wyłącznie w kategoriach teatralnej przyjemności. Rozmowa z aktorem Bogusławem Kiercem.
Teatr to taka dziwna praca
W tym momencie teatr to dla mnie taka dziwna praca, której owoców nie rozumiem i nie mogę do końca pojąć. Rozmowa z Maciejem Salamonem i Adamem Witkowskim, czyli zespołem muzycznym Nagrobki.
Bliskie sobie światy
Obserwacja Patrycji i uczestników warsztatów w pracy z PJM i zdobycie wiedzy o tym, jaką wagę kulturową ma używanie języka migowego dla osób głuchych, wpłynęło na moją decyzję, że będzie on obecny w spektaklu. Rozmowa z twórcami spektaklu Translacje: Erykiem Makohonemi Patrycją Jarosińską oraz producentką Izabelą Zawadzką.