Szukam momentu nieuwagi
Dla mnie opowiadanie historii jest gospodarowaniem szczątkami; linearność – nielineralność to kwestia gęstości ściegu. Rozmowa z pisarką Weroniką Murek.
Pedagogika teatru
Chciałabym widzieć pedagogikę teatru w Polsce jako dynamiczne pole, jeszcze nie do końca określone, nie zamknięte w jakiejś definicji, otwarte na wypełnianie go nowymi znaczeniami i działaniami. Rozmowa z Zofią Dworakowską i Justyną Sobczyk.
Przyszłość należeć będzie do ludzi aktywnych
Uważam, że dobrze jest, jeśli w szkole student spróbuje zmierzyć się z zadaniami charakterystycznymi dla pracy w serialu i spotka się z reżyserem Teatru Polskiego w Warszawie, i z reżyserem z Teatru Polskiego we Wrocławiu, i z Wojtkiem Smarzowskim. Rozmowa z Wojciechem Malajkatem, rektorem elektem Akademii Teatralnej w Warszawie.
Teatr oddycha światem
Wydaje mi się, że Kontakt – jako festiwal naprawdę międzynarodowy – pozostaje swoistym fenomenem. Rozmowa z Andrzejem Churskim, dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Kontakt”.
Rozmowa z Małgorzatą Tyrakowską, kapitan Służby Więziennej, współorganizatorką Ogólnopolskiego Konkursu Więziennej Twórczości Teatralnej
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/67929930743dfefcaadb21dd_1324.avif)
Oklaskiwanie skazanych
Oczywiście słyszymy też krytykę – że powinniśmy zająć się czymś innym, pracować z ofiarami, a nie wspierać skazanych. Rozmowa z Małgorzatą Tyrakowską, kapitan Służby Więziennej, współorganizatorką Ogólnopolskiego Konkursu Więziennej Twórczości Teatralnej.
Uczyłam się w działaniu
Idea, która nam przyświeca od dwóch-trzech lat, to chęć, żeby Kalejdoskop był miejscem spotkania ludzi tańca. Rozmowa z Karoliną Garbacik, współtwórczynią festiwalu Kalejdoskop w Białymstoku.
Okręt flagowy
Zawsze jestem zażenowany, kiedy ktoś mnie pyta o idee, które chcę przekazać. Nie mam takich. Wartości w ogóle nie są czymś, co należy przekazywać. Można najwyżej ułatwić komuś drogę do nich. Rozmowa z Janem Englertem, dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego w Warszawie.
Sprawa na scenie
Mam nadzieję, że nadchodzi czas teatru na bardzo wysokim poziomie, świetnie granego, reżysersko wysublimowanego, a do tego wszystkiego opartego na opowieści. Rozmowa z Arturem Tyszkiewiczem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
Zobaczmy razem, jak tam jest
Czerpię z odkrywania, czym jest żałoba i przeżywanie straty, i z tego, jak trudny, ale i piękny jest to proces, to otwarcie się, spojrzenie na siebie w momencie, gdy wszystko się zawala i znika. Rozmowa z Daną Chmielewską, choreografką, tancerką, performerką.
Niech nie sczezną artyści
Chcielibyśmy, żeby prezydent spotkał się z nami, chcemy z nim spokojnie i merytorycznie porozmawiać. Rozmowa z Adamem Kuzyczem-Berezowskim, aktorem Teatru Współczesnego w Szczecinie.
Jak to się robi w Rawennie
Nasz festiwal istnieje od 2018 roku, nazwaliśmy go POLIS, ponieważ jednym z naszych celów była aktywizacja społeczności lokalnej. Rozmowa z Agatą Tomšič i Davide Sacco, organizatorami festiwalu POLIS w Rawennie.
Wzajemne wzmacnianie
Przestrzenie Sztuki to nadal są w dużej mierze projekty, a nie stałe sceny tańca, których potrzebujemy dosłownie w każdym mieście. Rozmowa z Ulą Zerek, Natalią Murawską, Karoliną Wycisk i Natalią Cyrzan o Przestrzeniach Sztuki Taniec w Gdańsku.