Chcę robić teatr środka

Powiedziałem kiedyś, że tu w Jeleniej Górze jest czakram polskiego teatru. Wydarzyło się tutaj tyle rzeczy ważnych dla historii, że nie można o tym zapominać. Rozmowa z Piotrem Jędrzejasem, dyrektorem Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze.

To, co jest teatralne, jest zespołowe

Spektakl jest oczywiście zawsze w centrum i w ten spektakl wkładają całą swoją energię, ale poza tym biorą udział w próbach, spotkaniach itd. Teatr jest taką propozycją bliskiego bycia razem. Rozmowa z Justyną Sobczyk - pedagożką teatru, twórczynią Teatru 21.

Teatr dla dzieci jest dziś awangardą

Myślę, że największą sztuką jest łączenie zaplecza intelektualnego z taką formą, która trafi do odbiorcy, który niekoniecznie musiał studiować wiedzę o teatrze. Nikt przecież nie chce, żeby teatr stał się rozrywką dla wąskiej grupy elit. Rozmowa z Marią Wojtyszko, kierownikiem literackim Wrocławskiego Teatru Lalek.

Światów przenikanie

Mam wrażenie, że w Polsce teatr niezależny traktowany jest dziś jako sztuka drugiej kategorii. W Czechach ma trochę inny status, jest poważany za to, że robi ambitniejszą sztukę niż teatry instytucjonalne. Rozmowa z reżyserką Evą Rysovą.

Warsztat jest jak proca

Trochę za mało jest dziś dla mnie teatru w teatrze. Faszeruje się go różnymi mediami, dokłada sztuczki formalne i pompuje atrakcjami jak balon. Obawiam się, że ten balon kiedyś pęknie i z tych cudów zejdzie powietrze. Rozmowa z Rafałem Cieluchem, aktorem Teatru Modrzejewskiej w Legnicy.

Warszawa jest bańką

Zastanawiam się, czy to nie jest tak, że jeżeli chce się dziś nawiązać nić społecznego porozumienia czy dialogu, to trzeba zaczynać myślenie od ramy teatru takiego, jaki ta druga strona lubi. Rozmowa z reżyserem Jędrzejem Piaskowskim.

Trudny romans z panią Moru

Pół roku wystarczyło, żeby część widzów przyzwyczaiła się do wygody, do seriali oglądanych w Internecie. Rozmowa z Ireną Sierakowską i Piotrem Mokrzyckim, aktorką i aktorem Teatru Dramatycznego im. Szaniawskiego w Wałbrzychu.