„Uznaliśmy, że Europa to za mało, że chcemy czegoś więcej
Rozmowa z Włodzimierzem Kaczkowskim i Elwirą Piorun o X Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania.
„Przez wiele lat nazywałam to, co robię, tańcem”
Przestrzeń, która w innych krajach zajmowana jest przez główny nurt teatru tańca czy główny nurt tańca współczesnego, jest u nas zmarginalizowana. Rozmowa z choreografką i tancerką Marią Stokłosą.
Uwodzić formą, intrygować treścią
To, co mnie zawsze irytowało w świecie musicalu, to po macoszemu traktowane aktorstwo i ślizganie się po powierzchni tego, co naprawdę w teatrze istotne. Rozmowa z Konradem Imielą - dyrektorem Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu.
NIE dzieci w krótkich gaciach
Cały czas utrzymuje się spór o to, czy jesteśmy wierni autorowi, czy reżyser ma prawo po prostu pojechać wobec autora w jakieś tam dziwne rejony, w skrócie: czy model pisania jest reżyserski, czy autorski. Rozmowa z dramatopisarzem Pawłem Demirskim.
Opowieść, którą chcemy realizować
Chcemy uczciwie rozmawiać, bez ideologicznego zacietrzewienia. Rozmowa z Piotrem Kulczyckim, szefem artystycznym Teatru Wolandejskiego z Warszawy.
Tęsknię za walką
Konkursy są w porządku, pod warunkiem, że będą niezależne komisje, których werdykt będzie obowiązujący dla władz, a do tego nigdy nie dojdzie. Rozmowa z Jackiem Głombem, dyrektorem Teatru Modrzejewskiej w Legncy.
O Kocie, Czystej Formie i Tradycji
Rozmowa z Andrzejem Stanisławem Dziukiem – dyrektorem Teatru im. Witkacego w Zakopanem.
Pożar w teatrze/ pożar w dramacie
Pożar w burdelu zapłonął, kiedy system instytucjonalnych teatrów w Warszawie znalazł się w kryzysie, który zresztą trwa do dziś. Rozmowa z Michałem Walczakiem o Pożarze w burdelu i perypetiach dramatopisarza.
Odzyskać ukryte
Chcemy świadomie ingerować w system, który, rozwijając teatr i sztuki performatywne, wyeliminował z nich osoby nienormatywne, w szczególności osoby z niepełnosprawnościami. Rozmowa z reżyserką Justyną Sobczyk.
Siły dobra
Uznałem za ważne utrwalenie przestępstw reżimu Łukaszenki w dokumentalnej formie. Żeby nikt nie mógł później powiedzieć, że to, co robiono z ludźmi, to są jakieś wymysły. Rozmowa z białoruskim dramatopisarzem Andrejem Kurejczykiem.
Dialog z pazurem
Mogę powiedzieć, że wierzę, że festiwal ma przyszłość i że będzie się rozwijał. Rozmowa z Krystyną Meissner, pomysłodawczynią, twórczynią i dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Dialog Wrocław.
Tam, gdzie kończy się Szekspir
Przychodzę do teatru z dziedzictwem wszystkiego, co było tu robione przez lata, z misją kontynuacji tej wizji. Rozmowa z Agatą Grendą, dyrektorką Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.