Przekroczył zwyczajność – życia i teatru

Wojciech Krukowski, Lech Raczak, Krzysztof Jasiński, Zdzisław Hejduk to były osobowości; oni wiedzieli, kiedy żyją i po co. Rozmowa z prof. Lechem Śliwonikiem o Wojciechu Krukowskim.

Od kolekcji do muzeum

Będzie to przede wszystkim tradycyjne muzeum, gromadzące wszelkie materiały dotyczące życia teatralnego we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku. Rozmowa z profesorem Januszem Deglerem o planach powołania Muzeum Teatralnego we Wrocławiu.

Teatr, czyli dla każdego coś niemiłego

Jak mówił Kantor: „Do teatru nie wchodzi się bezkarnie!” Właśnie ten napis wita naszych widzów przy wejściu. Rozmowa z Piotrem Szczerskim, dyrektorem kieleckiego Teatru im. Stefana Żeromskiego.

Georges Méliès w „teatrze wyobraźni”

Teatr wyobraźni, słuchowisko nie różni się celem wcale tak bardzo od teatru scenicznego. Rozmowa z Moniką Milewską, zdobywczynią II nagrody w konkursie na słuchowisko zorganizowanym przez Program II Polskiego Radia.

Teatr utkany z marzeń i eksperymentów

Innowacyjny teatr europejski łączy różne media, a takiego połączenia teatru z filmem jeszcze nie widziałem, stąd też moja propozycja. Rozmowa z włoskim reżyserem, Beppe Navello goszczącym w Teatrze Śląskim.

ESK to nie złoty róg

ESK ma być tylko kołem zamachowym, dzięki któremu codzienne życie teatralne powinno nabrać innej intensywności. Rozmowa z Jarosławem Fretem, kuratorem odpowiedzialnym za program teatralny w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Pułapki historii

Bardzo drażni mnie łatwy patriotyzm. Rozmowa ze zwycięzcą konkursu na słuchowisko Programu II Polskiego Radia – Władysławem Zawistowskim.

Alternatywa raz jeszcze

Teatr alternatywny musi być przede wszystkim teatrem autorskim, czyli teatrem, który faktycznie wypływa gdzieś z środka tworzących go ludzi. Rozmowa z Dariuszem Mikułą.

Krzyżak z Kielcami

To, co jest dobrego w Żeromskim – i trudno wymyślić coś innego w jedynym teatrze dramatycznym w województwie – to ta różnorodność, na którą się zgodził Szczerski i którą zaakceptowali widzowie. Rozmowa z Michałem Kotańskim, dyrektorem Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.

Następni powinni być aktorzy

Czy – kiedy reżyserzy nie zawsze potrafią czytać teksty i nie do końca wiedzą, co przynoszą na próbę – mamy być przygotowani tylko do wypełniania stawianych przez nich zadań? Rozmowa z Piotrem Kaźmierczakiem, aktorem Teatru Polskiego w Poznaniu.

Średnie słonie

Dobrze uszyta rzecz też jest wartością, dlatego nie umniejszałbym znaczenia rzemiosła. Fakt, że ktoś jest solidnym, porządnym aktorem, też powinien mieć swoją cenę w teatrze. Rozmowa z Maciejem Tomaszewskim, aktorem Wrocławskiego Teatru Współczesnego.