Od kolekcji do muzeum
Będzie to przede wszystkim tradycyjne muzeum, gromadzące wszelkie
materiały dotyczące życia teatralnego we Wrocławiu i na Dolnym
Śląsku. Rozmowa z profesorem Januszem Deglerem o planach powołania Muzeum
Teatralnego we Wrocławiu.
Teatr, czyli dla każdego coś niemiłego
Jak mówił Kantor: „Do teatru nie wchodzi się bezkarnie!” Właśnie ten napis wita naszych widzów przy wejściu. Rozmowa z Piotrem Szczerskim, dyrektorem kieleckiego Teatru im. Stefana
Żeromskiego.
Georges Méliès w „teatrze wyobraźni”
Teatr wyobraźni, słuchowisko nie różni się celem wcale tak bardzo od teatru scenicznego. Rozmowa z Moniką Milewską, zdobywczynią II nagrody w konkursie na słuchowisko zorganizowanym przez Program II Polskiego Radia.
Teatr utkany z marzeń i eksperymentów
Innowacyjny teatr europejski łączy różne media, a takiego połączenia teatru z filmem jeszcze nie widziałem, stąd też moja propozycja. Rozmowa z włoskim reżyserem, Beppe Navello goszczącym w Teatrze Śląskim.
ESK to nie złoty róg
ESK ma być tylko kołem zamachowym, dzięki któremu codzienne życie teatralne powinno nabrać innej intensywności. Rozmowa z Jarosławem Fretem, kuratorem odpowiedzialnym za program teatralny w ramach Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Pułapki historii
Bardzo drażni mnie łatwy patriotyzm. Rozmowa ze zwycięzcą konkursu na
słuchowisko Programu II Polskiego Radia – Władysławem Zawistowskim.
Alternatywa raz jeszcze
Teatr alternatywny musi być przede wszystkim teatrem autorskim, czyli teatrem, który faktycznie wypływa gdzieś z środka tworzących go ludzi. Rozmowa z Dariuszem Mikułą.
Aktor uczy się całe życie
Mnie interesuje żywy, dotkliwy, a więc skuteczny i istotny aktor. Rozmowa z Janem Peszkiem o szkolnictwie teatralnym.
Taniec w Białymstoku – Przestrzenie Sztuki i znacznie więcej
Program skupia się na środowisku niezależnym, umożliwiając realizację jego różnorodnych potrzeb. Działania realizowane są w obszarze artystycznym, edukacyjnym, społecznym i prozdrowotnym. Rozmowa z Karoliną Garbacik i Wojciechem „Blachą” Blaszko.
Modrzejewska pod napięciem
Decyzja Tadeusza Krzakowskiego o rezygnacji ze współprowadzenia teatru może wywołać efekt kuli śniegowej. On nie zdaje sobie sprawy, co zrobił.
Chcemy wrócić do domu
To, że odejścia z TR Warszawa w stosunkowo niewielkim stopniu dotyczą aktorów, nie ma znaczenia, bo nasz teatr działał zawsze jako zespół w większej skali, obejmującej wszystkich pracowników. Rozmowa z aktorką Agnieszką Żulewską.
Teatr oddycha ruchem
Choreografia w spektaklu może być zarówno pracą nad fizyczną kondycją aktorów, ale też atrakcją – jedna mocna scena ożywi nudny godzinny spektakl. Rozmowa z choreografką, reżyserką, aktorką Dominiką Knapik.