Siła tkwi w zespole

Jesteśmy głównie teatrem rozrywki i to nie może być postrzegane jako powód do wstydu. Nie mam nic przeciwko temu, żeby bawić ludzi na dobrym poziomie.

Rzeczywistość (nie)sformatowana

Sztuka jest po to, żeby zmieniać świat. Rozmowa z Pawłem Łysakiem i Pawłem Sztarbowskim po 12. edycji Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy.

Dojrzeć do mądrości natury

Mam głębokie poczucie, że Chłopi tak bardzo wprost mówią o Polsce współczesnej, że jakakolwiek próba reinterpretowania ich byłaby już niepotrzebnym naddatkiem. Wojciech Kościelniak w rozmowie z Joanną Puzyną-Chojką.

Dialog to nie pokaz fajerwerków

Nie traktuję Dialogu jako pokazu fajerwerków teatralnych, które mogą sprawić przyjemność publiczności. Rozmowa z Krystyną Meissner o Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Dialog – Wrocław.

Zderzenie z niezrozumiałością

Milczenie o Hiobie ma dla mnie ogromne znaczenie. Rozmowa z Piotrem Cieplakiem przed premierą w Teatrze Narodowym w Warszawie.

Wyznanie wiary

Olimpiada Teatralna mogła być momentem formacyjnym i służyć nie tylko zapamiętaniu tego, że coś było przed Olimpiadą, a coś po niej, ale także znalezieniu odpowiedzi na pytania o to, po co w ogóle uprawiamy teatr, po co chodzimy do teatru i jak wydolny jest teatralny język? Rozmowa z Jarosławem Fretem, dyrektorem artystycznym Olimpiady Teatralnej Wrocław 2016.