baza teatrów

Logo of Teatr Narodowy

Teatr Narodowy

pl. Teatralny 3
00-077
Warszawa

22 692 07 70

Zarząd

dyrektor naczelny : Krzysztof Torończyk

dyrektor artystyczny: Jan Englert

Aktorzy

Kamilla Baar-Kochańska, Marek Barbasiewicz, Bartłomiej Bobrowski, Mariusz Bonaszewski, Ewa Konstancja Bułhak, Anna Chodakowska, Monika Dryl, Karol Dziuba, Jan Englert, Jan Frycz, Beata Fudalej, Janusz Gajos, Wiktoria Gorodeckaja, Piotr Grabowski, Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Anna Gryszkówna, Oskar Hamerski, Marcin Hycnar, Kinga Ilgner, Arkadiusz Janiczek, Robert Jarociński, Aleksandra Justa, Dominika Kluźniak, Mirosław Konarowski, Paulina Korthals, Waldemar Kownacki, Małgorzata Kożuchowska, Joanna Kwiatkowska-Zduń, Grzegorz Kwiecień, Jerzy Łapiński, Sławomira Łozińska, Grzegorz Małecki, Anna Markowicz, Jacek Mikołajczak, Kamil Mrożek, Edyta Olszówka, Paweł Paprocki, Piotr Piksa, Karol Pocheć, Marcin Przybylski, Jerzy Radziwiłowicz, Jacek Różański, Mateusz Rusin, Anna Seniuk, Patrycja Soliman, Bożena Stachura, Danuta Stenka, Przemysław Stippa, Milena Suszyńska, Paulina Szostak, Beata Ścibakówna, Paweł Tołwiński, Anna Ułas, Magdalena Warzecha, Ewa Wiśniewska, Zbigniew Zamachowski, Adrian Zaremba

artykuły które mogą cię zainteresować

Bez obrazy

Pracom nad Elementarzem towarzyszył dylemat, który – skrótowo – zamknąć by można w pytaniu: „Angażować się, czy się nie angażować?”. Rozmowa z reżyserem Piotrem Cieplakiem.
Nikt, reż. Artur Tyszkiewicz, Teatr Narodowy

Niszczymy i tyle

Sztuki Levina, z reguły wzruszające w ukazywaniu ludzkiej niemocy, a jednocześnie ostro zaprawione ironią i groteską, przejmują widza i czytelnika swym wymiarem egzystencjalnym niemal spod znaku Becketta.
Opowieść zimowa, reż. Marcin Hycnar, Teatr Narodowy w Warszawie

Brzemienna madonna

Marcin Hycnar w przedpremierowych wypowiedziach deklarował, że interpretacje szekspirologów, którzy dostrzegają w Opowieści zimowej motyw pasji i niejasnego zmartwychwstania Hermiony, są mu bliskie.
Garderobiany, reż. Adam Sajnuk, Teatr Narodowy w Warszawie

Grać, nie widząc

Pisanie o Garderobianym z małej sceny Teatru Narodowego jest działaniem czysto kronikarskim. Nie ma żadnego wpływu na odbiór przedstawienia czy też na frekwencję.
Matka Courage i jej dzieci, reż. Michał Zadara, Teatr Narodowy w Warszawie

Pacyfa

Michałowi Zadarze łatwiej dogadać się z Bertoltem Brechtem niż z polskim romantyzmem. Prosty przekaz, zero metafizyki i potencjał dosadnej spektakularności – wszystko to najwyraźniej odpowiada „pierwszemu inscenizatorowi Dziadów bez skreśleń”.
Soplicowo – owocilpoS. Suplement, reż. Piotr Cieplak, Teatr Narodowy w Warszawie

Czekać? Szczekać? Zwlekać?

Czy ten świat budzi odrazę? Nie. A w każdym razie nie zawsze. Cieplak nie robi parodii „bohaterów Tadeusza dziś”. Wiele scen wzrusza, jeszcze więcej budzi pogodny uśmiech.

Inne Teatry