AKCEPTUJĘ
  • Strona używa plików cookies, korzystanie z niej oznacza, że pliki te zostaną zamieszczone na Twoim urządzeniu. więcej »

Tłuste koty

Fot. Pola Amber  

Jesteśmy tłustymi kotami. Z punktu widzenia dziejów i ewolucji wszyscy, no prawie wszyscy, na tej szerokości geograficznej żyjemy w niewyobrażalnym od pokoleń luksusie: ciepła woda w kranie (w ogóle czysta woda w kranie, którą można pić), codziennie ciepłe żarcie, mamy dach nad głową, bez ograniczeń możemy zatankować i na stacjach benzynowych, i w monopolowym. Tak, są bezdomni, ale często ubrani tak, że nie mogę odróżnić ich od moich kumpli z czasów hipisowania. Wiem, kolejki po gorącą zupę na przykład pod katedrą w Łodzi ciągną się co sobota po dwieście i więcej osób, ale bieda i bezdomność dopada ludzi na ogół z powodu losowych okoliczności i nieodwracalnych uzależnień, a nie z powodu przynależności, religii, pochodzenia czy koloru skóry. No owszem, ci śniadzi i ciemnoskórzy mają u nas gorzej, tak samo jak Żydzi, których na razie nie ma, ale jak będzie trzeba, to się ich znajdzie. To zawsze, niezależnie od poziomu sytości, mają w gratisie od naszego narodu. Jednak bez strachu mówimy językiem naszych ojców i dziadów, a nasze dzieci uczymy zawzięcie dowolnych języków obcych. Możemy komunikować się z każdym na świecie i nikt tego nie cenzuruje – na razie (co prawda Wielki Brat wyłączył ostatnio urzędującemu prezydentowi pewnego kraju Facebooka i Twittera, ale nikt się tym nie przejął bo tego, któremu odebrano wolność słowa, po prostu nie lubimy i już). Każda biblioteka i każda informacja potrzebna (i niepotrzebna) jest w zasięgu kilku kliknięć. Tak, to jest niewyobrażalny luksus. Nasi dziadowie złapaliby się za głowy, nie wierząc, skąd tyle zawiści, frustracji i podłości w ich wnukach i prawnukach, skoro tyle mają. Więc może warto jednak czasem przykucnąć i poklepać Matkę Ziemię po garbie, na którym stoimy i zastanowić się, jak nie spieprzyć reszty swojego i jej życia. Tylko jak pozbyć się agresji tłustego kota? Tej bezinteresownej agresji wynikającej nie z realnego niebezpieczeństwa czy głodu, ale z wykreowanego na potrzeby społeczne i polityczne zagrożenia innym sposobem myślenia i bycia? Grube armaty po obu stronach barykady okazują się z tektury, a nasza siostra pandemia dobrze to pokazuje, dopadając codziennie kilka tysięcy osób z naszej zagrody, narodu, ojczyzny.

Nie jest obecnie troską napełnić brzuch sobie i swoim dzieciom czymkolwiek, teraz troską jest zgubić brzuch i jeść dietetycznie. Wszystkiego mamy za dużo, wielkie żarcie trwa. Tysiące diet i kursów zdrowego odżywiania zastępuje wszelkie praktyki duchowe, a ponieważ nie da się jednak do końca oddzielić duszy od ciała, to traktujemy je jako pracę nad sobą i wpisujemy w duchowy rozwój naszego człowieczeństwa. Wiem, że to absurdalne mówić o tych rzeczach dziś, gdy setkom ludzi może zagrażać utrata pracy i płynności finansowej. Ale może właśnie to moment dla tych, co jeszcze wszystko posiadają, żeby się obudzić z ręką jeszcze poza nocnikiem. Albo ją stamtąd ostrożnie wyciągnąć.

Jeżeli gospodarka będzie się dalej zwijać, to chyba wszyscy możemy stracić robotę lub wylądować na ulicy. Ile tarcz można jeszcze wynegocjować? Ile pieniędzy można jeszcze dodrukować? Może, póki mamy z czego, spróbujmy się dzielić z innymi. Stwórzmy kasy zapomogowe, branżowe, pomocowe, takie środowiskowe skarbonki czy bazy rzeczy pierwszej potrzeby, jakieś miłe noclegownie dla chwilowo bezdomnych artystów, bazy danych pierwszej pomocy itp. Czy potrzeba nam znowu wojny, żebyśmy byli piękni i szlachetni? W naszych wieżach z kości słoniowej żądamy od rządzących ochrony oraz pomocy dla najbardziej poszkodowanych, i słusznie – wybraliśmy ich i niech o nas dbają. Wszystkimi dostępnymi narzędziami powinniśmy tego pilnować i im nie odpuszczać. Ale nie sądzę, że gdy cały kraj sięgnie rzeczywistego dna, to ktoś się będzie jeszcze troszczył o ludzi sztuki. W ogóle o ludzi. Więc może kocury w swoich zgrajach i watahach muszą zatroszczyć się o siebie same. Stworzyć branżowe sieci pomocy.  

Co moglibyśmy robić? Wrzucić stówkę miesięcznie do takiej teatralnej skarbonki. Organizować zbiórki. Iść na parę godzin do szpitala i pomagać na pierwszej linii, na przykład przy szczepionkach, tłumacząc seniorom, czemu to się tak wydłuża, lub po prostu pogadać z nimi, gdy panikują. Panie ministrze, czy wpuściłby pan taką grupę artystów do szpitala, czy przychodni do pomocy? Po przeszkoleniu i testach oczywiście. Ale nie za karę, tylko z wolnego wyboru. Możemy też dzielić się z jakimś zagubionym teatrem swoim miejscem, możemy zbierać po ludziach żarcie i ciuchy dla potrzebujących.  

Może ta pandemia zrobi nas trochę lepszymi. Obudzi wrażliwość i czułość u tłustych kotów. Ale czy na pewno? Czy zauważyliście, że od miesięcy nie ma żadnych informacji o uchodźcach? Przestali istnieć? Wrócili do domów? Nie leje im się na głowy? Nie przymarzają w namiotach? Nie, po prostu media społecznościowe (co za idiotyczna nazwa) kierują naszą uwagę gdzie indziej, gdzie im się opłaca. Tamten temat się zużył. Podobnie Białoruś, powoli spada do ostatnich newsów albo nie ma jej w ogóle. A co jest? Jest strach, który nas kurczy. Niech będzie przykładem to, jak ostatnio przeraźliwie łatwo daliśmy się wkręcić: ktoś się potknął, zrobił błąd i natychmiast z wielkiego artysty stał się łajdakiem i cwaniakiem. Przeprosił, ale to mało. Ma odpracować. Nie liczą się intencje. Nie liczy się, że poproszono go, a nie sam się wepchał. Prawie cały naród od prawa do lewa potępia, dodając w gratisie uroczą ksywę „pieszczocha PRL-u”.

I na koniec już: martwi mnie trochę i niepokoi polskość tej pandemii. Dlaczego kwarantanna jest narodowa, a nie krajowa? Stadion – rozumiem – wybudowany przez naród, nie ze zbiórki co prawda, ale z podatków, z potrzeby serca i dumy. Ale kwarantanna narodowa? To znaczy, że nie obowiązuje na przestrzeni całego kraju, tylko dotyczy narodu gdziekolwiek on by był? Rozumiem, że z definicji obowiązuje tylko Polaków. A moi przyjaciele z Ukrainy czy Syrii muszą wyjechać czy mogą zostać? Także nie do końca rozumiem naszej biało-czerwonej flagi na maseczkach. Jest taka malutka. Czy ma odstraszyć wirusa czy też zapewnić, że ten pod maseczką jest prawdziwym Polakiem, bo po samych oczach nie widać? A może jeszcze Polska nie zginęła, chociaż covid kosi? Przecież maseczka jest oznaką ułomności, izolacji, nieszczęścia i bezradności nas wszystkich. Skoro żyjemy w wolnym od wielu lat kraju, to może oszczędzajmy choć trochę symbole: orły, hymny, kolory i kotwice. Na trudniejsze czasy. Tak, żeby wtedy znaczyły to, co powinny i wymagały odwagi, a nie konformizmu. Co mam zrobić z taką maseczką z biało-czerwoną naszywką, gdy znajduję ją obrzyganą w sylwestra w koszu na śmiecie na stacji benzynowej BP? Ale to może tylko mój problem, wynikający w dodatku z czasów, gdy przychodził do nas na 1 maja dzielnicowy i musieliśmy płacić mandat za niewywieszanie na domu biało-czerwonej flagi. Na domu, gdzie do końca wojny ukrywał się w podziemnej radiostacji zwanej „łodzią podwodną” mój stryj. Po prostu nie chciałbym, żeby to wszystko tak szybko nam potaniało.

27-01-2021

skomentuj

Aby potwierdzić, że nie jesteś robotem, wpisz wynik działania:
jeden razy osiem jako liczbę:
komentarze (31)
  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-03-29   10:25:48
    Cytuj

    On this page, you'll see my profile, please read this data. Raccoon Removal

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-03-29   10:15:51
    Cytuj

    I need you to thank for your season of this great read!!! I definately appreciate each and every piece of it and I have you bookmarked to look at new stuff of your blog an unquestionable requirement read blog! Squirrel Removal

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-03-23   10:20:39
    Cytuj

    Thanks for posting this info. I just want to let you know that I just check out your site and I find it very interesting and informative. I can't wait to read lots of your posts. osabus charter bus rental

  • Użytkownik niezalogowany Rank Xone
    Rank Xone 2024-03-05   06:54:14
    Cytuj

    It is somewhat great, by and by look at the information with this handle. คาสิโนออนไลน์ฝากถอนไม่มีขั้นต่ำ

  • Użytkownik niezalogowany Rank Xone
    Rank Xone 2024-03-03   13:59:54
    Cytuj

    This post is extremely radiant. I extremely like this post. It is outstanding amongst other posts that I ve read in quite a while. Much obliged for this better than average post. I truly value it! link vào 8xbet

  • 2024-02-04   13:13:19
    Cytuj

    Gee… I translate writes on a similar to issue, be that as it may I never went by your blog. I added it to populars additionally i'll be your reliable preliminary. concierge doctor naples

  • Użytkownik niezalogowany willamSEO
    willamSEO 2024-01-29   10:32:07
    Cytuj

    Incredible data! I as of late went over your blog and have been perusing along. I figured I would leave my first remark. I don't recognize what to state with the exception of that I have. photo booth chicago

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-18   15:19:31
    Cytuj

    Strikingly you compose, I will address you'll discover energizing and fascinating things on comparative themes. 토토사이트추천

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2024-01-16   18:50:37
    Cytuj

    Trying to say thanks won't simply be adequate, for the fantasti c clarity in your written work. I will quickly get your rss channel to remain educated of any updates. เกมสล็อตโรม่า

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2024-01-16   12:39:27
    Cytuj

    It is particularly conventional, however investigate the tips amid this street number. ป๊อกเด้ง ออนไลน์

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2024-01-13   12:15:40
    Cytuj

    Magnificent dispatch! I am to be sure getting well-suited to over this data, is genuinely neighborly my amigo. In like manner awesome blog here among a significant number of the exorbitant data you gain. Hold up the advantageous procedure you are doing here. 대구블로그

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-13   09:11:49
    Cytuj

    Gee… I translate writes on a similar to issue, be that as it may I never went by your blog. I added it to populars additionally i'll be your reliable preliminary. 레플리카도매

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-11   13:09:04
    Cytuj

    This is useful, in any case it can be significant with the goal that you can look at the accompanying site: 실시간티비

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-10   16:20:33
    Cytuj

    This is exceptionally engaging, however , it is vital that will mouse tap on the association: European travel booking platform

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-09   10:58:48
    Cytuj

    Recognizes for paper such an advantageous creation, I lurched adjacent to your blog other than decode a restricted report. I need your system of engraving... 더킹플러스

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2024-01-06   07:56:53
    Cytuj

    On this page, you'll see my profile, please read this data. รวมสล็อตทุกค่าย

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-04   06:43:19
    Cytuj

    A debt of gratitude is in order for composing such a decent article, I staggered onto your blog and read a couple of post. I like your style of composing... photo booth chica

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-03   15:56:58
    Cytuj

    This substance is just energizing and innovative. I have been settling on an institutional move and this has helped me with one angle. Family Matching Outfits

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2024-01-03   15:56:58
    Cytuj

    This substance is just energizing and innovative. I have been settling on an institutional move and this has helped me with one angle. Family Matching Outfits

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2023-12-31   14:51:59
    Cytuj

    This is useful, in any case it can be significant with the goal that you can look at the accompanying site: 파워볼88

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2023-12-30   08:58:24
    Cytuj

    Users need to be informed about the durability of different slot brands. เว็บตรง แตกง่าย

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2023-12-28   14:32:06
    Cytuj

    it's extremely cool blog. Connecting is exceptionally valuable thing.you have truly made a difference 먹튀검증사이트

  • Użytkownik niezalogowany jsimit seo
    jsimit seo 2023-12-26   13:09:30
    Cytuj

    The excitement is palpable! The biggest web slots are a gamer's dream. สล็อตเว็บใหญ่ สุด

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2023-12-26   10:58:17
    Cytuj

    Composing with style and getting great compliments on the article is very hard, to be honest.But you've done it so serenely and with so cool feeling and you've nailed the activity. This article is had with style and I am giving great compliment. Best! 먹튀검증

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2023-12-26   10:25:37
    Cytuj

    It's late discovering this demonstration. At any rate, it's a thing to be acquainted with that there are such occasions exist. I concur with your Blog and I will have returned to examine it more later on so please keep up your demonstration. cdgfurniture.com

  • Użytkownik niezalogowany WilliamSEO
    WilliamSEO 2023-12-26   06:51:05
    Cytuj

    I am continually hunting on the web down storys that can oblige me. There is clearly a numerous to comprehend about this. I feel you made couple of salubrious focuses in Attributes additionally. Confine occupied, amazing profession! pasar123 slot

  • Użytkownik niezalogowany Alinka cz.II bo tnie
    Alinka cz.II bo tnie 2021-12-10   20:51:53
    Cytuj

    _____ Jędrzej Śmietański Cytując moją śp.babcię "Tak to się kończy jak ktoś s*a wyżej niż *upę ma". Panie Tadeuszu, proszę zająć się swoją robotą i nie dokładać przeintelektualizowanej tyrady, do sprawy, którą normalnie powinno się załatwić rozmową. Domyślam się, że styl w któ… Zobacz więcej _____ Bartosz Koperski i znów ten nieszczęsny stolik Rurku.... _____ Nina An PRZEPRASZAM CZY NA WIKIPEDII JEST JUŻ DEFINICJA DZIADOCENU? BO JEŚLI NIE, TO CHCIAŁABYM ZAREKOMENDOWAĆ TEN ,,LIST" JAKO TEKST TŁUMACZĄCY TO ZJAWISKO _____ Jacek Getner Dyrektor nażarł się i nasrał na stół. Syl Bukato jezu jakie zesrańsko _____ WYJEBONGO - tego się nie spodziewaliście! _____ Ilona Łepkowska Czy to jest jakaś rekomendacja? Czy tylko urzekła Pana nazwa tego trunku i przy jej pomocy chce mi Pan coś dać do zrozumienia? _____ Sylwester Biraga Ilona Łepkowska co to jest? szok! I takie coś zamieszcza w mediach społecznościowych dyrektor miejskiego teatru.... _____ Jakub Wątor Słabo, dziadek. _____ Wojtek Komosa Tematycznie i stylistycznie tableoid _____ Kamil Chu Żenada _____ Urszula Dragan Ten list jest obrzydliwy. _____ Jerzy Andrzej Haftka "Dziś już tylko ja pamiętam o tym wieczorze, choć gdzie się odbył, też już nie pamiętam" _____ Norbert Wodek Chcesz coś z Avonu? _____ Magdalena Gawrońska A Mark Twain już dawno temu radził, że lepiej się nie odzywać niż odezwać się i rozwiać wszystkie wątpliwości. _____ Jan Mazur Tadeusz wstawaj, zesr... O BOŻE ON NIE SPAŁ _____ Wiola Davie Jest Pan Dziadersem bez refleksji _____ Nina An PANIE TADZIU, MOŻE DYREM PAN JUŻ NIE BENDZIE ZA TO OTRZYMA PAN KOSZ SŁODYCZY I STATUETKĘ DZIADA KWARTAŁU, GRATULUJEMY!!!! XD • Odpowiedz • 39 min Grzegorz Nogal A slodki kuferek i punkty za szansy z poprzedniej rundy? _____ Gosia Wie Grzegorz Nogal to nagroda pocieszenia, cicho sza! _____ Mateusz Radko Niezłe zesrańsko milordzie _____ Anna Keszko Strasznie się pan zapluł w tym dlugim bełkocie. Koszmarna bufonada. _____ Grzegorz Nogal To miało być haiku _____ Anna Kijak Anna Keszko a doczytalas do konca czy intelektu nie stało? _____ Krzysztof Ceglarski Z taką inteligencją to PiS będzie rządził w tym biednym kraju czterdzieści kadencji... _____ Anna Kijak Krzysztof Ceglarski jak pańska? _____ Malgorzata Halber • TYLKO BŁAGAM, NIECH PAN TEGO NIE USUWA! _____ Paulina Winterfell niech zostanie jako wykopalisko, eksponat dziaderstwa ku przestrodze dla potomności _____ Krzysztof Ceglarski _____ Tomasz Szczepanek Czy dalej wypija Pan 1.33 litra wódki do kolacji? _____ Tomasz Szczepanek Tadeusz Januszem polskiego teatru? _____ Mariusz Szczęsny Cóż, mówią, że milczenie jest złotem. W tym przypadku było by nim na pewno. _____ Mateusz Czarnowski Ale dziaderski wysryw _____ Michał Buczyński Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba, jedzenie i tekst „Tomek plus 16 min Czterdziestolatki wyłowiłem coś dziwnego z mojego bigosu pomocy 36 Ha ha Komentarze: 18 Dodaj komen... Udostępnij Tadeusz Guwniarzu.zasrany.zajebany.” _____ Maqdalena A. Streicheck hashtag: Dziadersalert _____ Szymon Tomasz Kacper Pietrusiński obadaj jak można malowniczo i z rozbryzgiem zdefekować mentalnie ze względu na przesunięty stolik xD. Aż mi się ciepło na sercu zrobiło. _____ Piotr Szczyszyk Gdzie te pół żartu, które się tu na początku obiecuje? _____ Paweł Juliusz Zaręba Piotr Szczyszyk na samiutkim końcu: "A stolik niech sobie stoi, tam, gdzie go Pani postawi." _____ Darek Samul To ja też się posłużę znanym w polskiej kulturze cytatem, biorąc pod uwagę pana umiłowanie do klasyki liczę, że rozpozna pan i autora i dzieło. Mianowicie: Tadek, wstawaj, zesrałeś się. Inny cytat szepnę panu na uszko ale nie wiem czy się pan rozpromieni, za to może nie chcieć wyjść z niszy w której lubi oan rozmawiać o sztuce i życiu. _____ Dawid Dryżałowski Niby kultura, Warszawa, wielki świat, Cezar na Cezarze, ale historia: "boło nos trzech, ale to JO żech zeżor najwiyncyj, wypioł cało gorzoła i jako jedyny nie zasnoł!" tak cudownie znajoma z urodzin dziadka na Śląsku ️ _____ Dawid Dryżałowski I żeby nie było - jestem że Śląska, każdy może sobie opowiadać anegdotki, jakie lubi. Po prostu widząc jaką estymą Szanowny Autor darzy pracę "na zmywaku", myślę że spodoba mu się świadomość, że pod znanymi znajomymi i wyszukanym grafomaństwem istota jego duszy jest zdumiewająco bliska robotnikom z południowej Polski. _____ Szymon Rodzeń tl;dr _____ Marta Szczepanska w skrócie: 1. życie towarzyskie autora oraz historia konsumpcji 2. przesunięty o 2m stolik w Kulturalnej 3. pani Agnieszka nie szanuje należycie Teatru _____ Paweł Fiałkowski To tak się kończy jak regularnie się robi 118 kołdunów i ponad litra wódki? Muszę w takim razie uważać. _____ Olga Stoklosa Tadziu nie wnikam w tzw meritum bo nic nie wiem ale tekst świetny kłaniam się panie Koniecpolski,pozdrawiam O. _____ Janek Adam Jaki śmieszny stary człowiek _____ Maria Ble Suspicious Monkey GIF by MOODMAN _____ Natalia Szatynska O cholere temu czlowiekowi chodzi ? _____ Maryla Musidłowska Piłeś? Nie pisz! _____ Piotr Czerniawski Brawo Panie Dyrektorze, nareszcie ktoś się zajął tą "promotorką" sieczki i najgorszego łupu cupu!!! pamiętam jak onegdaj w Warszawie przyszedłem tam w nadziei, że przy szklance znakomicie zmrożonej czystej wódki posłucham trąbki Milesa, w zamian trafiłem do "rappowego" piekła, na scenie prężył się i bełkotał niejaki Tako Hemingway (że też wielki Ernest nie wstał zbulwersowany z grobu i nie palnął w czoło tego niemądrego młodzianka). Uciekałem w popłochu i uspokoiłem się dopiero w domu przy dźwiękach "A Momentary Lapse of Reason". Spytam Pana jako koneser konesera (mam nadzieję, że nie odbierze Pan tego jako spoufalanie) - na jakim sprzęcie odtwarza Pan swoje winylowe "cacuszka"? Wznoszę toast za Pana, może uda mi się dziś 118 razy posłuchać solówki Gilmoura z "Comfortably Numb" (żart!). Z Trójkowym pozdrowieniem. _____ Karolina Nowak Wow, taki słowotok z powodu stołu... Cudowny przykład intelektualnego rzygu. Maść na ból tylnych 4 liter polecam... _____ Magdalena Przystrzelska XD _____ Jadwiga Kwiatkowska Wow _____ Marek Kowalski Gnojek i tyle. Nie ruszać gnoja bo śmierdzi. _____ Paulina Winterfell Myślałam, że nie ma sytuacji, w której nie wypada powiedzieć dyrektorowi Teatru Dramatycznego "Tadziu, wstawaj, zesrałeś się". Myliłam się _____ Adam Ak Nie ma to jak publiczne spuszczanie się na widok w lustrze _____ Kasia Jagiello - priv No to Pan pozamiatał. Teraz już ta Łabuszewska Agnieszka, pesel znany, będzie wiedziała, gdzie jej miejsce _____ Jakub Bosakirski Wow. Chciałbym mieć tyle czasu wolnego żeby płodzić tej długości posty, naprawdę, serio. _____ Piotr Nowacki Dobrze i ciekawie napisane, w sedno...po komentarzach widać ze zabolało, a prawda boli.... _____ Darek Samul Bedzie awans i podwyzka XD _____ Tomasz Orchid Piotr Nowacki No siema. Jak tam? Smakują buty pana dyrektora? XD _____ Barbara Frączkiewicz To tak na serio? Więcej tu wyrzygu niz sensownych słów. Nie znam Pana, nie znam Pani Agnieszki. Czytałam oba posty. I tak z boku - "siadaj, pała". Ps. Niech ktoś z Wawy podejdzie do tej Kameralnej i przestawi ten cholerny stolik, bo ile można.. _____ Alina Czyżewska dyr. Tadeusz, pisząc o mnie: "utworzyła portal dla anonimowych donosów", miał na myśli tę ankietę, w której pytam o przemoc i mobbing oraz nieprawidłowości. Korzystając więc z tego flow i ruchu na profilu dyrektora, zapraszam osoby, mające zawodowo z TD do czynienia, zapraszam do jej wypełnienia Pozdrawiam znad opracowywania odpowiedzi. Są b. ciekawe. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8594xbG4YYZaaDJ6S1fkty5jxi_UUW1aEOMS4mLrKfKqL-g/viewform? Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „Jak tam w Teatrze? EDIT: dostaję sygnały, że potrzebujecie więcej czasu, więc przedłużam termin nadsyłania odpowiedzi trzech teatrow Dramatyczny, Studio, Komedia) do 29 listopada. Dla wypowiedzi innych teatrach- do końca grudnia. EDIT: Już opracowuję odpowiedzi, ale można wciaż wpisywać. >>> EDIT Onet.pl pt. "Mobbing, wulgaryzmy, zastraszanie. Rzeczywistość polskich teatrów?" rozmowa tej ankiecie, jej powodach, celach: ฺ polskich-teatrow/9x178s8 ΑΝΚΙΕΤΑ DLA PRACOWNIC PRACOWNIKÓW (także byłych) OSÓB WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z: -TEATREM DRAMATYCZNYM WARSZAWIE -TEATREM STUDIO w WARSZAWIE -TEATREM KOMEDIAW WARSZAWIE wzwiązku ze zbliżającymi się konkursami na dyrektorów/dyrektorki” _____ Marcin Kwietowicz Wybitny dramaturg! _____ Magda Szpecht JPG (dobry;) Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i tekst „SŁOBODZIANEK MACIEJ NOWAK Imgi.p.c KULTURALNA” _____ Julia Karolina Grigoriewna Przestałam czytać w okolicy plucia do zupy, to jest tak słabe, że się nawet na pastę nie nadaje. _____ Tomek Szypułka Kyrie elejson XD _____ Darek Samul Fish. Fish and chips. _____ Jan Król Gratuluję odznaczenia Virtuti Dziaderali _____ Skye Kaczmarek Nie ma nic bardziej kruchego niż męskie ego. Pyk. Pękło. _____ Maciek Pawełkiewicz Już dawno nie było mi dane czytać tak wybitnego wysrywu ala dziaders _____ Aleksandra Kowalska Bardzo wiele obelg w tym tekście. Deptanie po ludziach w prześmiewczy sposób. Izuchna Strzelecka Dawno nie widziałam by ktoś się tak wybitnie obesrał 阿塔星 to przykre dla ludzi, że tacy ludzie pojawiają w jakimkolwiek społeczeństwie ______ Alina Czyżewska Korzystając z czułego propagowania przez dyrektora działalności mojej i Sieć Obywatelska - Watchdog Polska (cyt.: "...w końcu od miesiąca jako Watchdog dręczy naszych pracowników, każe skanować i drukować, zadaje nam codziennie dziesiątki pytań obywatelskich, zna każdą naszą umowę, każdą kwotę, utworzyła portal dla anonimowych donosów, wie o nas wszystko, nawet jaki kolor włosów mają panie sprzątaczki pod chustkami...") - podrzucam konkrety, na czym polega moja rola w tej inbie i przy okazji zwracam się do Was - podrzućcie, o co jeszcze warto zapytać Teatr Dramatyczny? Może o służbowe karty płatnicze? (kontrola w TR wykazała w tej mierze ogromne nieprawidłowości). A może warto o coś innego? Moje dotychczasowe zapytania, wynikające z różnych sygnałów z różnych stron, dotyczyły: Na podstawie art. 61 Konstytucji RP wnoszę o informacje: 1. Wynagrodzenia, wypłacone Tadeuszowi Słobodziankowi od 2015 roku w poszczególnych miesiącach do chwili obecnej, wraz z informacją o składowych wynagrodzenia 2. informacje o podróżach służbowych Tadeusza Słobodzianka w roku 2020 i 2021: - kopie poleceń wyjazdów służbowych - informacja o kosztach poszczególnych wyjazdów: przejazdy, noclegi, koszty środki komunikacji miejskiej, inne udokumentowane wydatki. -------------- 1. nagrody, przyznane pracownikom i pracownicom TD w latach 2015-2021: - imię i nazwisko - funkcja/pion w teatrze - data - kwota - uzasadnienie 2. wynagrodzenia, wypłacone wszystkim pracownikom i pracownicom Teatru, za pracę w październiku oraz listopadzie, przedstawione w sposób, z którego wynika co najmniej: stanowisko, dział/pion, informacja o części/całości etatu, premia lub nadgodziny - jeśli dotyczy, 3. na jakim programie finansowo-księgowym oraz płacowo-kadrowym pracuje Teatr. --- 1. wniosek wraz załącznikami o wsparcie z Funduszu Wsparcia Kultury 2. rozliczenie/sprawozdanie z dotacji z FWK wraz z załącznikami 3. szczegółowa informacja o wszystkich poszczególnych kwotach, wydatkowanych z dotacji FWK (rodzaj, przeznaczenie i wysokość wydatku). Może być to wyeksportowane z systemu księgowego. 4. umowa z Ministerstwem na otrzymanie wsparcia z FWK wraz z załącznikami. 5. Koszty, wydatki poniesione przez teatr w związku z przygotowywaniem i produkowaniem spektaklu "Zielona Gęś". 6. Informacja o powodach nieodbycia premiery spektaklu. ---- 1. czy do związków zawodowych i/lub pracowników w Teatrze kierowana była ze strony Teatru (dyrekcji) jakakolwiek korespondencja w związku z ogłoszeniem konkursu na dyrektora Teatru? 2. proszę o kopię korespondencji Teatr - pracownicy (lub/i związki zawodowe) wraz załącznikami, o której mowa w interpelacji radnej Agaty Diduszko-Zyglewskiej (załącznik) wystosowanej do związków zawodowych, działających w Teatrze w związku z planowanym konkursem na dyrektora teatru. ---- _____ Ktoś właśnie pisze komentarz… Ktoś właśnie pisze komentarz… Ktoś właśnie pisze komentarz…

  • Użytkownik niezalogowany Alinka
    Alinka 2021-12-10   20:46:28
    Cytuj

    Przygotowałam dla was krótkie streszczenie największej inby polskiego teatru A.D. 2021 czyli #TableGate czyli „O jeden stolik po 9 latach za daleko” (AŁ) (Uwaga: jest to mniej niż połowa komentarzy; wrzucone są tylko te mające status publicznych; zarówno list Agnieszki Łabuszewskiej jak i odpowiedź Słabego Dzianka. też są publiczne) Miejmy nadzieje, że ta inba dotrze do szerokiego kręgu osób, które nie są obyte z socialmedia (np. Pan Łukasz Drewniak zdaje się nie jest sfejsowany – i nie wie co traci). Zaczęłam od listu Agi, potem są komentarze, komentarze z udostępnień, potem odpowiedź SłabegoDzianka, potem komentarze po odpowiedzi itd.) Niektóre posty mogą nie zostać wyświetlone ze względu na ich ustawienia prywatności. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1796278663896556&id=100005433192556 _________________ Agnieszka Łabuszewska 3 grudnia 2021 10:19 #spoddywanupolskiegoteatru List wysłany dziś do Dyrektora Teatru Dramatycznego Tadeusza Słobodzianka. Szanowny Panie Dyrektorze, W ciągu ostatnich 4 dni wysłał Pan do mnie wielu różnych pracowników, którzy drogą ustną i telefoniczną i o różnych porach dnia kontaktowali się ze mną. Każdy z nich przekazywał mi słowa Pana ogromnego oburzenia i złości na mnie i moją klubokawiarnię Kulturalną. Podobną opinię i Pana słowa przekazała mi także moja pracowniczka, z którą rozmawiał Pan podczas swojej ostatniej wizyty w Kulturalnej. Przeanalizowałam problem i całą sytuację, proszę mnie skorygować, jeśli coś pomyliłam. W poniedziałek, 29 listopada 2021 r około godz. 15.00 przyszedł Pan z gośćmi na obiad do Kulturalnej. W rozmowie z pracowniczką Kulturalnej wyraził Pan swoje ogromne oburzenie tym, że stolik został przesunięty (co jest zgodne z prawdą – został przesunięty o około 2 m) i jest Pan zmuszony siedzieć gdzie indziej niż przez ostatnie 9 lat. Moja pracowniczka przekazała mi Pana zalecenia, cytuję za jej przekazem: „Proszę przekazać swojej szefowej, że jestem oburzony, a jeśli boi się Pani przekazać moje słowa, sam to zrobię”. Panie Dyrektorze, moi pracownicy się mnie nie boją i kelnerka bez strachu opowiedziała mi o całej sytuacji. Z pracownikami łączy mnie oczywiście zawodowa hierarchia, ale oprócz niej pracuję także nad obopólnym zaufaniem, szacunkiem i przestrzenią do dialogu i trudnych rozmów. Dbam o to szczególnie, by to nie lęk przed przełożoną był prymarnym aspektem pracy w zespole Kulturalnej. Przekazał Pan także mojej pracowniczce, że ma Pan nadzieję, że oburzenie, któremu dał Pan wyraz, nie sprawi, że od tej pory - zacytuję „Nie będziemy Panu pluć do zupy”. Panie Dyrektorze, nie znam takich praktyk. W mojej restauracji jedzenie jest przygotowywane przez profesjonalny zespół kucharzy, którzy gotują z dbałością i szacunkiem do każdego dania i każdego gościa. Traktujemy z szacunkiem każdą osobę, niezależnie od stanowiska, rasy, płci, koloru skóry, wyznania a nawet negatywnego do nas stosunku. Przy następnej Pana wizycie będzie Pan, jak zawsze, obsłużony z szacunkiem i serdecznością, bez względu na Pana stosunek do Zespołu Kulturalnej. Nie mogę niestety obiecać, że nie będziemy przesuwać stolików, nadal będziemy się starać tak układać nasza salę, by adaptować się do otaczającej nas rzeczywistości i ekonomicznie także zadbać o dobrostan Kulturalnej. Dość dawno Pana nie było, mógł Pan więc nie zauważyć, że stoliki w Kulturalnej zmieniają miejsce. (Korzystając z okazji powiem, że w pandemii i podczas 10 miesięcy lockdownu w ogóle nie udało mi się z Panem nawiązać kontaktu, choć przyznam, że życzliwa rozmowa z Dyrektorem Teatru Dramatycznego w tym ekstremalnie trudnym czasie była na wagę złota) Dopasowujemy się do aktualnej sytuacji pandemicznej, a także odpowiadamy na potrzeby gości. Drugi co do wielkości stół w Kulturalnej, na którym od 9 lat Pana kadencji jest stała rezerwacja dla Teatru Dramatycznego, także od czasu do czasu zmienia miejsce. Jest teraz przesunięty o około 2 m. Przekazywałam powyższe argumenty Pana pracownikom, jednakże ponoć nie były one dla Pana wystarczające. Po tamtym incydencie pracownicy Teatru, wykonując Pana polecenia, zaczęli przekazywać mi Pana oburzenie a także nieoczekiwane dyrektywy, które ja jako, jak mnie Pan nazywa, ajentka, powinnam spełnić. Dowiedziałam się, że mam usunąć z holu kasowego krzesła i inne artefakty, które należą do Kulturalnej i które Panu przeszkadzają. Niezwłocznie to polecenie wykonałam, nie było to łatwe - Kulturalnej nigdy nie udało się skutecznie poprosić o jakąkolwiek przestrzeń magazynową w Teatrze, która poprawiłaby komfort naszej pracy a także wygodę gości. Czy w związku z tym powinnam teraz oczekiwać innych jeszcze poleceń ze strony Dyrekcji Teatru Dramatycznego? Wezmę je pod uwagę w miarę możliwości, tylko proponowałabym wybrać drogę pisemną, mailową w ich przekazywaniu. Taka komunikacja będzie bardziej klarowna, skuteczna i mniej obciążająca dla pracowników Teatru i mnie. Panie Dyrektorze, jesteśmy w przededniu konkursu na nową Dyrekcję Teatru Dramatycznego. Zresztą ten fakt także Pan mocno podkreślił (cytuję słowa pracowniczki) „Nie zachowujcie się tak, jakbyście mnie stąd chcieli usunąć!” Przykro mi było usłyszeć te słowa. Nie mam i nigdy nie miałam wpływu na losy instytucji publicznych i ich zwierzchników. Jedno jest pewne - ani Pan, ani ja, nie wiemy jak dalej potoczą się losy i Kulturalnej i Dramatycznego. Dlatego mam ogromną prośbę, abyśmy ten czas, szefowie dwóch instytucji, Tadeusz Słobodzianek, Dyrektor Teatru Dramatycznego i ja, Agnieszka Łabuszewska - Dyrektorka Kulturalnej, spędzili w bardziej ludzkiej, życzliwej atmosferze. Być może przyjdzie nam współpracować kolejne 5 lat, któż raczy wiedzieć? I ponawiam zaproszenie do spotkania! Może teraz, gdy ludzkość pokazuje bardziej kruche oblicze, będziemy w stanie usiąść do rozmowy? Bo przez te 9 lat nie udało nam się odbyć ani jednej kompetentnej rozmowy, pomimo moich wielu prób, wymagających okoliczności i wielu projektów artystycznych, w których i Teatr Dramatyczny i Kulturalna mogły odegrać ważną dla Warszawy rolę. Wydaje mi się, że mogły nas połączyć tematy daleko bardziej ważne dla stolicy, kultury i sztuki, niż przesuwanie stolików w pandemii. Jeżeli jednak uzna Pan, że jedyną płaszczyzną, na której możemy wspólnie pracować, jest ustalenie położenia stolika z rezerwacją dla Teatru Dramatycznego, obiecuję, że w bardziej sprzyjających okolicznościach pandemicznych i ekonomicznych ustawię go tak, jak Pan sobie życzy. Serdecznie Pana pozdrawiam Agnieszka Łabuszewska _____________________ Anna Fryczkowska: Wielką klasę widzę w tym liście, doceniam ją_____ Maja Sz: fantastyczna odpowiedź, szkoda że musiałaś tyle energii poświęcić na tak oczywistą kwestię, mam nadzieję, że dotrze i atmosfera się oczyści. Uwielbiam Dramatyczny i uwielbiam Kulturalną, nie róbmy wojny tam gdzie jej nie trzeba._____ Alina Czyżewska: Dyrektor poważnego teatru baaardzo nie może sobie poradzić z sytuacją, że na jego stanowisko odbędzie się konkurs. Żeby sobie poprawić mniemanie o sobie i podreperować ego, od kilku dni wysyła swoich pracowników, by łazili do Kulturalnej z awanturą o to, że przesunięto mu "jego" stolik Czy naprawdę tacy ludzie powinni być dyrektorami instytucji publicznych? Czas ze sceny zejść. Albo dorosnąć w końcu. Czasy rozpieszczonych władców się kończą. Wymagamy czegoś innego. Mam nadzieje, że w konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego pojawią się kandydaci i kandydatki z innym, zdrowym pojmowaniem władzy. A rozpieszczone duże dzieci, chore na władze, będą miały czas na przepracowanie swoich problemów gdzie indziej - a nie na ludziach wokoło._____ Misia Konopka: I to jest odpowiedź z klasą._____ Aneta Kowalska: boszsz, tyle sie dzieje na świecie i w kraju, tyle niedobroci, niemiłości, przykrej niefajności i jeszcze taki cosiek... bo nerwowo się zrobiło, bo konkurs i chwiejący się stołeczek (tudzież korytko). zawracać sobie głowę dwoma metrami przesunietego stołu? Kargul z Pawlakiem mogli by się od Pana Dyrektora uczyć._____ smutne to Beata Zipper-Malina: Niewiarygodne, trzymaj się Aga .__________ Filip Springer GIF_____ Remigiusz Grzela:Agnieszko, rozumiem. Mnie ten pan zwolnił, bo długo chorowałem - miałem przeszczepy kości a nawet zostałem zgłoszony do ZUS, że jestem zdrowy. ZUS oddalił ten zarzut. ROZWIĄZANIE UMOWY o PRACĘ BEZ WYPOWIEDZENIA dniu 16 kwietnia 2011 rozwiązuję Panem bez zachowania okresu wypowiedzenia umowÄ pracÄ zawartą sierpnia 2007 roku, z powodu upływu sześciu miesięcy trwania niezdolności do pracy wskutek choroby. (art.53 KP) _____ Marta Szczepańska: Remigiusz Grzela i jak wiemy skrzywdził wiele innych osób._____ Alina Czyżewska: Marta Szczepańska może czas ujawniać tę listę?_____ Alina Czyżewska: Marta Szczepańska podeślesz im?:) https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8594xbG4YYZaaDJ6S1fkty5jxi_UUW1aEOMS4mLrKfKqL-g/viewform? Jak tam w Teatrze? (UWAGA, przedłużenie: do 29 listopada) DOCS.GOOGLE.COM Rafał Fatyga:Doskonałe _____ Karol Sadowski: Niech żyje prezes naszego klubu!_____ Judyta Pyzik: mój bosze, mój bosze, mój bosze... Czasy się zmieniają, a władcy tego świata tego nie zauważają . #słomawbucie_____ Łukasz Hassliebe: Mogę puścić na publiku na twitterze?______ Agnieszka Łabuszewska: Łukasz Hassliebe proszę oczywiscie_____ Radek Figura:Finezyjnie. Pytanie, czy nie nazbyt dla dziadersa.________ Dariusz Marian Makieła: Co za bufon - to dyrektor czy król ?!___________ Yvonne Heron: Agnieszka Łabuszewska Trudno skomentować takie zachowanie osoby pełniącej funkcję dyrektora placówki kulturalnej... cóż... może jednak w tym kraju nie powinno już nic dziwić.... Twoja odpowiedź na najwyższym poziomie. Trzymam kciuki za Kulturalną, która, tak na marginesie, jest godna swojej nazwy _______ Malgorzata Sztejter: Podziwiam spokoj_____ Bogdan Miś: Prawdę mówiąc, zgroza. Kolejny balonik przekłuty. Zaorany, jak to się dzisiaj mówi._____ Barbara Poniatowska Wiesia Tyszkiewicz: Brawo Pani Agnieszka. A co na to zwierzchnik dyr. Slobodzianka - Prez. Rafał Trzaskowski. W instytucjach samorządowych, a takim jest Teatr Dramatyczny, też mamy małych ludzi, a ich zwierzchnicy od lat nie reagują_________ Lena Bem: Brawo Aga!!!! Kłaniam Ci się w pas!________ Filip Springer: swoją drogą, ciekawe czy on się jeszcze bardziej wkurwi po tym Bo jak go głupi stół z równowagi wyprowadził___________ Magda Kuydowicz: Filip Springer na bank myślę. bardzo lubię Cafe Kulturalna i trzymam za zalogę mocno kciuki. z tego maila wynika, że to trwa 9 lat Agnieszka Łabuszewska: Filip Springer to nie tylko jednorazowa TableGate. Ja po prostu wyczerpałam limit na strach przed władzą i mówię o doświadczeniu współpracy z instytucją publiczną, tak a nie inaczej zarządzaną, jej języku komunikacji, decyzjach, hierarchii tematów wybieranych do komunikacji itp. Oczywiście, ze pan dyrektor jeszcze bardziej się rozżarzy, ale trudno, biorę to na klatę, nawet za cenę utraty Kulturalnej. Po prostu poziom absurdu i języka pogardy przekroczył mój poziom przyswajania. O jeden stolik po 9 latach za daleko___________ Kamila Radosz: Aga, Człowieku Złoty ️___________ Małgorzata Maślanka Agnieszko ___________ Agnieszka Skrzypkówna: Agnieszka Łabuszewska, wspieram, świetnie napisane, wszystko w punkt! Trzymam kciuki! Uwielbiam od lat Kulturalną, bywam od dawna, niezależnie od ustawienia stolików. ______________ Andrzej Trzeciakowski: Wyolbrzymione ego w połączeniu z upierdliwością, to zazwyczaj trudny przypadek. Gratuluję cierpliwości i kultury, jaką się wykazujesz - Kulturalna wszak zobowiązuje, choć ja nie wiem, czy ja bym tego fircyka po prostu nie wyrzucił na zbity pysk! ___________ Serdeczności Aga! Patrycja Rosłoniec: Ten pan jest z zawodu dyrektorem . I najwyraźniej wszystkie cechy jego zawodu nie są mu obce __________ Emilia Dłużewska: GIF__________________ Patrycja Sitarska: A ja Agnieszko życzę Ci aby wkrótce się okazało, że ten Pan nie będzie więcej siadał przy stoliku z rezerwacją dla Dramatycznego. To człowiek, który wyjątkowo lubuje się w krzywdzeniu ludzi i jego straż przyboczna również... _______________ Tomasz Cyz: Kobieta z klasą, mężczyzna po przejściach. Trzymam kciuki nie trzymając się kurczowo stołu czy stołka. _______________ Małgorzata Zaczykiewicz: Gratuluję taktu i pragmatyzmu." Róbcie swoje" , jakby powiedział W. Młynarski. Alina Gałązka: Agnieszka Łabuszewska trzymaj się! _________________ Andrzej Bober: Pani Agnieszko, każdy ma swojego chama. Teraz padło na Panią. Proszę się jednak nie martwić, jesteśmy z Panią!! I Proszę stolików już nie przesuwać _______________ Sonia Roszczuk: Ty masz Aga moc i klasę _______ Agnieszka Łabuszewska: Tomasz Kopeć przez 9 lat nie mowiłam nic. Nie znalazłam żadnych metod na uczciwą rozmowę. A nie jestem w stanie dalej w ciszy przyjmować takiej postawy. Nie, nie chcemy dłużej bezgłośnie żyć " w trudnych związkach", bo to się nazywa współuzależnienie. I naprawdę Tomku, czasem trzeba zacząć mówić głośno, co się dzieje za kulisami, żeby też świat zaczął stwarzać inny system pracy i współpracy, nowe metody komunikacji, nowe standardy władzy. Dalej tak nie pojedziemy. Pół instytucji chodzi i szepcze po kątach o tym, kto i jak jest przekraczany i wszyscy się boją mówić na głos. No, ja już wyczerpałam limit na strach w pandemii _______________ Marta Praktyczna Kondej: Tomasz Kopeć nie bądź bitą żoną. Agnieszka ma wystarczajaco szacunku i klasy, żeby taka postawa dla przyszłych kontrahentów była ewentualnie przestroga do szanowania jej , co ona czyni mimo braku tej wzajemności. Jesli to jedyna droga tzn, że tamten „Pan dyrektor pożal sie Boże”wyczerpał limit innych możliwości _________________________ Agnieszka Łabuszewska Tomasz Kopeć uwielbiam Cie Tomek, ale pozwolisz, zostanę przy swoim wyborze drogi. Nie mówimy tu tylko o biznesie tylko o modelu współpracy z instytucją publiczną. I ten model jest bardzo bardzo nie szanujący ludzi w ogóle, nie tylko mnie. Jesli ktoś z moich przyszłych kontrahentów miałby stracić do mnie szacunek za to, że stawiam granicę, w końcu na ostro, to znaczy, że nasza współpraca stałaby także na chwiejnych nóżkach. I nie, nie latam z nazwiskami do mediów, od 18 lat tego nie zrobiłam. Ja mówię tylko na głos, to co dudni w kuluarach. Ujawniam tylko to, co dotyczy mnie. Nie ma już we mnie zgody na takie mnie traktowanie, nigdzie, ani w pracy, ani w private relacjach. Choćbym miała stracić tę prace i tę firmę, chcę być w końcu wolna od tego oślepiającego nas wszystkich lęku przed władzą. Trudno _______________ Marta Praktyczna Kondej: Aga, jesteś dzielna a Pan dyrektor swoją brzydką miarą mierzy, a powinien być zawstydzony _____ Gosia Nierodzińska: Sztos Agnieszka, konkretnie i z klasą _____ Malgosia Lipinska Lipa: Aga, to jego ostatnie podrygi. Bądź wyrwała _____ Joanna Kalińska: Kiedy wreszcie zrobimy wyspę dla wszystkich przemocowych i narcystycznych artystów? Niech wezmą nawet cały archipelag. _____ Malgosia Lipinska Lipa: Nigdy. To system katów i współuzależnionych ofiar. _____ Agnieszka Łabuszewska: Malgosia Lipinska Lipa no ja właśnie rzutem na taśmę wychodzę ze współuzależnienia i z syndromu sztokholmskiego wobec władzy też i czuję się wspaniale _____ Alina Czyżewska: Joanna Kalińska to zależy od nas sami tam nie pojadą. Takie gesty ujawniania patologii zbliżają nas do wyekspediowania osób na wyspę. _____ Anna Petynia-Kawa: Zdecydowanie moja ukochana warszawska knajpa. Róbcie swoje! Pozdrowienia z Rzeszowa. _____ Magda Latosiewicz: tak wygląda serdeczność w mądrości i cierpliwosci. Wspaniałe! _____ Anka Herbut: niebywałe! stołka mam nadzieję ponownie nie dostanie - może chciał mieć chociaż poczucie własności stolika _____ Kamila Czaban: Brawo! Piękne podsumowanie brzydkiego zachowania _____ Kalorina Jako: Hmm... niby znam wszystkie słowa, których użyłaś, ale mnie się jakoś nigdy nie udaje tak ładnie ich zestawić w zdania... _____ Prenzlauer Berg: mnie oburza już to, że stół ma być na stałe zarezerwowany dla dErekcji, na wypadek, gdyby miała ochotę z niego skorzystać. akurat byłam wczoraj w Kulturalnej i zwróciłam na niego uwagę, bo ział pustką. zdziwiło mnie to, bo wszystkie inne były zajęte. biedny stół. _____ Aśka Dylu: Derekcja roulez _____ Aśka Dylu: Daj człowiekowi dyrektorski stołek i dowiesz się o nim wiele. Smutne. _____ Malgorzata Halber: • AGNIESZKA _____ Natalia Babinska: Od razu nabrałam ochoty odwiedzić Kulturalną Agnieszkę _____ Grażyna Bartnik: Pięknie Agnieszko Brawo! _____ Róża Pawlicka: _____ Paweł Sanakiewicz: Jest Pani Potęgą! _____ Olgierd Skręt: Super, bardzo dobre podejście , sam bym lepiej nie napisał . Wiem, bo w życiu też miałem podobne sytuacje. Brak dialogu to najgorsza z możliwych opcji pracy, współpracy i życia w związku. Trzymam kciuki , żeby było dobrze. _____ Piotr Czerniawski: do końca lektury listu czekałem, czy Pan Dyrektor powoła się na żyły wodne albo czakramy (no ale to jeszcze może nastąpić, nie zapeszam) _____ Barbara Bystrzejewska: Dyrektorem sie bywa...no cóż.. _____ Judyta Nekanda-Trepka: Brak słów. W jakimś sensie to smutne, co tytuł i pozycja mogą zrobić człowiekowi z głową. Nie chodzi nawet o to, że ma ulubione miejsce (po 9 latach mam wiele zrozumienia). Chodzi o klasę, dobór słów, ton. Smutne. _____ Agnieszka Kaczynska: Aga,z klasą i w punkt,full szacun!!!!Jesteś wspaniała! _____ Marta Bartkowska: Zglodnialam! _____ Kasia Offca Kaczorowska: Cudo ten list _____ Wiesia Tyszkiewicz: Cudownie _____ Mariusz Stępień: Na ścianę go. Może być zdjęciem przedstawiającym 11 osób i tekst „TYCH KLIENTÓW NIE OBSŁUGUJEMY” _____ Agata Awruk: I tylko Polska w tej Polsce _____ Margo Kubiscik: Dramat i kultura Agun! _____ Tomasz Lewandowski: Pięknie napisane _____ Magdalena Celmer: brawo ! _____ Paulina Iwińska-Biernawska: omg, udostepniam _____ Monika Dąbrowska: cóż, najpierw przeczytałam odpowiedź na ten list... ale mam wrażenie, że na zupełnie inny, innej osoby. może panu Tadeuszu Słobodzianku Tadeusz Słobodzianek pomyliłosięmusię... Pozdrowienia, Pani Agnieszko _____ Jan Mazur: Łapka w górę, kto wrócił tu po lekturze "odpowiedzi" _____ Agu Walulik: Jan Mazur Ja, bo nie mogłam uwierzyć, że wiadomy pan aż tak się opluł z powodu przesunięcia stolika A jednak! _____ Aldona Krajewska: Agu Walulik: Ja nie mogę uwierzyć, jak człowiek kultury okazuje się człowiekiem bez kultury. _____ : Maciej Nowak: Teatr i życie wytworne. ________ Matylda Emilia Małecka: Aż się wierzyć nie chce... ________ Anna Sissi: Zazdroszczę temu panu problemów. ________ Elwira Chołuj: …a ludzie o życie walczą… ________ Michal Januszaniec: Zaczyna boleśnie do niego docierać że już nie będzie siedział w tym samym miejscu co przez ostatnich 9. lat ________ Dorota Kubiaczyk: Klasa ________ Małgosia Dzieciniak: riposta nader- kukturalną ________ Alina Czyżewska: Pewien dyrektor teatru baaardzo nie może sobie poradzić z sytuacją, że na jego stanowisko odbędzie się konkurs. Żeby sobie poprawić mniemanie o sobie i podreperować ego, od kilku dni wysyła swoich pracowników, by łazili do Agnieszka Łabuszewska z awanturą o to, że przesunięto mu "jego" stolik o 2,5 metra Czy naprawdę tacy ludzie powinni być dyrektorami instytucji publicznych? Czas ze sceny zejść. Albo dorosnąć w końcu. Czasy rozpieszczonych władców się kończą. Wymagamy czegoś innego. Mam nadzieje, że w konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego pojawią się kandydaci i kandydatki z innym, zdrowym pojmowaniem władzy. A rozpieszczone duże dzieci, chore na władze, będą miały czas na przepracowanie swoich problemów gdzie indziej - a nie na ludziach wokoło. 21 komentarzy Hanna Księżniakiewicz: Królu złoty, gwoździe i wiertarka i już nikt Ci go nie ruszy! ________ Autor Alina Czyżewska: Hanna Księżniakiewicz o kurde, i właśnie mi podsunęłaś pomysł na prezent dla TD ________ Tomek Kaczorowski: Nie wierzę, że to nie AszDziennik albo Pilne: Krystian Lupa powiedział ________ Hanna Księżniakiewicz: Ja też miałam problem kiedy mama przesuwała moje rzeczy, dochodziło do ogromnych awantur...oh wait, miałam wtedy 11 lat. ________ Wybrano tryb sortowania Najtrafniejsze, więc niektóre odpowiedzi mogły zostać pominięte w wyniku filtrowania. Autor Alina Czyżewska: Agnieszka Łabuszewska to:) ________ Anna Rau: Jedni przyklejają się do stołka, drudzy do stołu, a jeszcze inni do obu naraz ________ Autor Alina Czyżewska: Agnieszka Łabuszewska to ________ Agnieszka Łabuszewska: Alina Czyżewska uderz w stół a będzie się wiecznie przesuwał! ________ Anna Rau: Turlajstolik ________ Hanna Księżniakiewicz: Od dziś Tadeusza będę kojarzyć tylko z przemysłem meblarskim. ________ Alina Gałązka: Dżizas, jak to się mówiło w liceum. ________ Paulina Orth: Te Tadeusze tak mają. Kantor wolał krzesło. ________ Adam Dobrawy: Ponieważ Alina Czyżewska dopuszcza do głosu tylko jedną stronę linkuje odpowiedź dyrektora: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220609531056734&id=1488373304 ________ Wybrano tryb sortowania Najtrafniejsze, więc niektóre komentarze mogły zostać pominięte w wyniku filtrowania. Barbara Mickunas: Wow....niektórzy to mają o sobie mniemanie... ba...nawet nie niektórzy, znam takich osób mnóstwo ________ Marcin Bosak: W Kulturalnej zawsze czułem się jak u siebie w domu. Bez względu na ustawienie stolików. . Mało jest takich miejsc. A dla mnie właściwie tylko jedno. Kulturalna była, jest i będzie. Dzięki odważnej pani dyrektor Agnieszka Łabuszewska️i cudownemu zespołowi. Tęsknię za to bardzo do dawnego Dramatycznego. Tego, w którym spędziłem 8 wspaniałych lat. Pełnych twórczych inspirujących poszukiwań i ciekawych spotkań. I jak sobie pomyślę o dzisiejszym Dramatycznym, to przychodzą mi do głowy słowa doktora Radziwiłka z reżyserowanego przez Monika Strzępka KRÓLA: „Zmiana jest dobra Zmiana trzeba kochać” ________ Maciek Froński: Kabaret ________ Tomasz Jakub Sysło: dyrektorem prezesem kierownikiem się bywa ________ Anieszka Szpila” Entliczek Pętliczek, ktoś przesunàł stoliczek i to jest dramat!!! W dodatku w Dramatycznym! Dyrektor Słobodzianek wstrzàśniety nieoczekiwanà zamianà miejsc. Mam nadzieję, że to przygotuje Dyrektora do zmiany na ktôrà wszyscy czekamy! Wielki szacun Agnieszka Łabuszewska za fason tej wypowiedzi, mnie puściłyby nerwy. A tak w ogóle, to niech już wreszcie nadejdzie płożàce, a opadnie sterczàce! Rypać martwiaki!!! ________ Iga Dzieciuchowicz: Bóg Dyrektor, odcinek 2767. Agnieszka Łabuszewska Ukłony! Jesteś wielka! ________ Andrzej Szeremeta: Ze wszystkich znajomych stolików, tego najbardziej mi żal... ________ Ilona Łupkowska: Historia z dziedziny "kultura i sztuka", szczególnie kultura osobista. Wierzyć się nie chce, że tak można się zachować... Afera o stolik przesunięty o 2 metry? Gdyby to nie było takie beznadziejne, to może byłoby nawet śmieszne. Rozumiem, że zamarzył się Panu stolik jak w kawiarni "Czytelnika"? Tylko wie Pan, tam się nie liczyło i nie liczy to, czy stolik przesunięty, ale to, kto przy nim siedzi... ________ Marek Ławrynowicz: Ja zwariowałem czy ktos inny? ________ Ilona Łupkowska: Marek Ławrynowicz Zdecydowanie ktoś inny. ________ Barbara Bystrzejewska : Ilona Łepkowska w punkt Pani Ilono. ________ Bartosz Chajdecki : Jedno z moich najgorszych doswiadczen zawodowych w zyciu to wlasnie wspolpraca z tym Panem. Szczerze zycze, zeby Pani z Kulturalnej nie byla narazona na jej kontynuowanie w dotychczasowym skladzie osobowym ________ Paweł Sanakiewicz : Jak to chamy idą w pany... I jak piękna stópka po grzbiecie prostaka na koń wsiada... Zawód przed dwudzionkiem? Dyrektor Teatru Dramatycznego w Warszawie #facepalmSlobodzianek Joanna Olech: Michał Centkowski: Andrzej Rozmus: Afera że hej. Dobrze wiedzieć, że niektórzy ludzie mają jeszcze większe problemy , niż ja ________ Sztuka Wyboru: 3 g1m0rcudnpia2 nsgo 15:ed9254i Warto przeczytać ten list jako przykład kultury słowa w sytuacji konfliktowej. Szacunek dla autorki. . ________ Maciek Kański: Oczywiście wypowiedź kulturalna. Jak w każdym konflikcie: jest to wersja jednej ze stron. Pytanie, czy wśród nas ktoś chciałby wchodzić w rolę sądu i oceniać. ________ Hal Kozłowska: Maciek Kański Jasne, jeśli ktoś nie chce, to nie musi. A jednocześnie, jeśli ktoś miałby jednak ochotę pobawić się przemyśleniami, to -moim zdaniem- imponderabilia są w codziennym życiu ważną przesłanką, dzięki której dokonujemy wyboru nie mając kompletu informacji. ________ Hal Kozłowska: Maciek Kański Abstrahując już od tej konkretnej sprawy i przechodząc na poziom ogólny: ja inaczej rozumiem ideę listu otwartego. Jako konwencja w sferze publicznej jest on narzędziem do wyrażenia protestu, niezgody na sytuację budzącą zastrzeżenia. Zazwyczaj bywa czymś w rodzaju ostateczności, a jego założeniem jest nadanie sprawie transparentności. Oczywiście, tu pełna zgoda, celem podania listu do publicznej wiadomości jest wywarcie wpływu na tok sprawy. Chcę wierzyć (kultura zaufania), że autor takiego listu działa bona fide i nie manipuluje faktami. ________ Maciek Kański: Hal Kozłowska Celem publicznego listu jest zdobycie popleczników i jest to kolejny stopień w eskalacji konfliktu. Widzę to tak: niezadowolona osoba publicznie twierdzi, że obecny dyrektor Tadeusz Słobodzianek użył słów "plucie do zupy" oraz przed 9 lat… Zobacz więcej ________ Wybrano tryb sortowania Najtrafniejsze, więc niektóre odpowiedzi mogły zostać pominięte w wyniku filtrowania. Jakub Szestowicki: buc being buc: ________ Grzegorz Wysoki: Wielka Awantura o przesunięty stolik. Bardzo ciekawe. ________ Paulina Orth Tymczasem w alternatywnej rzeczywistości: ________ Mikołaj Grynberg ________ Marta Bark-Stelmaszczyk Nie mogę. Nie wytrzymam. ________ Ewa Bennewicz-Silska Piękny, rzeczowy, kulturalny list ________ ODPOWIEDŹ TADZIKA (prawie 13 tys. znaków; prawie 2 tys. słów – best comment: Stefan Kowadło: moja magisterka była krótsza ;) . Odpowiedź na list Agnieszki Łabuszewskiej z Cafe Kulturalna przy Teatrze Dramatycznym m.st. Warszawy Szanowna Pani Agnieszko, dziękuję za miły list i życzenia powodzenia w konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego m.st Warszawy. Spod Pani klawiszy brzmi to jak rekomendacja. Bardzo dziękuję. Proszę wybaczyć, że nie nazywam Pani Panią Dyrektorką, ale w naszej umowie widnieje Pani jako Partner (nie Partnerka, a Partner!) i wydaje mi się użycie tego słowa byłoby niestosownym nadużyciem z mojej strony. Partnerem Pani był ktoś inny. Znany z twarzy, choć nie z nazwiska, aktor. Chyba, że zależy Pani na tej Dyrektorce? Może zamierza Pani wystartować w konkursie na Dyrektorkę Naczelną Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy? Piętnaście lat dyrektorowania w Café Pełna Kultura może wystarczy władzom Warszawy. Oczywiście razem z Panią Moniką jako Dyrektorką Artystyczną (co jej do kwalifikacji artystycznych nikt nie ma cienia wątpliwości!) i Aliną jako Dyrektorką Administracyjną (w końcu od miesiąca jako Watchdog dręczy naszych pracowników, każe skanować i drukować, zadaje nam codziennie dziesiątki pytań obywatelskich, zna każdą naszą umowę, każdą kwotę, utworzyła portal dla anonimowych donosów, wie o nas wszystko, nawet jaki kolor włosów mają panie sprzątaczki pod chustkami, czyli ma super kompetencje, a w jej wypadku zaoczny dyplom aktorski i pewne próby aktorskie, których byłem świadkiem nad Wigrami i w Laboratorium Dramatu, mogłyby być wręcz atutem!). Nie mówiąc o wsparciu wybitnej krytyczki teatralnej (najwybitniejszej w moim przekonaniu od czasu Marty Fik), która postanowiła uprawiać teatr praktycznie w samej Akademii Teatralnej i znanej radnej, która, excusez le mot, liznęła teatru w słynnych Gardzienicach. Jakiś czas temu obie wsławiły się dyscyplinującym mnie okrzykiem: „What’s the fuck, Słobodzianek!?”, o którym onegdaj było głośno na Facebooku. Krytyczka mnie potem w sposób dowcipny przeprosiła, pani radna do dziś nie! Przyjąłem to wsparcie z entuzjazmem, ponieważ niezwykle szanuję moja znakomitą przeciwniczkę Panią Monikę. Doskwierało mi, że początkowo nad jej programem dla Teatru Dramatycznego czuwali wyłącznie „najlepszy polski dramatopisarz” wraz z osobistym „najlepszym polskim krytykiem” i ukuli dla Niej wiekopomne hasło przewrotne wyborcze: „Jestem pierd***nięta i rozpieprzę kasę!”. Nie ukrywam też, że zaimponowało mi udostepnienie Pani listu przez znane kobiety: Beatę Szydło polskich seriali, której „Polcy i Polaki”, zawdzięczają w dużej mierze swój poziom intelektualny; znaną z telewizji lanserkę polskich celebrytów dwojga nazwisk (nie wiadomo, które własne), czy też nominowaną do prestiżowej nagrody dziennikarzychę, której reportaż oparty o anonimowe donosy i nieudowodnione pomówienia jawnie antysemickie (czego w ogólnym rozgardiaszu nawet w „Gazecie Wyborczej” nie zauważono), na szczęście już przeszedł do historii i honor polskiej twórczości dziennikarskiej został uratowany. Nie mówiąc o tym, że na swoim Wallu udostępnił Pani list sam Maciej Nowak, słynny krytyk kulinarny, onegdaj Cezar w polskiej branży gastronomicznej, mój były przyjaciel i konkurent. To wszystko mnie bardzo poruszało, zwłaszcza, że list powstał w dwóch naprawdę błahych sprawach i tylko jednej poważnej. Zacznijmy, Pani Agnieszko, od „plucia do zupy”. Chciałbym wyjaśnić, że zadawania tego pytania wciąż zmieniającym się młodym kelnerom w restauracjach nauczył mnie Maciej Nowak. Pani Agnieszko! Jadłem i piłem z Maciejem, na długo przedtem, zanim wespół z zespół z znanym z twarzy, choć nie nazwiska, związkowcem z Teatru Dramatycznego przedstawiliście ówczesnemu dyrektorowi propozycję nie do odrzucenia, aby zlikwidował niepopularny „Jazzgot” i pozwolił wam założyć popularną „Kulturalną”. A kiedy to zrobił, poprosiliście go uprzejmie, aby podał się do dymisji, bo znaleźliście lepszego dyrektora. Pani Agnieszko, ja dużo pamiętam! Kiedyś u Bułgara zjedliśmy za Maciejem całą kartę. Jak leci. Od góry do dołu. Albo odwrotnie. Wówczas to padło słynne pytanie Macieja: „Czy są mięsne desery?” Zapomniałem dodać, że wypiliśmy Bułgarowi cały zapas rakiji. Bułgar tak się zachwycił, że nie chciał wziąć od nas pieniędzy. Wołał na całą Mazowiecką: „Pane Maciuś, pan u mnie już nigdy nie zaplati!” A czy słyszała Pani o naszym słynnym biesiadowaniu we trójkę z Maciejem i świętej pamięci Piotrem Bikontem? To było chyba wtedy, kiedy zaczynała Pani, jak wszyscy wielcy, „na zmywaku” w Londynie. Nie pamiętam już, gdzie jedliśmy te kołduny i piliśmy znakomicie zmrożoną czystą wódkę. Zdaje się cztery litry na trzech. Maciej zjadł 98 kołdunów i zasnął, Piotr chyba ze 112, powiedział „Pas!” i popadł w dziwną katatonię. Ja zjadłem resztę, czyli 118, dopiłem wódkę do końca, bo nie lubię, gdy coś się marnuje, wsiadłem do taksówki i pojechałem do domu. Dziś już tylko ja pamiętam o tym wieczorze, choć gdzie się odbył, też już nie pamiętam. Pamiętam, kto płacił. Nikt. To była uczta z dwoma Cezarami. Od ich kciuka w dół, czy w górę zależał los całej warszawskiej gastronomii. Co mówię warszawskiej? Polskiej. Wracając do Macieja i młodych kelnerów. Tak się składało, że do Macieja kelnerki ze strachu nawet nie podchodziły, do Macieja podchodzili sami odważni młodzi kelnerzy, bowiem pierwsze pytanie Macieja zawsze brzmiało: „Czy plujecie do zupy?”, co znaczyło w języku Macieja: „Czy widziałeś film „Zaklęte rewiry”? Jak Pani wie, obowiązkowy film szkoleniowy w wszystkich polskich szkołach gastronomiczny, chyba, że uszedł Pani uwadze. Kiedy kelner się uśmiechnął, Maciej też się uśmiechał, bo wiedział, że ma do czynienia z zawodowcem. Jeżeli kelner robił minę przerażoną, Maciej bardzo surowo zadawał drugie pytanie: „Czy macie jesiotra drugiej świeżości”? Jeżeli kelner się uśmiechał, bo rozpoznał cytat z ukochanej powieści Macieja „Mistrza i Małgorzaty”, Maciej też się uśmiechał i wieczór dalej się toczył w przyjemnej atmosferze. Jeżeli kelner robił znowu przerażoną minę, Maciej zadawał wówczas trzecie pytanie, niestety nie mogę jednak powiedzieć jakie, bo Maciej szeptał je kelnerowi na uszko, wówczas kelner zawsze się rozpromieniał i wieczór upływał promieniście niekiedy do rana. Tyle w kwestii „plucia do zupy”. Dzięki nauce Macieja, Pani Agnieszko, mimo, że jak Pani zauważyła nieczęsto bywam w Kulturalnej, na tyle jednak często, że zobaczyć w jaki tempie w Kulturalnej zmieniają się kelnerzy, a zwłaszcza kelnerki, bo nie wiadomo, dlaczego, do mnie zawsze podchodzą kelnerki, kelnerzy się chyba mnie boją, bo jestem trochę podobny do Macieja zwłaszcza w masce i kiedy siedzę w czapce. Jednak, kiedy jestem, jak Pani wie, zawsze zamawiam „Fish and Chips”. Czasem dobre! Widać, że i „na zmywaku” w Londynie można się czegoś nauczyć i jak się jest pracowitym, zarobić na własną kawiarnię w centrum Warszawy. Jedna uwaga, Pani Agnieszko! W Londynie podaje się „Fisch and Chips” na kawałku gazety! Nie na talerzu. Taka jest prawdziwa tradycja dokerów londyńskich, którzy spuścili łomot nawet samemu Stalinowi, który w Londynie nazywał się Koba. Co zaś do stolika. Nie chodzi o to, czy stolik jest dwa metry w te, czy we w te. Chodzi o to, że moi goście – często znakomici – przyzwyczaili się, że siedzimy w niszy, trochę odcięci od ogólnego zgiełku, żeby spokojnie porozmawiać o teatrze, życiu i śmierci, żeby nie widzieć całego tego towarzystwa, które zbiera się czasem w Kulturalnej, ale też odwrotnie, żeby towarzystwo nie musiało widzieć nas. To było przez lata wypracowana dobrą, kompromisowa praktyką. Aż tu nagle stolik został wyrzucona niemalże poza Kulturalną, jak powiedział zaprzyjaźniony Anglik, dają wam do zrozumienia, że jak zamówicie herbatę, dostaniecie zamiast niej swój płaszcz. Odnosząc się także do okoliczności pandemicznych ustawienie stolika na granicy holu kasowego i w bezpośredniej bliskości z drzwiamy wyjściowymi, często otwieranymi, naraża pracowników teatru i naszych gości na stałe przeciągi. Jako osoba szacunująca każdą osobę, zakładam, że szanująca także ich zdrowie zapewne Pani wie, że „przewianie” często jest przyczyną dokuczliwych dolegliwości, takich jak przeziębienie, zapalenie ucha czy infekcje górnych dróg oddechowych. Czyż można było bardziej zadbać o pracowników Teatru Dramatycznego niż przesuwając stoliki w okresie pandemii? Oczywiście, pracownicy teatru przychodzą do Kulturalnej, tradycyjnie przynoszą Pani pocztę, przychodzą także sprawdzać, co się dzieje w holu ich teatru! Zwłaszcza, w toaletach, bo jak Pani wie to jest największy nasz wspólny problem. Odbyło się na temat kiedyś burzliwe spotkanie w Biurze Kultury, gdzie przedstawiliśmy całą dokumentację fotograficzną, z której wynikało, że w naszych toaletach, w holu i przed teatrem po słynnych na całą Warszawę dyskotekach w Kulturalnej dzieje się źle. Zwłaszcza po remoncie toalet (nie zgadzam się tu z panią Moniką, że „tu nie chodzi o toalety”, ale z szacunku dla niej nie chciałbym tego tematu kontynuować), którego dokonaliśmy środkami własnym oraz Ministra Kultury. Ówczesny Dyrektor Biura Kultury po zobaczeniu trzech pierwszych stron zamknął księgę z obrzydzeniem (co zresztą mnie bardzo zdziwiło, bo wywodził się ze sławnego TR Warszawa, a tam nie takie rzeczy działy się na scenie). Na tym spotkaniu chcieliśmy tylko doprecyzowania jednego: kto jest przy kim „ Kulturalna przy Teatrze Dramatycznym”, czy odwrotnie? Tę księgą mamy. Jest już dwa razy grubsza. Mamy tez jej internetową wersję. Możemy w każdej chwili opublikować. Proszę tylko powiedzieć, kiedy? Tyle w kwestii miejsca stolika. Pani Agnieszko, helloł! – jak mówi pani Monika. Nie da się z Kulturalnej wyrzucić Teatru Dramatycznego. Kulturalna jest większa od Teatru Dramatycznego tylko na Facebooku. W rzeczywistości jest odwrotnie! I wreszcie trzecia rzecz, poważna. Powiada Pani, że przez dziewięć lat nie miałem czasu się z Panią spotkać. Nieprawda! Drzwi teatru stoją przed Panią otworem. To Pani przez dziewięć lat nie widziała w naszym teatrze żadnego przestawienia. Chociaż może się mylę. Chyba raz widziałem Panią na jakiejś próbie, żeby zobaczyć znajomego aktora bez twarzy, ale z nazwiskiem. Wyszła Pani, kiedy skończył grać. Pani Agnieszko, Kulturalnej nigdy nie udało się skutecznie poprosić o jakąkolwiek przestrzeń w Teatrze? Nieprawda! Proszę sprawdzić Aneks nr 19 z dnia 23.10.2014 na dodatkową przestrzeń w teatrze, żeby przed koncertami Kulturalna miała gdzie przechować meble, co miało poprawić komfort pracy pracowniów Kutluranej, a także wygodę Pani gości. O czym jeszcze, pani Agnieszko, mielibyśmy rozmawiać? O gastronomii? Nie znam się. Poza tym spotkaliśmy się kiedyś w parku, pamięta Pani, zapytała Pani: „Kiedy się dogadamy, panie dyrektorze?” Odpowiedziałe uprzejmie: „Kiedy Pani zacznie się wywiązywać z umowy, która przecież nie ja z Panią podpisywałem? Kiedy Pani na swoim profilu zacznie udostępniać profil naszego teatru? Kiedy Pani zacznie pokazywać w Kulturalnej nasz repertuar? Kiedy Pani powiesi coś naszego na naszych ścianach, które Pani od nas wynajmuje? Nie mówię, że plakaty. Domyślam się, że budzą w Pani wstręt. Zwłaszcza, że nie ma na nich aktora z twarzą, ale bez nazwiska czy też aktora bez twarzy, ale z nazwiskiem, już się mylę. Ale może powiesiła by Pani chociaż zdjęcia tych wielu genialnych reżyserów, którzy pracowali w naszym teatrze? Albo chociaż tych wielkich aktorów, którzy na naszych scenach takie wielkie zagrali? Albo chociaż tych, którzy zmarli za Pani kadencji przy teatrze dramatycznym? Gustawa Holoubka, Zbigniewa Zapasiewicza, Marka Walczewskiego, Andrzeja Blumenfelda i Władysława Kowalskiego? Zamiast reklamy taniej whisky. Może uszanowałaby Pani teatr, na którym już od 18 lat Pani żeruje?” Zgadzam się, Pani Agnieszko, że nie ma Warszawy bez Kulturalnej. Może jednak Kulturalna stała by się ciut bardziej kulturalna? Ale na razie konkurs. Do zobaczenia po konkursie. Jeszcze raz dziękuję za rekomendację! P.S. Zup już nie zmawiam, bo się odchudzam. A stolik niech sobie stoi, tam, gdzie go Pani postawi.________________ https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10220609531056734&id=1488373304 ________________________ PONIŻEJ KOMENTARZE DO ODPOWIEDZI TADZIKA: Najczęściej powtarzający się komentarz („Tadek, wstawaj, zesrałeś się!”) Łukasz Orłowski: Po tekście Agnieszka Łabuszewska i odpowiedzi Tadeusz Słobodzianek na moje oko 4:0 dla Pani Agnieszki _____ Katarzyna Michalska Łukasz Orłowski z czego 3.5 punktu to samobój... _____ Joanna Fedorowicz Ależ to jest żenujący list _____ Ilona Łepkowska Joanna Fedorowicz Żenadin Żidane, jak mawiała młodzież. Nawet nie chce mi się odpowiadać. A do tego jaki egotyczny, Jezu! Jakby myślał, że kogoś poza nim samym interesuje ile zjadł kołdunów i ile wypił... Żałosne. _____ Joanna Fedorowicz Ilona Łepkowska za to dbałość o zasięgi przez "tagowanie" - wrrrrr _____ Jacek Dehnel • Ilona Łepkowska cóż, bo tak obfitej konsumpcji musi być i obfita defekacja, ale czemu na fejsie, na oczach wszystkich? _____ Łukasz Hankus Tacy kulturalni ludzie nie defekują. Im się sublimuje. _____ • Aleksander W.W. Nowacki Ma mocniejszą głowę od Nowaka i Bikonta, a lewacka warszafka nie chce tego docenić, to pewnie z zawiści, wstyd _____ Filip Skowronek Joanna Fedorowicz Jedni starają się usunąć przykre skutki rozstroju żołądka, inni chwalą się tym publicznie. _____ Joanna Aglaja Joy Ilona nie mozesz sie odtagowac? : / _____ Katarzyna Kamińska: Joanna Fedorowicz właśnie znalazłam tę radosną tfurczość na ASZdzienniku i padłam pod - nomen omen - stolik. Co tu się wydarzyło??? _____ Arkadiusz Gruszczyński No czegoś tak aroganckiego nie czytałem od czasu odpowiedzi Bartosza Szydłowskiego na pytania Iga Dzieciuchowicz w sprawie Pawła Passiniego. Takie listy to wstyd dla powagi instytucji publicznej _____ Arkadiusz Gruszczyński: Aż zrobiłem screeny, bo ma to potencjał na usuwanko _____ Joanna Fedorowicz Arkadiusz Gruszczyński w sieci nic nie ginie tylko nie wszyscy o tym pamiętają _____ Edyta Bach Arkadiusz Gruszczyński ja dokladnie tak samo _____ Marynia Janus "Pan Tadeusz" heh. _____ Paweł Juliusz Zaręba Kończ waść, wstydu sobie oszczędź. _____ Jacek Dehnel • Na tle różnych absurdalnych inb w polskim internecie inba dyrektora obrażonego o to, że z powodu pandemii przesunięto mu stolik o dwa metry - to już dużo. Ale takiego festiwalu wąsatego nadęcia, dziaderstwa, mizoginicznej pogardy i chamstwa w wykonaniu szefa instytucji kultury nie widziałem dawno, a przecież "dobra zmiana" przyzwyczaiła nas do najosobliwszych zachowań. Udostępniam ten meltdown ku ogólnej uciesze, a pani Łabuszewskiej bardzo współczuję. _____ Aleksander Twardowski • Aleksander W.W. Nowacki Czy to jest to słynne poczucie humoru znanego pisarza, o którym tyle słyszałem? _____ Maciej Wodkow Tl;dr Ale to, co przeczytałem - uuuuu, srogo. _____ Kuba Zalasa ok boomer _____ Piotr Pacześniak ok boomer _____ Agnieszka Nowak Plebiscyt na Dziaderski Meltdown Roku wygrany przed ogłoszeniem. _____ Michał Czyż ojej _____ Kaśko Anosowicz Czy to jakiś internetowy dzienniczek pamiętniczek niespełnionego pana, kiedy jest mi smutno, kiedy jestem sam, patrzę ciężko w lustro choć butelkę mam? Aż się śmiać trochę nie wypada, bo to może być trudne położenie _____ Piotr Olszówka To raczej foch spełnionego bardzo... _____ Alina Czyżewska Piotr Olszówka nienasyconego, który nagle czuje, że jego stołek chyboce _____ Piotr Olszówka Aczkolwiek zapytam: co nas to w ogóle obchodzi? Lubię jego dramaty, po przeczytaniu tego listu raczej nie zbliżę się do autora... Jeszcze się okaże, że przesunąłem popielniczkę albo coś równie sakralnego... _____ Gosia Wie Piotr Olszówka ale on jest znany z takiego zachowania. Swego czasu gnoił podwładnych! Poczytaj u Remigiusza Grzeli. _____ Komentarz Roberta Bolesty (off) Z niego zawsze po jakimś czasie cham i prymityw wychodzi. _____ Katarzyna Anna Kołbuś O hoho, za wysokie progi na moje nogi Panowie (napisałabym z użyciem innego określenia, ale mogę tylko odesłać do źródła) https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/lesny-dziadek;13069.html) muszą teraz na widoku muszą kulturę dyskutować i tworzyć, i może nawe… Zobacz więcej leśny dziadek - Poradnia językowa PWN SJP.PWN.PL leśny dziadek - Poradnia językowa PWN _____ Anna Nasiłowska Moja diagnoza: poza Covid szerzy się druga epidemię, wirus powodujący kłótnie, uniemożliwia współpracę, rujnuje _____ Piotr Ryncarz najlepsza inba 2021 _____ Piotr Ryncarz tylko niezbyt wyrównana ta walka _____ Janek Wąsiński A konkurencja spora _____ Anna Lubowińska W dupie się poprzewracało A publicznie przyznawać się do takiego dziaderstwa, jak w tej historii z kelnerami, to tylko świadczy o tym, że nawet nie zdajesz sobie sprawy jakim bufonem jesteś. _____ Dorota Sadowy-Sadowska Wybitnie kabotyński tekst. Jeśli ktoś do tej pory miał wątpliwości, co dokładnie znaczy "kabotyński", to Pan TS dobitnie wyklarował _____ Joanna Kalińska Dorota Sadowy-Sadowska „spokojnie porozmawiać o teatrze, życiu i śmierci” - złoto! _____ Tomasz Orchid _____ Marcin Mastalerz Tadeusz Słobodzianek Jedyny raz, kiedy w recenzjach Piotra Bikonta pojawia się podobna relacja, to w tekście "112 kołdunów na tafli zwierciadła" z 1.09.1995, którego akcja dzieje się w "Dworku" w Grabównie. Zapewne więc o to miejsce chodziło ze "słynnym biesiadowaniem"? Dopytuję, bo jedynym wspominanym tam współbiesiadnikiem jest Seweryn Blumsztajn i ani tam słowa o nikim innym, a zwłaszcza o kimś, kto miałby pokonać tytułowy rekord Bikonta. Zatem T. Słobodzianek nawet na swoje ochlajstwo i rzekome szczyty w obżarstwie nie ma najwyraźniej chcących się do niego przyznać świadków. _____ Aleksander W.W. Nowacki Marcin Mastalerz No i niestety, ale kulą w płot, bo Car jest o krok przed tobą: "Dziś już tylko ja pamiętam o tym wieczorze". Nikt w Polsce nie dorównuje wielkiemu pisarzowi i dyrektorowi apetytem i pamięcią, a Ty mu z tego próbujesz robić zarzut, żal _____ Filip Skowronek Aleksander W.W. Nowacki Co jest o tyle ciekawe, że car określa to wydarzenie mianem "słynnej biesiady". _____ Michał Łabenda Marcin Mastalerz Bikont nie żyje. A po takim wysrywie mam wrażenie, że i Maciej Nowak pytany o znajomość z Tadeuszem postanowi odwalić Dziwisza _____ Paweł Bogaczewicz pan to tak na trzeźwo? wydaje się niemożliwe stworzenie czegoś takiego bez wspomagaczy. ale z drugiej strony każdy już wie żeby po pijaku nie pisać _____ Ela Sidor Jak się cieszę że nie mam pojęcia kim jest Tadeusz Slobodzianek _____ Piotr Olszówka Cieszyć się nie ma z czego. Pisze fajne dramaty, które warto znać. Ale, jak widać, nie należy dążyć do spotkania z autorem... i zadowolić się dziełami... _____ Ela Sidor Piotr Olszówka nie sądzę że należy znać dramaty autora o takiej osobowości. Ja nie muszę a znam wielu twórców w różnych dziedzinach "fajnych" w twórczości i poglądach. _____ Piotr Olszówka Sądzę, że to błędne podejście. Jest pani pewna, że Homer nie miał podłego charakteru? Za to Słowacki był apodyktycznym nerwusem a Mickiewicz denerwującym mitomanem. Jakoś to zmienia napisane przez nich teksty? Po prostu olać osobowość, jeśli jest mniej ciekawa od utworu i tyle. _____ Piotr Olszówka Posłużę się tokiem myślenia z jego własnego listu: sztuki Tadeusza Słobodzianka są większe i ważniejsze niż jego stolik czy charakter... _____ Ela Sidor Nie jestem pewna niczego ale bufon to bufon i nic tego nie zmieni. Nie to co ładne bo ładne tylko to co się komu podoba. Taki przykład "Lighthouse" już drugi rok nadziwić się nie mogę że do końca seansu wytrwałam. Takie recenzje takie arcydzieło. Do ostatniej sceny czekałam z nadzieją. ._____ Ela Sidor Piotr Olszówka oooo tym to już mnie pan ostatecznie przekonał do unikania twórczości ww. _____ Joanna Kalińska To jest najlepszy narcystyczny meltdown, jaki widziałam w życiu. Trochę niedowierzam, że bez lufy przy skroni można samemu tak spektakularnie się pogrążyć. Wyrazy współczucia dla wszystkich, którzy kiedykolwiek musieli współpracować z panem dyrektorem. _____ Marcin Mastalerz Joanna Kalińska nikt nie sprawdzał, czy obyło się bez lufy. _____ Joanna Kalińska Moim zdaniem autor był upojony wyłącznie sobą. _____ Paulina Winterfell Joanna Kalińska a w każdym razie głównie _____ Malgosia Lipinska Lipa taki dyrektor teatru z siedzibą w centrum stolicy to nic innego, jak wstyd dla miasta i ratusza. szok i niedowierzanie, że taki ziejący pogardą dziaders dostaje pensję z podatków. nie życzę sobie _____ Ewa Kędziora Kocham to, dajcie więcej. Biesiadowanie młodzieżowym słowem roku 22. _____ Gosia Wie Ewa Kędziora to juz nie dzban? _____ Ewa Kędziora Gosia Wie biesiadujący dzban* _____ Aleksander W.W. Nowacki Gosia Wie Dzban biesiadny _____ Zofia Julia Zakrzewska jaki dzban, grono 30+ wytypowało już młodzieżowe słowo 2021 - śpiulkolot! Zatem biesiadowanie w śpiulkolocie? _____ Kaśko Anosowicz „biesiadować w śpiulkolocie” - wyfisiować na pełnej dramie w kosmos z fish and chips w gazecie _____ Wojtek Truszko Ewa Kędziora 1922 _____ Zenon Kwasibura NO CO WY TROCHĘ DYSTANSU PRZECIEŻ DZIAD NAPISAŁ ŻE PÓŁ ŻARTEM PÓŁ SERIO _____ Joanna Fedorowicz Zenon Kwasibura "Nikt nie jest doskonały" _____ Agata Von Jungingen Oj panie Tadziu, zaskoczę cię - dziaderskie czasy się kończą i nie chcemy słuchać twoich wysrywów _____ Robert Gren Agata Von Jungingen Kończą?! Od kilku lat da się zaobserwować, że dopiero się rozkręcają... _____ Wojtek Szot robcie skriny, to jest wspaniale _____ Michal Januszaniec Wojtek Szot powinni to wystawić w Dramatycznym. To jeden z najciekawszych tekstów Słobodzianka _____ Wojtek Szot Michal i jakie proste rekwizyty - stol, gazeta, "fisch" und chips i jeden miotający się gamon • Odpowiedz • 2 godz. Michal Januszaniec Wojtek Szot "Fisch und Chips" świetny tytuł. Mogliby to grać jako jednoaktóweczkę przed kolejną inscenizacją "Naszej klasy" _____ Wojtek Szot Michal szeruj tantiemy. Stolik pozyczymy ze Studia, co by nie nosic zbyt daleko _____ Alina Czyżewska: Ogromnie dziękuję za zaszczyt wystąpienia u Pana w poście Sciskam ciepło i przytulam ️ _____ Tadeusz Słobodzianek: Alina Czyżewska Alinko, dziękuje, cała przyjemność, nigdy nie wątpiłem w Twoje poczucie humoru, jakby miał go nie mieć, kto był na Wigrach i grał w Bułhakowie? ️ • Odpowiedz • Edytowano Alina Czyżewska Tadeusz Słobodzianek oooch, właśnie Tadziku! Przy okazji złożę podziękowania za wystawienie Krzysztof Rekowski do wiatru z produkcją (jak wielu i wiele innych ) - dzięki temu Rekowski Psie Serce wspaniale zrobił w Gliwicach, a "dla mnie" napisał p… Zobacz więcej Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i tekst _____ Adam Dobrawy Szanowny Panie, Nie śledzę na bieżąco całej debaty. Jednak sam Pan zaznacza, że list na który Pan odpowiada był szeroko cytowany. Spodziewałbym się, że odpowiedź na niego będzie równie szeroko cytowana. Jednak Pana argumenty w tej dyskusji giną w potoku słów, aby nie nazwać bełkotu. Nie chcę być odebrany źle, ale sugeruję zdjąć ten tekst, póki się nie rozszedł w takiej postaci, dać go komuś do redakcji i opublikować ponownie. Wtedy będzie można wyłapać treść. Emocje nie są dobrym doradcą przy redagowaniu tekstu, który ma być zrozumiały dla szerokiej publiczności. Z poważaniem, zewnętrzny obserwator zupełnie niezwiązany z teatrami _____ Alina Czyżewska Adam Dobrawy o, Adam, contu robisz? To wlasnie o tym panu dyrektorze publicznej instytucji wczoraj zdawałam sprawę na spotkaniu Zespołu. Laureat Nike, świetny dramatopisarz. Polecam dramat "Naszą klasę" _____ Adam Dobrawy Alina Czyżewska udzielam rad na temat redakcji tekstów, jak widać A także śledzę Ciebie, bo trzeba dbać o zasoby! _____ Wojtek Szot Alina #redagowalbym xDD _____ Michał Buczyński Słobodzianek Tadeusz stołu mu nie pszełusz _____ Marta Pkf zacznijmy od tego że fish and chips już od dawna nie serwuje się w gazecie.. _____ Marcin Mastalerz Marta Pkf tak, ot, popisy nowinkami, które datować można wyłącznie węglem. _____ Michal Januszaniec Marta Pkf Tadeuszowi dają w gazecie _____ Aleksandra Białoszewska A słomkę do drinków wyciąga z butów _____ Michalina Wagner Panie Tadeuszu, trochę za daleko pan poleciałeś _____ Piotr Weltrowski jezu XD _____ Hubert Orzechowski Panie dyrektorze, jak wygląda Warszawa z lotu ptaka? _____ Zofia Szymanowska Żenujący pan jest _____ Aleksander W.W. Nowacki Zofia Szymanowska Ja tam uważam, że wspaniały, wysokiej jakości kontent. Laureat najbardziej bodaj prestiżowej nagrody literackiej w kraju, a stylistycznie, to na tym mniej więcej poziomie, co z niczym zupełnie niezwiązane przechwałki, że kiedyś, to ja przepiłem kolegów - i jeszcze do domu taksówką wróciłem! _____ Malgorzata Halber Co za złoto, mam nadzieję że to trafi do podręczników, hasztag NIEDOWIARY _____ Ewa Siwek-Volkau Panie Dyrektorze, co tak skromnie? _____ Piotr Weltrowski ciekawe, co by się stało, gdyby ten stolik przesunięto o 3 metry, a nie o 2, trochę boję się zgadywać _____ Malgorzata Halber Piotr Weltrowski no jak, sztuka by powstała przecirż _____ Jacek Dehnel • Malgorzata Halber "Turlajstolik" względnie "Nasza ława". _____ Malgorzata Halber Jacek Dehnel podtytuł UŚMIECHY CEZARA MACIEJA _____ Michał Łabenda Wiadomości TVP miałyby nowego newsa o kałowym tsunami sunącym Wisłą do Gdańska _____ Marcin Kochanowski Ego Tadeusza Slobodzianka przekroczyło swoimi rozmiarami Stadion Narodowy oraz katedrę w Licheniu i nadal rośnie. Rząd powołał sztab kryzysowy a sam wzrost ego jest na bieżąco monitorowany przez sieć specjalnych czujników. Z zagranicy płyną oferty pomocy, przewiduje się także nadzwyczajne spotkanie Komisji Europejskiej _____ Joanna Kalińska I zupełnie na marginesie, ale jakże w zgodzie z całością: zauważyliście, że pan dyrektor w swojej wyliczance wielkich nazwisk nie wymienił ani jednej kobiety? Teatr kabuki normalnie! _____ Michał Buczyński Tadeusz Słobodzianek drugi, odstęp między stołami był mu za długi _____ Klara Kluczykowska Co _____ Aleksander W.W. Nowacki Szanowny Panie Dyrektorze! Owijania fish & chips w gazetę zakazał rząd Margaret Thatcher, to było ponad 30 lat temu. Nie pamiętam niestety szczegółów ani nawet daty rocznej, ale coś tam było, że tłuszcz rozpuszcza farbę drukarską i powstaje szkodliwa w doustnej konsumpcji mieszanka. Może znajomy Anglik przybliży Panu temat? _____ Tomasz Orchid Aleksander W.W. Nowacki Thatcher, Thatcher, newspaper wrapped fish & chips snatcher. • Odpowiedz • Zobacz tłumaczenie • 2 godz. Magdalena Góra Fajne problemy w tej naszej stolycy, takie nie za ważne. _____ Katarzyna Anna Kołbuś Magdalena Góra moim zdaniem ważne o tyle, że następuje zmiana pokoleniowa. I wolę to nowe pokolenie, które nie będzie się odgradzało od ludzi, siedząc w niszy i alkoholizując się. _____ Magdalena Góra Katarzyna Anna Kołbuś tak, dobrze. _____ Joanna Kalińska Katarzyna Anna Kołbuś odgradzać się każdemu wolno, gorzej, jak ktoś taki ma władzę. _____ Magdalena Góra Joanna Kalińska no w sumie to nawet lepiej jak ktoś się czasem odgradza, szczególnie gdy trunki wlewa w siebie. Moje ciotki i babki z prowincji też się odwracały gdy spożywały alkohol do sałatki jarzynowej i baleronu. _____ Witold Wrzosinski What's the fuck! _____ Eremka Kaniovvska Co to motyla noga jest?! Jakiś wytrysk "geniuszu" _____ Kawa Katarzyna Eremka Kaniovvska nie. Tylko wytrysk. _____ Karolina Piotrowska • Kawa Katarzyna przedwczesny _____ Olga Olczak chciałabym się zapisać do pana na zajęcia z "narcyzmu i kabotyństwa". Jako ekspert w tych dwóch dziedzinach, ma pan sporo do przekazania _____ Aleksandra Łojek Ech. Takiego grubiaństwa dawno nie widziałam.. Acha. W Londynie fish and chips je się na talerzach. Ale tak, w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych (na początku) faktycznie serwowano w gazecie. Gdzieniegdzie. Czyli dwa pokolenia temu. _____ Ola Ptaq-Iglewska Z tego listu wynika tylko, że pan lubi jeść za darmo w restauracjach i gryzą go feminatywy. _____ Tomek Skog Z rejonu Podkamiennej Tunguskiej donoszą, że znów położyło drzewa. I wywaliło wszystkie żenadometry. _____ Michał Nogaś • czy to jest na serio? _____ Pawel Klica Katarzyna Mink czyli w stu procentach na serio _____ Daria Czarnecka Michał Nogaś sądzę, że po prostu autor wolałby być wspomnianym aktorem bez twarzy ale z nazwiskiem albo na odwrót, bo powtarza to tyle razy, że widzę w tym istotę problemu _____ Karolina Piotrowska • Michał Nogaś obawiam się, ze tak, jestem w 1/4 utknęłam, chyba nie dam rady dalej przejść przez te dżunglę słów i samogwałtu za pomocą metafor _____ Michał Nogaś • Karolina Piotrowska wydaje się pisane jedną ręka, bo druga zajęta trzymaniem stolika _____ Małgorzata Vogel Katarzyna Mink ale ja tylko żartowałem, nie macie dystansu. Czy coś. _____ Anna B. Budzińska Michał Nogaś właściwie nie ma to większego znaczenia... _____ Malgorzata Halber • Michał Nogaś KOŁDUNÓW _____ Joanna Synowiec Jest pan nieprzeciętnym megalomanem. A każde słowo obnaża pana nikogo innego i to co widać jest żenujace. _____ Grzegorz Stanisław Reiwer Post w stylu: "Pokaż swoje dziaderstwo bez używania tego słowa." _____ Małgorzata Vogel Grzegorz Stanisław Reiwer pozdrawiamy Paulina Młynarska serdecznie! _____ Joanna Aglaja Joy Gadal dziad do obrazu. _____ Magdalena Izabella Sacha Mnie się podoba. Początek dobrej powieści. _____ _____ Misia Konopka Co za burak. _____ Alicja Paskovitch Kiedyś klasa była w modzie, teraz zostało już tylko chamstwo. _____ Zofia Bornikowska A to się Dyrektor popisał.️ Na wszelki wypadek zaznaczył, że to tak "pół żartem pół serio". _____ Olga Kołakowska Jak to jest pół żartem, to aż się boję myśleć, jak wyglądałby pełen żart _____ Martyna Nawrocka _____ • Odpowiedz • 1 godz. Piotr Choiński Jak widać burak może być dyrektorem teatru. _____ Michał Buczyński Agnieszka Łabuszewska no i ja się pytam człowieku dumna ty jesteś z siebie zdajesz sobie sprawę z tego co robisz?masz ty wogóle rozum i godnośc człowieka?ja nie wiem ale żałosna typiara z ciebie ,chyba nie pomyślałas nawet co robisz i kogo obrażasz ,możesz sobie obrażac tych co na to zasłużyli sobie ale nie naszego dyrektora teatru naszego rodaka wielką osobę ,i tak wyjątkowa i ważną bo to nie jest ktoś tam taki sobie że możesz go sobie wyśmiać bo tak ci się podoba nie wiem w jakiej ty się wychowałas rodzinie ale chyba ty nie wiem nie rozumiesz co to jest sztuka .jeśli myslisz że jestes wspaniała to jestes zwykłym czubkiem którego ktoś nie odizolował jeszcze od społeczeństwa ,nie wiem co w tym jest takie śmieszne ale czepcie się stalina albo hitlera albo innych zwyrodnialców a nie czepiacie się takiej świętej osoby jak pan dyrektor .jak można wogóle publicznie zamieszczac takie listy na forach internetowych?ja się pytam kto powinien za to odpowiedziec bo chyba widac że do teatru nie chodzi jak jestes nie wiem chamem albo wolisz jakies sekty typu kino czy wogóle jestes może ty sługą telenowel a nie będziesz z pana dyrektora robił takiego ,to ty chyba jestes jakis nie wiem co sie jarasz pomiotami telewizora .wez pomyśl sobie ile pan dyrektor zrobił ,on jest kimś a ty kim jestes żeby z niego sobie robić kpiny co? kto dał ci prawo obrażac wogóle dyrektora naszego ?pomyślałas wogóle nad tym że to nie jest osoba taka sobie że ją wyśmieje i mnie będa wszyscy chwalic? wez dziecko naprawdę jestes jakis psycholek bo w przeciwieństwie do ciebie to dyrektor jest autorytetem dla mnie a ty to nie wiem czyim możesz być autorytetem chyba takich samych jakiś głupków jak ty którzy nie wiedza co to teatr i sztuka ,widac że nie chodzisz do teatru,widac nie szanujesz teatru to nie wiem jak chcesz to sobie wez swoj list wstaw ciekawe czy byś sie odważył .naprawdę wezta się dzieci zastanówcie co wy roicie bo nie macie widac pojęcia o tym kim jest dyrektor Słobodzianek jak nie jestescie w pełni rozwinięte umysłowo to się nie zabierajcie za taką osobę jak pan dyrektor teatru bo to świadczy o tym że nie macie chyba w domu repertuaru albo ani jednego plakatu nie chodzi tutaj o ten konkretny teatr mnie ale wogóle ogólnie o zasady sztuki żeby mieć jakąs godnosc bo pan dyrektor nikogo nie obrażał a ty za co go obrażasz co? no powiedz za co obrażasz taką osobę jak pan dyrektor ?brak mnie słów ale jakbyś miała pojęcie chociaz i sięgnęła po repertuar teatru i poczytała sobie to może byś się odmieniła .nie wiem idz do teatru bo widac już dawno cham jest w tobie człowieku ,nie lubisz teatru to chociaż siedz cicho i nie obrażaj innych ludzi _____ Zofia Julia Zakrzewska Chcesz coś z avonu? _____ Łukasz Tomaszewski kruci, uprzedził _____ Mateusz Mazur Żenada, dawno nie widziałem tak wysokiego poziomu chamstwa… _____ Märcin Görycki Ocb? _____ Agnieszka Czerkies Co za pokaz bufonady i zwykłego chamstwa. Wstyd. _____ Kaśko Anosowicz a zaczęło się godzin temu piętnaście, circa o drugiej AM czasu Warsaw Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba, napój i tekst „17:06 LTE Tadeusz Słobodzianek jest z Agatą Adamiecką 4 innymi uzytkownikami. 15 godz. jest W: Janusz Palikot Wyjebongo. 3 dni Pjongjang, Korea Północna WYJEBONGO- tego się nie spodziewaliście! .Zobacz więcej uu” _____ Alina Czyżewska Kaśko Anosowicz no właśnie _____ Ola Rita Kacprzak Geneza konfliktu: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1796278663896556&id=100005433192556 _____ Dawid Janiuś Dziadocen at its best. _____ Patrycja Bartula-Jakubowska Dawid Janiuś "Dziadocen" - jeżu, ależ to piękne _____ Michał Ka Wow, wow. Takiej bufonady nie widziałem od czasu, gdy pewien kustosz pewnego muzeum obrażał wspaniałe kobiety przy okazji Strajku Kobiet... _____ Gosia Wie Michał Ka w Polsce dużo takich! Wyszli z sarkofagów! _____ Małgorzata Vogel Stół upierdolony vol. 2 _____ Basia Fizyta Co za dzban… _____ Jakub Głuszak "Maciej zadawał wówczas trzecie pytanie, niestety nie mogę jednak powiedzieć jakie, bo Maciej szeptał je kelnerowi na uszko, wówczas kelner zawsze się rozpromieniał" -- czy to callout Nowakowych zachowań molestanckich? _____ Joanna Pięta Jakub Głuszak warto zapytać Maciej Nowak _____ Maciej Nowak (post na brązowym tle z gówienkami w tle) Doświadczenie uczy, że z przykrym pryszczem walczyć nie warto, bo się rozogni. Lepiej zostawić w spokoju. Ktoś właśnie pisze komentarz… _____ Olga Olczak dramatyczna sytuacja z tym pryszczem _____ Michal Januszaniec Też czytałem Słobodzianka _____ Anna Sissi U nas się mówiło, nie rusz gówna bo zacznie śmiedzieć _____ Anna Schiller Oxycortem go! _____ Jakub Głuszak: Maciej Nowak zaleca zostawić pryszcz. _____ Jakub Głuszak to miło Ktoś właśnie pisze komentarz… _____ Antoni Wojtaś Ej, bo ja jestem poza tematem. To jest serio poziom kogoś, kto zarządza Dramatycznym? Fuj O co tu chodzi? Tu jest jakieś drugie dno, czy tylko to co widać? Tego typu klienci to zmora wszystkiego począwszy od eleganckie restauracje skończywszy na płatnej toalecie. _____ Mróz Paula "Co ja mówię 'polskiej' - od naszego chlania i jedzenia za darmo w lokalu, którego nie pamiętam, zależał los gastronomii europejskiej, tfu, globalnej!" O skromności. … Zobacz więcej Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „tylko ja pamiętam o tym wieczorze, choć gdzie się odbył, też już nie pamiętam. Pamiętam, kto płacił. Nikt. Το była uczta z dwoma Cezarami. Od ich kciuka w dół, czy W górę zależał los całej warszawskiej gastronomii. Co mówię warszawskiej? Polskiej.” _____ Paulina Winterfell złoto, złoto i brylanty, chytra baba z Radomia może ze wstydem zwijać biznes _____ Martyna Nawrocka Więc Facebook jednak nie ma limitu znaków w komentarzach. _____ Stefan Kowadło Moja magisterka była krótszsa _____ Ivan Iv Kapelput jezu kurwa chryste, jak tak panu przeszkadza przesunięty stół, to niech go pan sam postawi z powrotem, nie ma po co defekować na prawie 2k wyrazów. a wyobraźmy sobie teraz co to będzie jak z jakiegoś sklepu zniknie jego ulubiona kawa. XD _____ Anna Karczewska Jezu, jaki obrzydliwy to jest człowiek! Jak można napisać coś takiego i się nie spalić ze wstydu to ja nie wiem. _____ Jakub Boryczka co za żenada panie dyrektorze. mdli mnie ze wstydu i zażenowania, choć nie ja ten list napisałem. _____ Kalina Błażejowska Widzę, że pan się ładnie przedstawił przed, nam tutaj w tej chwili słuchaczom, przed milionami słuchaczy. _____ Emilia Harzyńska Chamstwo, mizoginia, klasizm i jeszcze więcej chamstwa. Obrzydliwe _____ Jenis Dolega to chyba ta rakija i wódeczka jeszcze Derektorowi nie wyparowała... a Kulturalna, fajna knajpka, dobre mam wspomnienia _____ Maciej Hryniewicz dobra pasta _____ Jędrzej Śmietański Cytując moją śp.babcię "Tak to się kończy jak ktoś s*a wyżej niż *upę ma". Panie Tadeuszu, proszę zająć się swoją robotą i nie dokładać przeintelektualizowanej tyrady, do sprawy, którą normalnie powinno się załatwi

  • Użytkownik niezalogowany Alina
    Alina 2021-12-03   13:58:22
    Cytuj

    Pewien dyrektor teatru baaardzo nie może sobie poradzić z sytuacją, że na jego stanowisko odbędzie się konkurs. Żeby sobie poprawić mniemanie o sobie i podreperować ego, od kilku dni wysyła swoich pracowników, by łazili do Agnieszka Łabuszewska z awanturą o to, że przesunięto mu "jego" stolik o 2 metry [ROTFL] Czy naprawdę tacy ludzie powinni być dyrektorami instytucji publicznych? Czas ze sceny zejść. Albo dorosnąć w końcu. Czasy rozpieszczonych władców się kończą. Wymagamy czegoś innego. Mam nadzieje, że w konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego pojawią się kandydaci i kandydatki z innym, zdrowym pojmowaniem władzy. A rozpieszczone duże dzieci, chore na władze, będą miały czas na przepracowanie swoich problemów gdzie indziej - a nie na ludziach wokoło.- (Alina Czyżewska) --------- „Teatr i życie wytworne” jak napisał Maciej Nowak---------- #spoddywanupolskiegoteatru List wysłany dziś do Dyrektora Teatru Dramatycznego Tadeusza Słobodzianka. Szanowny Panie Dyrektorze, W ciągu ostatnich 4 dni wysłał Pan do mnie wielu różnych pracowników, którzy drogą ustną i telefoniczną i o różnych porach dnia kontaktowali się ze mną. Każdy z nich przekazywał mi słowa Pana ogromnego oburzenia i złości na mnie i moją klubokawiarnię Kulturalną. Podobną opinię i Pana słowa przekazała mi także moja pracowniczka, z którą rozmawiał Pan podczas swojej ostatniej wizyty w Kulturalnej. Przeanalizowałam problem i całą sytuację, proszę mnie skorygować, jeśli coś pomyliłam. W poniedziałek, 29 listopada 2021 r około godz. 15.00 przyszedł Pan z gośćmi na obiad do Kulturalnej. W rozmowie z pracowniczką Kulturalnej wyraził Pan swoje ogromne oburzenie tym, że stolik został przesunięty (co jest zgodne z prawdą – został przesunięty o około 2 m) i jest Pan zmuszony siedzieć gdzie indziej niż przez ostatnie 9 lat. Moja pracowniczka przekazała mi Pana zalecenia, cytuję za jej przekazem: „Proszę przekazać swojej szefowej, że jestem oburzony, a jeśli boi się Pani przekazać moje słowa, sam to zrobię”. Panie Dyrektorze, moi pracownicy się mnie nie boją i kelnerka bez strachu opowiedziała mi o całej sytuacji. Z pracownikami łączy mnie oczywiście zawodowa hierarchia, ale oprócz niej pracuję także nad obopólnym zaufaniem, szacunkiem i przestrzenią do dialogu i trudnych rozmów. Dbam o to szczególnie, by to nie lęk przed przełożoną był prymarnym aspektem pracy w zespole Kulturalnej. Przekazał Pan także mojej pracowniczce, że ma Pan nadzieję, że oburzenie, któremu dał Pan wyraz, nie sprawi, że od tej pory - zacytuję „Nie będziemy Panu pluć do zupy”. Panie Dyrektorze, nie znam takich praktyk. W mojej restauracji jedzenie jest przygotowywane przez profesjonalny zespół kucharzy, którzy gotują z dbałością i szacunkiem do każdego dania i każdego gościa. Traktujemy z szacunkiem każdą osobę, niezależnie od stanowiska, rasy, płci, koloru skóry, wyznania a nawet negatywnego do nas stosunku. Przy następnej Pana wizycie będzie Pan, jak zawsze, obsłużony z szacunkiem i serdecznością, bez względu na Pana stosunek do Zespołu Kulturalnej. Nie mogę niestety obiecać, że nie będziemy przesuwać stolików, nadal będziemy się starać tak układać nasza salę, by adaptować się do otaczającej nas rzeczywistości i ekonomicznie także zadbać o dobrostan Kulturalnej. Dość dawno Pana nie było, mógł Pan więc nie zauważyć, że stoliki w Kulturalnej zmieniają miejsce. (Korzystając z okazji powiem, że w pandemii i podczas 10 miesięcy lockdownu w ogóle nie udało mi się z Panem nawiązać kontaktu, choć przyznam, że życzliwa rozmowa z Dyrektorem Teatru Dramatycznego w tym ekstremalnie trudnym czasie była na wagę złota) Dopasowujemy się do aktualnej sytuacji pandemicznej, a także odpowiadamy na potrzeby gości. Drugi co do wielkości stół w Kulturalnej, na którym od 9 lat Pana kadencji jest stała rezerwacja dla Teatru Dramatycznego, także od czasu do czasu zmienia miejsce. Jest teraz przesunięty o około 2 m. Przekazywałam powyższe argumenty Pana pracownikom, jednakże ponoć nie były one dla Pana wystarczające. Po tamtym incydencie pracownicy Teatru, wykonując Pana polecenia, zaczęli przekazywać mi Pana oburzenie a także nieoczekiwane dyrektywy, które ja jako, jak mnie Pan nazywa, ajentka, powinnam spełnić. Dowiedziałam się, że mam usunąć z holu kasowego krzesła i inne artefakty, które należą do Kulturalnej i które Panu przeszkadzają. Niezwłocznie to polecenie wykonałam, nie było to łatwe - Kulturalnej nigdy nie udało się skutecznie poprosić o jakąkolwiek przestrzeń magazynową w Teatrze, która poprawiłaby komfort naszej pracy a także wygodę gości. Czy w związku z tym powinnam teraz oczekiwać innych jeszcze poleceń ze strony Dyrekcji Teatru Dramatycznego? Wezmę je pod uwagę w miarę możliwości, tylko proponowałabym wybrać drogę pisemną, mailową w ich przekazywaniu. Taka komunikacja będzie bardziej klarowna, skuteczna i mniej obciążająca dla pracowników Teatru i mnie. Panie Dyrektorze, jesteśmy w przededniu konkursu na nową Dyrekcję Teatru Dramatycznego. Zresztą ten fakt także Pan mocno podkreślił (cytuję słowa pracowniczki) „Nie zachowujcie się tak, jakbyście mnie stąd chcieli usunąć!” Przykro mi było usłyszeć te słowa. Nie mam i nigdy nie miałam wpływu na losy instytucji publicznych i ich zwierzchników. Jedno jest pewne - ani Pan, ani ja, nie wiemy jak dalej potoczą się losy i Kulturalnej i Dramatycznego. Dlatego mam ogromną prośbę, abyśmy ten czas, szefowie dwóch instytucji, Tadeusz Słobodzianek, Dyrektor Teatru Dramatycznego i ja, Agnieszka Łabuszewska - Dyrektorka Kulturalnej, spędzili w bardziej ludzkiej, życzliwej atmosferze. Być może przyjdzie nam współpracować kolejne 5 lat, któż raczy wiedzieć? I ponawiam zaproszenie do spotkania! Może teraz, gdy ludzkość pokazuje bardziej kruche oblicze, będziemy w stanie usiąść do rozmowy? Bo przez te 9 lat nie udało nam się odbyć ani jednej kompetentnej rozmowy, pomimo moich wielu prób, wymagających okoliczności i wielu projektów artystycznych, w których i Teatr Dramatyczny i Kulturalna mogły odegrać ważną dla Warszawy rolę. Wydaje mi się, że mogły nas połączyć tematy daleko bardziej ważne dla stolicy, kultury i sztuki, niż przesuwanie stolików w pandemii. Jeżeli jednak uzna Pan, że jedyną płaszczyzną, na której możemy wspólnie pracować, jest ustalenie położenia stolika z rezerwacją dla Teatru Dramatycznego, obiecuję, że w bardziej sprzyjających okolicznościach pandemicznych i ekonomicznych ustawię go tak, jak Pan sobie życzy. Serdecznie Pana pozdrawiam Agnieszka Łabuszewska

  • Użytkownik niezalogowany kulturalna
    kulturalna 2021-12-01   13:15:32
    Cytuj

    Pan Maciej Wojtyszko w swoim felietonie wywołał temat, zadałam mu kulturalnie pytanie w komentarzu, ale nie odpowiedział (co jest niekulturalne), więc chciałam zapytać oficjalnie: DLACZEGO U PANA ŁUKASZA DREWNIAKA NIE MOŻNA ZOSTAWIAĆ KOMENTARZY?

  • Użytkownik niezalogowany Basia
    Basia 2021-01-27   22:58:13
    Cytuj

    tak mi właśnie cos takiego po głowie chodziło panie Tomaszu! madrze i prawdziwe napisane!