Zmiana klimatu
Tego wieczoru było gorąco i lepko. Zbierało się na burzę. Kwiaty wiśni już dawno przekwitły. Był środek lata. Niestety, wycinka lasów i hodowla zwierząt gospodarskich znacznie wpłynęły na zmianę klimatu. Miałam wrażenie, że z umiarkowanego stopniowo przepoczwarza się w subtropikalny. Wyczuwałam ciepły, monsunowy powiew. Bilet na ten premierowy spektakl był w cenie wycieczki do Korei. Przez trudności, jakie mnie spotkały przy zdobyciu zaproszenia, czułam, że uczestniczę w zdarzeniu więcej niż wyjątkowym.
Na tak zwany opening night wybrano przestrzeń fabryczną. Przy wejściu do budynku, oprócz darmowej wody mineralnej, serwowanej w szklanych butelkach, zaproponowano nam zmianę odzieży. W pierwszej chwili wybuchłam śmiechem. Zirytowana obsługa widowni odparowała, że, cytuję: „działanie artystów może w pewnym stopniu zabrudzić lub nawet zniszczyć nasze ubrania”. W sposób przesadnie uprzejmy dali nam do zrozumienia, że decyzja oczywiście należy do nas. Wytwornie zachlapana kreacja lub robocze ubranie teatralne. Zaśmiałam się w duchu – roboczy kombinezon dla widowni. Tuż przy szatni osobom, które zdecydowały się przyjąć wyzwanie, rozdano czarne garnitury, garsonki i lakierki. Wszystko przyzwoicie skrojone z dobrego, niegniotącego się materiału. Na moje oko, z dodatkiem wiskozy. Raczej nienachalny luz niż klasyczny, mundurowy Boss. Poprzebieranych i tych, którzy zdecydowali się pozostać w swoich ubraniach – również i ja do nich należałam – zaproszono do olbrzymiej hali fabrycznej. Salę zmieniono w galerię sztuki współczesnej. Jej wymiary były naprawdę imponujące. Świetnie przygotowana przestrzeń: jasna, oświetlona scenicznymi reflektorami ledowymi. Już na pierwszy rzut oka widać było, że organizatorzy chcieli zaoszczędzić energię. Piorunujące wrażenie. Na każdym reflektorze ekologiczny certyfikat, szalona feeria barw, a światło tak mocne, że musiałam na chwilę oczy zamknąć. Na ścianach nie oszczędzali. Wszystkie nienaganne gładkie, gładź gipsowa najwyższej jakości. Szara kamienna podłoga. No i ku absolutnemu niezadowoleniu gości, brak foteli teatralnych. Rozległo się marudne, długie westchnienie.
Kiedy zastanawiałam się, o którą ścianę by się tu oprzeć, aby móc w miarę wygodnie oglądać spektakl, obsługa techniczna wwiozła trzy pokaźnych rozmiarów drewniane wrota na kółkach. Filigranowy aktor biegał chaotycznie, ledwo widoczny między powyższymi. Przez absurdalnie dużych rozmiarów megafon, który zniekształcał mu głos, zaprosił nas do wybrania drzwi z odpowiednim napisem. Wybór miał być zależny od tego, z którym hasłem utożsamiamy się dzisiejszego wieczoru. Następnie każdy z nas miał przejść przez wrota do odpowiedniego sektora. Nieco zaskoczona odczytałam trzy rozbłysłe na te słowa neony: Społeczeństwo, Władza, Zdystansowani. Szmerek chichotu przeszedł wśród zebranych.
Jedni odruchowo udali się w stronę Społeczeństwa, inni, gestykulując, poszli w kierunku Władzy.
Tego dnia nie chciało mi się identyfikować z kimkolwiek i czymkolwiek, więc bez zastanowienia przeszłam przez bramkę związaną z dystansem. Poproszono mnie o zostawienie telefonu i aparatu fotograficznego, zostały mi nagie słowa, by móc opowiedzieć wam o tym, co mnie spotkało.
Osoby, które przeszły przez bramkę Społeczeństwo, zostały natychmiast zapędzone do sektora, w którym aktorzy za pomocą czarnej kredy narysowali precyzyjnie na posadzce tajemniczy kształt. Widzowie mieli stworzyć zwartą grupę i wypełnić szczelnie zarys. Kilka osób kichało, kilka rozpychało się łokciami, inne zrzędziły, że minęło już pół godziny, a spektakl się nie zaczął. Kolejni przyjęli postawę roszczeniową, domagając się, aby w końcu było jasne, gdzie jest scena, a gdzie widownia, i kiedy zwrócą im pieniądze za bilet.
Widziałam to bardzo wyraźnie, ponieważ pozwolono mi na wszystko spoglądać z dystansu. Nagle nad tym gderającym tłumem zawisła monstrualnych rozmiarów, czarna, wyprasowana w kancik nogawka, zakończona gigantycznym lakierowanym butem. Nie jestem w stanie ocenić, ile osób znajdowało się w tym realistycznym, złowrogim kształcie. Wiem jedynie, że siedzieli tam ci, którzy wybrali wrota z napisem Władza. Nagle wszystko okazało się być boleśnie jasne. Tłum Społeczeństwa ukształtował się według instrukcji w cień, który ucieka przed olbrzymim butem reprezentującym Władzę. Kształt odbicia podeszwy, składający się z ludzi, którzy biegną. Ludzka podeszwa, która próbuje uwolnić się od formułującej się nad nim nią władzy. Niezwykły widok. Wielki but nad uchodzącym tłumem. Imponujące.
Tego wieczoru nikt z nas już nie pragnął podziwiać klasycznego spektaklu. Buzowały w nas odmienne emocje – w zależności od tego, którą bramkę wybraliśmy. I pamiątka w postaci czarno-białego zdjęcia. Za opłatą można było je nabyć. Kadr uchwycił pewien zdolny fotografik.
Po premierze padały słowa: symbolizm, niezwykła wizja artysty, teatr w procesie, komentarz społeczny, znaczący, wieloznaczny, ukazujący różne perspektywy performans, skandal, poniżenie. Perspektywę wypowiedzi oczywiście kształtowała wybrana przez krytyczkę bądź krytyka bramka.
Wracając do domu późnym wieczorem, czułam na sobie ciepłe, wilgotne powietrze, zdawało mi się, że nadciąga cyklon tropikalny, a w głowie huczały mi słowa reżysera, które wykrzyknął, wychodząc do ukłonów: „Jak przetrwać – to jest temat, który mnie interesuje!”.
Podobna instalacja istnieje naprawdę. Nie tworzą jej żywi ludzie, tylko wyrzeźbione figury. Rzeźby ludzi zastygłe w geście ucieczki, a nad nimi wielki but. Bardzo sugestywne dzieło koreańskiego artysty Do Ho Suh’a.
02-11-2022
La Fuori sets itself apart in the fashion business with its distinct approach to workmanship and design. The company creates inventive but classic products by fusing traditional artistry with modern aesthetics.
The rowi vitaly island mtg deck has been a popular choice among the many strategies and decks available to gamers.
As her blog gained traction, gentlegabri expanded her presence on social media platforms.
La Fuori is a captivating short film that skillfully captures the essence of feeling out of place. Through its evocative imagery and nuanced storytelling, it immerses viewers in a world of emotional and physical displacement. La Fuori
This article aims to delve deeply into the m43 3l v belt meaning, exploring its construction, applications, benefits, and much more.
Find effective mental health treatment options. Overcome challenges and build resilience. IOP Programs in Georgia
IOP has given me a new perspective on life. addiction treatment atlanta
The team at Detox Nashville is always there to provide guidance and encouragement. Drug Detox Nashville
Building a strong support network is essential for individuals undergoing addiction treatment to sustain long-term recovery. Alcohol Rehab Nashville
It's a game. Five dollars is free. Try it It's not an easy game ->-> 카지노 사이트 .COM
Decent data, profitable and phenomenal outline, as offer well done with smart thoughts and ideas, bunches of extraordinary data and motivation, both of which I require, on account of offer such an accommodating data here. ฝากถอนไม่มีขั้นต่ํา
I feel particularly appreciative that I read this. It is especially useful and to an awesome degree important and I incredibly took in an inconceivable game plan from it. รับจำนำรถจอด
It's a game. Five dollars is free. Try it It's not an easy game ->-> 온라인카지노 .COM
It is particularly conventional, however investigate the tips amid this street number. meilicq.com
It's a game. Five dollars is free. Try it It's not an easy game ->-> 온라인카지노.com
Here you will realize what is vital, it gives you a connection to an intriguing site page: รับจำนำรถจอด
Incredible Blog! I might want to thank for the endeavors you have made in composing this post. I am trusting a similar best work from you later on also. I needed to thank you for this sites! Much obliged for sharing. Incredible sites! concierge doctor
Online casinos are a great way to bond with friends. Whether we're competing against each other or trying out new games together, it always makes for a good time. 플러스카지노
In this specific article, you will see a synopsis, fulfill peruse this post. OsaBus bus tours
I get a kick out of the chance to suggest only fine in addition to proficient data and realities, thus see it: Pokdeng
Astounding, this is awesome as you need to take in more, I welcome to This is my page. สล็อตโรม่า
I read this article. I think You put a great deal of push to make this article. I value your work. เว็บรวมสล็อตทุกค่าย
Are there any reviews on durable slot options available? เว็บสล็อต
I am truly getting a charge out of perusing your elegantly composed articles. It would seem that you spend a considerable measure of exertion and time on your blog. I have bookmarked it and I am anticipating perusing new articles. Keep doing awesome. 카지노사이트
This is the ultimate destination for anyone seeking the thrill of the biggest web slots. สล็อตเว็บใหญ่ สุด
It is somewhat great, by and by look at the information with this handle. 슬롯게임
I just got to this bewildering site in the moderately later past. I was truly gotten with the bit of advantages you have here. Tremendous thumbs up for making such splendid blog page! video bokep indonesia
Wszystko przyzwoicie skrojone z dobrego, niegniotącego się materiału. Baylor District drywall contractors
Excellent topic and information. This is really helpful.Specialty Moving
The passage references a real-life installation by Korean artist Do Ho Suh, featuring sculptures frozen in flight beneath a large boot. It explores themes of identity, displacement, and power dynamics. Overall, the passage highlights the immersive and thought-provoking nature of contemporary art, engaging viewers and prompting reflections on societal structures and perspectives, go now.
The passage describes a fictional premiere performance in a transformed factory hall where the audience chooses between gates labeled "Society," "Power," and "Distant." Those aligning with "Society" form a group fleeing from a giant boot symbolizing "Power." Emotions and interpretations vary among the audience, leading to discussions on symbolism and social commentary by using tech tools.