Czego zabraknie w warszawskim tańcu w 2020 roku?
Cała praca i nasza, i środowiska została zignorowana. Bez długofalowego dofinansowania CST przepadnie. Nawet jeśli wymyślimy jakąś formę kontynuacji, to nie ma mowy o takim rozmachu jak dotąd. Rozmowa z Pauliną Święcańską i Agatą Życzkowską, dyrektorkami Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w latach 2017-2019
Bez obrazy
Pracom nad Elementarzem towarzyszył dylemat, który – skrótowo – zamknąć by można w pytaniu: „Angażować się, czy się nie angażować?”. Rozmowa z reżyserem Piotrem Cieplakiem.
Offowy z ducha
Do niedawna, gdy ktoś zza granicy zgłaszał się do nas z pytaniem, co w sprawie Grotowskiego mamy do zaoferowania, musieliśmy z zakłopotaniem odpowiadać, że nic. Rozmowa z Waldemarem Raźniakiem, Prorektorem Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Kaszel to dobry znak
Pierwotną funkcją muzyki jest wspólny śpiew i radowanie się. Ona doskonale rezonuje zbiorowe emocje, w niej możemy poczuć się jednością.
Rozmowa z kompozytorem i muzykiem Leszkiem Możdżerem.
Rozmowa z kompozytorem i muzykiem Leszkiem Możdżerem.
Przebłysk przed egzekucją
Makbet jest spektaklem o wolności, o tym, że nie da się jej ludziom zabrać. Z pewnością jednak nie uprawiam polityki w teatrze, tak jak uważam, że nie powinno się tego robić w kościele. Rozmowa z Agatą Dudą-Gracz, reżyserką, scenografką i kostiumografką.