Czas swingujących wspólnot
Wydaje mi się, że przedstawienia Platela, które pokażemy, czy spektakl MDLSX Enrico Casagrande i Danieli Nicolo mają taką moc, by zbudować emocjonalną więź ponad podziałami. Rozmowa z Tomaszem Kireńczukiem, kierownikiem artystycznym Festiwalu Dialog we Wrocławiu.
Chwila, żeby przeczekać, przemyśleć, poobserwować
Azjatycki teatr opiera się na tradycji i przyzwyczajeniach, a u nas jest rzucaniem wyzwań i pogłębianiem możliwości. Rozmowa z Jagodą Hernik Spalińską, profesor Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk.
Amor y muerte
W sporze, czy teatr to produkt, stoję pośrodku. Rozmowa z Maciejem Masztalskim, reżyserem, liderem Teatru Ad Spectatores.
Teatr to nie światło i brzdęk
Spór, czy należy szanować autora czy nie, z talentem przekładać czy bez talentu przepisywać albo odwrotnie, co wolno reżyserowi, a co nie, jest jałowy i pozorny, bo zależy tylko i wyłącznie od kontekstu, a w ostatecznym rachunku od efektu. Rozmowa z Tadeuszem Słobodziankiem, dyrektorem Teatru Dramatycznego w Warszawie.
Kolebka fundamentalnych wymian
Mam często poczucie, że materia teatralna kostnieje w kontakcie z gotowym tekstem, którego trzeba się sztywno trzymać. Rozmowa z reżyserką Anną Smolar
Dzieci w Sejmie i rodzice w teatrze
W dzisiejszym, spolaryzowanym świecie wyróżniamy najchętniej komunikaty radykalne, wyraziste, walczące, kontestujące, czasem drwiące, nawet cyniczne. Rozmowa z Konradem Dworakowskim, dyrektorem Teatru Pinokio w Łodzi.
Sól, pieprz i maliny
Nasze teksty nie są reportażami ani diagnozą socjologiczną. Chcemy pokazać uniwersalne mechanizmy, które determinują ludzki los. Rozmowa z Katarzyną Dworak i Pawłem Wolakiem - reżyserami, aktorami Teatru Modrzejewskiej w Legnicy
Pokolenie yolo
Nie ma czegoś takiego jak #pokolenieyolo, to żart ukuty przeze mnie i krąg moich znajomych, ale może yolo jest wyrazem jakiegoś dystansu do tego, co robimy? Rozmowa z Pawłem Sakowiczem, tancerzem i choreografem
Odzyskać ukryte
Chcemy świadomie ingerować w system, który, rozwijając teatr i sztuki performatywne, wyeliminował z nich osoby nienormatywne, w szczególności osoby z niepełnosprawnościami. Rozmowa z reżyserką Justyną Sobczyk.
Siły dobra
Uznałem za ważne utrwalenie przestępstw reżimu Łukaszenki w dokumentalnej formie. Żeby nikt nie mógł później powiedzieć, że to, co robiono z ludźmi, to są jakieś wymysły. Rozmowa z białoruskim dramatopisarzem Andrejem Kurejczykiem.
Dialog z pazurem
Mogę powiedzieć, że wierzę, że festiwal ma przyszłość i że będzie się rozwijał. Rozmowa z Krystyną Meissner, pomysłodawczynią, twórczynią i dyrektorką Międzynarodowego Festiwalu Dialog Wrocław.
Tam, gdzie kończy się Szekspir
Przychodzę do teatru z dziedzictwem wszystkiego, co było tu robione przez lata, z misją kontynuacji tej wizji. Rozmowa z Agatą Grendą, dyrektorką Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.