Warszawa Flow - każdy koniec jest nowym początkiem
Uważam, że kontakt improwizacja jest jedną z najtrudniejszych technik tańca i uczyć jej muszą naprawdę wybitni pedagodzy. Rozmowa z Pauliną Święcańską, organizatorką siedmiu edycji festiwalu Warsaw Flow.
Rozmowa z Anną Ilczuk, Andrzejem Kłakiem i Michałem Opalińskim – aktorami Teatru Polskiego we Wrocławiu i członkami Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/679299fb50dc197288e6211d_1435.avif)
Nie ufamy już urzędnikom
Jesteśmy z każdej strony okłamywani i manipulowani. W takiej atmosferze teatr nie może funkcjonować normalnie. Rozmowa z Anną Ilczuk, Andrzejem Kłakiem i Michałem Opalińskim – aktorami Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Dobry system
Wyzwaniem jest zrobienie dobrego spektaklu, większym zrobienie dobrego teatru, a jeszcze większym zrobienie dobrego systemu teatrów. Rozmowa z Tomaszem Thun-Janowskim, dyrektorem Biura Kultury Urzędu m.st. Warszawy.
Cywile nie są odpowiedzialni za wojnę
Nie ma znaczenia, z jakiego kraju się pochodzi. Cywile nie są odpowiedzialni za decyzje polityków. Rozmowa z Jensem-Erwinem Siemssenem, reżyserem spektaklu Ucieczka – Flucht.
Rozmowa Tadeuszem Samborskim, Wandą Gołębiowską i Dominikiem Kłosowskim z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/679299d324c8400b0d2e6c83_1409.avif)
Tak krawiec kraje, jak mu materii staje
Nawet najambitniejsze projekty artystyczne wypadałoby przymierzać do realnych możliwości. Tego wymaga odpowiedzialność. Rozmowa Tadeuszem Samborskim, Wandą Gołębiowską i Dominikiem Kłosowskim z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
W teatrze nie ma granic
Zobaczymy, jakie będzie rozstrzygnięcie konkursu na dyrektora Teatru Polskiego. Sytuacja jest skandaliczna. Rozmowa z Krzysztofem Mieszkowskim, dyrektorem Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Rozmowa z Lotte van den Berg, holenderską reżyserką, kuratorką idiomu Malta Festival Poznań 2016: Paradoks widza
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/679299a53ba60cedb6a53a79_1382.avif)
Mechanika rozmowy
Czasem zastanawiam się, co musi się stać, żebyśmy wstali, krzyknęli, zaprotestowali, zaczęli działać? Rozmowa z Lotte van den Berg, holenderską reżyserką, kuratorką idiomu Malta Festival Poznań 2016: Paradoks widza.
Rozmowa z Janiną Szarek, dyrektor artystyczną berlińskiego Theater Studio am Salzufer w Charlottenburgu.
![](https://cdn.prod.website-files.com/674247043b5699e4f3d18d17/67929999857e53e9f1089711_1379.avif)
Pół życia w Berlinie
Zbuntowaliśmy się przeciw dyskryminacji i marginalizacji kulturowej, przeciw uprzedzeniom mentalnym, barierom w głowach, stereotypom narodowym i kulturowym. Rozmowa z Janiną Szarek, dyrektor artystyczną berlińskiego Theater Studio am Salzufer w Charlottenburgu.
Sztafeta
Mówiąc o doświadczeniu, chciałam powiedzieć widzowi: nie próbuj tam niczego wyczytywać, po prostu pobądź. Miej wygodę w możliwości emocjonalnego wejścia w spektakl. Rozmowa z reżyserką Małgorzatą Wdowik.
Fuksówce pokazałem fucka
Złe rzeczy zawsze się działy w teatrze i nie mam złudzeń, będą się działy nadal. Rozmowa z Michałem Majniczem, aktorem Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie.
Rozświetlone słowa
Połączył nas wspólny etos pracy i zainteresowania badawcze. Wydawnictwo nie jest przedsiębiorstwem, ale przedsięwzięciem. Rozmowa z Katarzyną Woźniak, współzałożycielką wydawnictwa Żywosłowie.
Spory graniczne
A może powinniśmy się najpierw zastanowić, jak granice mogą i powinny być wyartykułowane? Rozmowa z Szymonem Kuklą i Janem Łuciem, studentami Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi.