Szukam momentu nieuwagi
Dla mnie opowiadanie historii jest gospodarowaniem szczątkami; linearność – nielineralność to kwestia gęstości ściegu. Rozmowa z pisarką Weroniką Murek.
Pedagogika teatru
Chciałabym widzieć pedagogikę teatru w Polsce jako dynamiczne pole, jeszcze nie do końca określone, nie zamknięte w jakiejś definicji, otwarte na wypełnianie go nowymi znaczeniami i działaniami. Rozmowa z Zofią Dworakowską i Justyną Sobczyk.
Przyszłość należeć będzie do ludzi aktywnych
Uważam, że dobrze jest, jeśli w szkole student spróbuje zmierzyć się z zadaniami charakterystycznymi dla pracy w serialu i spotka się z reżyserem Teatru Polskiego w Warszawie, i z reżyserem z Teatru Polskiego we Wrocławiu, i z Wojtkiem Smarzowskim. Rozmowa z Wojciechem Malajkatem, rektorem elektem Akademii Teatralnej w Warszawie.
Teatr oddycha światem
Wydaje mi się, że Kontakt – jako festiwal naprawdę międzynarodowy – pozostaje swoistym fenomenem. Rozmowa z Andrzejem Churskim, dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Kontakt”.
Rozmowa z Małgorzatą Tyrakowską, kapitan Służby Więziennej, współorganizatorką Ogólnopolskiego Konkursu Więziennej Twórczości Teatralnej
Oklaskiwanie skazanych
Oczywiście słyszymy też krytykę – że powinniśmy zająć się czymś innym, pracować z ofiarami, a nie wspierać skazanych. Rozmowa z Małgorzatą Tyrakowską, kapitan Służby Więziennej, współorganizatorką Ogólnopolskiego Konkursu Więziennej Twórczości Teatralnej.
Uczyłam się w działaniu
Idea, która nam przyświeca od dwóch-trzech lat, to chęć, żeby Kalejdoskop był miejscem spotkania ludzi tańca. Rozmowa z Karoliną Garbacik, współtwórczynią festiwalu Kalejdoskop w Białymstoku.
Okręt flagowy
Zawsze jestem zażenowany, kiedy ktoś mnie pyta o idee, które chcę przekazać. Nie mam takich. Wartości w ogóle nie są czymś, co należy przekazywać. Można najwyżej ułatwić komuś drogę do nich. Rozmowa z Janem Englertem, dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego w Warszawie.
Sprawa na scenie
Mam nadzieję, że nadchodzi czas teatru na bardzo wysokim poziomie, świetnie granego, reżysersko wysublimowanego, a do tego wszystkiego opartego na opowieści. Rozmowa z Arturem Tyszkiewiczem, dyrektorem artystycznym Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
Robimy chamskie ustawienia
Moc dzieli się na przemoc i pomoc. Nasze Chamstwo rezygnuje z przemocy, nie chcemy jej reprodukować. Skupiamy się na pomocy. Próbujemy dla męskości odzyskać wrażliwość i braterstwo — pomimo państwa i bez państwa. Rozmowa z Agnieszką Jakimiak i Mateuszem Atmanem.
Wolność i matrycowanie
Bardzo ważne jest dla mnie wychodzenie z wszelkiego rodzaju upraszczających dychotomii i polaryzacji. Interesuje mnie podnoszenie wątpliwości, rozpoznawanie mielizn i pęknięć narracji. Rozmowa z reżyserem Wojciechem Farugą.
Rytuały fairtrade
Proces twórczy to moja aktualna obsesja. Żyjemy w kulturze zorientowanej na cel, na dojście i osiągnięcie. W związku z tym lekceważymy drogę. Rozmowa z Moniką Strzępką dyrektorką Teatru Dramatycznego w Warszawie.
Wielkie namiętności „sztuki naiwnej”
Kwestie emocjonalności i namiętności, czyli tego, jak czujemy i co czujemy, świetnie się da zrealizować w pantomimie. Rozmowa z reżyserami miniserialu teatralnego Ballady i romanse: Zdenką Pszczołowską, Błażejem Peszkiem i Piotrem Soroką.