Szukam dla siebie nowego języka

Istnieje takie przekonanie, że dla dzieci to się łatwiej pisze, machnie się bajeczkę i jest fajnie, a dla dorosłych to trzeba to przetrawić przez bebechy. Rozmowa z dramatopisarką Maliną Prześlugą.

A Bóg się będzie śmiał

Lalkarze już wyrośli z kompleksu, że teatr lalek to teatr dla dzieci. Rozmowa z Markiem b. Chodaczyńskim i Markiem Żurawskim, dyrektorami Festiwalu „Lalka też Człowiek”.

Przestawianie zwrotnicy

Nie planuję rewolucji, ale proponuję wyraźną zmianę, którą nazwałbym przestawieniem zwrotnicy. Rozmowa z Pawłem Wodzińskim, dyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy.

Jubileuszowy Kadysz

Teatr przetrwa niezależnie od tego, co tam sobie urzędnik wykombinuje. Rozmowa z Tadeuszem Janiszewskim, aktorem i reżyserem Teatru Ósmego Dnia.

Ogarnąć świat w jednym błysku

Czuję powinność budowania wspólnoty, a nie jej rozbijania. Rozmowa z dramatopisarzem Arturem Pałygą.

Nie bawi mnie aktor, który ma do pokazania wszystko

W teatrze najbardziej dziś brak mi idoli. Artystów, którzy mogą wciąż czymś zaskoczyć. Rozmowa z Mariuszem Kiljanem, aktorem Teatru Polskiego we Wrocławiu.

Komedia o końcu świata

Myślę, że jeżeli wybierze się dobrą literaturę, a po taką staram się sięgać, to byłoby pychą i nadużyciem udawanie, że jest się mądrzejszym od autora. Rozmowa z Marcinem Hycnarem, aktorem i reżyserem.

Włożyć stopę między drzwi

Wpisanie ustawy w program wyborczy Prawa i Sprawiedliwości doprowadziło do wybuchu, o który nietrudno w obecnej sytuacji politycznej. Rozmowa z Pawłem Płoskim, dziekanem Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, członkiem zespołu ekspertów Ogólnopolskiej Konferencji Kultury.

Tancerz przecież ma głos

Podział na taniec i teatr jest jakimś mocnym punktem zapalnym. Szkoda. To powinno być pole do wspólnego działania. Rozmowa z Katarzyną Chmielewską, tancerką, choreografką, współzałożycielką Teatru Dada von Bzdülöw.