Taniec w Białymstoku – Przestrzenie Sztuki i znacznie więcej
Program skupia się na środowisku niezależnym, umożliwiając realizację jego różnorodnych potrzeb. Działania realizowane są w obszarze artystycznym, edukacyjnym, społecznym i prozdrowotnym. Rozmowa z Karoliną Garbacik i Wojciechem „Blachą” Blaszko.
Modrzejewska pod napięciem
Decyzja Tadeusza Krzakowskiego o rezygnacji ze współprowadzenia teatru może wywołać efekt kuli śniegowej. On nie zdaje sobie sprawy, co zrobił.
Chcemy wrócić do domu
To, że odejścia z TR Warszawa w stosunkowo niewielkim stopniu dotyczą aktorów, nie ma znaczenia, bo nasz teatr działał zawsze jako zespół w większej skali, obejmującej wszystkich pracowników. Rozmowa z aktorką Agnieszką Żulewską.
Teatr oddycha ruchem
Choreografia w spektaklu może być zarówno pracą nad fizyczną kondycją aktorów, ale też atrakcją – jedna mocna scena ożywi nudny godzinny spektakl. Rozmowa z choreografką, reżyserką, aktorką Dominiką Knapik.
Dziewczyny, robimy teatr!
Wielu artystów ma dziś wątpliwości, czy wojna to dobry czas na pracę nad spektaklami. Rozmowa z Darią Bogdan, Vasylyną Martseniuk i Soffią Onishchenko twórczyniami spektaklu Historia Ukrainy.
Lubię, jak jest mi nieprzyjemnie
Kiedy pozna się mechanizmy rządzące kształtem plastycznym spektaklu i kiedy potrafi się nimi operować, łatwo jest zrobić ładny spektakl. Rozmowa ze scenografem Mirkiem Kaczmarkiem.
Tiktokerka idzie na wojnę
W przypadku wojny w Ukrainie zadanie dokumentalnego zapisu w wystarczającym stopniu wypełniają media. Nam wszystkim brakuje natomiast języka porozumienia. Rozmowa z reżyserką Małgorzatą Maciejewską.
Malowanie światłem
Ważne jest, czy ktoś dostrzega moją pracę, czy czyta funkcję światła w spektaklu. Rozmowa z Katarzyną Łuszczyk, reżyserką światła.
Wyjść z zony komfortu
Hamlet siedzi w nas wszystkich: być – nie być; robić – nie robić. To pytania, które prowokują ruch. Rozmowa z aktorem Romanem Lutskiym
Sara wychodzi z szafy
Na konferencji prasowej przed legnicką premierą dziennikarze pytali nas, czy się nie boimy mówić o Jedwabnem. Mam poczucie, że mówienie o tym w teatrze jest najwłaściwsze. Rozmowa z reżyserem Pawłem Passinim.
Teatr mój widzę nieposkromiony
Pomyślałam, że jest jakaś wartość w tym, że pracując nad Poskromieniem, mieliśmy odwagę dotkliwie i wprost mówić o tym, co czujemy. Rozmowa z reżyserką Moniką Pęcikiewicz
Lalki to nie dramat
Studenci Wydziału Lalkarskiego nie czują się gorsi na starcie, ale szybko dowiadują się, że powinni się tak czuć. Rozmowa z reżyserką Martyną Majewską