Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka, reż. Marek Zakostelecký, Teatr Guliwer w WarszawieAleksandra RembowskaRecenzjeKino Van PirKino Van PirMarek Zakostelecký z charakterystyczną dla niego poetyką, która stanowi mieszankę starego kina, rewii i variété umożliwia widzom podróże w czasie i w przestrzeni.
Vanitas, reż. Maciej Englert, Teatr Współczesny w WarszawieMalwina GłowackaRecenzjePrzemijanie Przemijanie Vanitas we Współczesnym traktuję jako jeden z wielu spektakli wpisujących się w styl firmy, jak zwykło się nazywać tę warszawską scenę.
Anna Burzyńska, Wywoływacz lawin, Wydawnictwo ADiT.Henryk MazurkiewiczRecenzjeWiem, w co graszWiem, w co graszBurzyńska stroni od taniego moralizatorstwa. Zamiast tego pokazuje, jak taka „cicha woda” potrafi niejeden „porwać brzeg”.
Łukasz DrewniakOpinieK/377: Same dobre opcje w sytuacji bez wyjściaK/377: Same dobre opcje w sytuacji bez wyjściaKonkurs w Dramatycznym nie przyniósł rozstrzygnięcia. Miasto zarzekało się, że w ciągu czterech-pięciu dni powie, co dalej.
Zemsta, reż. Michał Zadara, Teatr Komedia w WarszawieAleksandra RembowskaRecenzjeNasza sprawa Nasza sprawa Michał Zadara umieszcza Zemstę we współczesnych realiach porachunków i dwuznacznych relacji.
Gra snów, reż. Sławomir Narloch, Teatr Narodowy w Warszawie Malwina GłowackaRecenzjeCórka boga wśród ludzi Córka boga wśród ludzi Odnoszę wrażenie, że Sławomir Narloch, posiadający oryginalny i rozpoznawalny styl, pozostaje bezradny wobec niefortunnej i nieprzyjaznej scenografii.
Wypiór, reż. Jacek Jabrzyk, Teatr Syrena w WarszawieMagdalena Figzał-JanikowskaRecenzjeOn, ona, upiórOn, ona, upiórCharyzmatyczny Mickiewicz-wampir z powieści Grzegorza Uzdańskiego od niedawna krąży po warszawskim Teatrze Syrena ku uciesze widzów tej sceny.
Gra o męce i zmartwychwstaniu, reż. Jerzy Machowski, Polska Opera Królewska w WarszawieMałgorzata KomorowskaRecenzjePo staropolsku – z nadzieją Po staropolsku – z nadzieją Rzadko zdarza się premiera operowa, w której tak wielkie wrażenie wywiera słowo.
Stara kobieta wysiaduje, reż. Irena Jun, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w WarszawieDominik GacRecenzjeAktorka mówi tekstAktorka mówi tekstTeatr odsłania swój rdzeń – miękki i ciepły, tak jak miękkie i ciepłe jest ludzkie ciało.
Ciemny grylaż, reż. Cezary Żak, Och-Teatr w WarszawieMalwina GłowackaRecenzjeCiemny grylaż powraca Ciemny grylaż powraca Ciemny grylaż w nowej, współczesnej odsłonie okazuje się nadal aktualny.